peter frandsen

Forum Replies Created

Viser 25 indlæg - 376 til 400 (af 590 i alt)
  • Forfatter
  • in reply to: Problemer i bestillingslisterne #35724
    peter frandsen
    Keymaster

Så skulle siden køre igen.

mvh

Peter

in reply to: NSU RO 80 #35619
    peter frandsen
    Keymaster

Superflot arbejde og en god Teknoservice.

mvh

Peter

in reply to: De små forskelle – nu bliver det nørdet #35512
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Der er ingen historik på disse VW 1200 modeller som er pålidelig. Jeg fik fortalt engang at store dele af netop VW 1200 komponenterne forsvandt i mellem den periode, hvor Tekno gik konkurs og det hele blev overtaget af Tekno Holland. Masser af stumperne blev solgt på auktion eller simpelthen stjålet fra fabrikken eller lå hos underleverandører. Man skal tænke på, at der formentlig var tale om titusindevis af biler der kunne samles og sælges til legetøjsbutikker, kræmmere o.s.v. Derfor er der ingen, der var overblik over præcis hvad der er foregået, men jeg synes da heller ikke det gør noget – det er fortsat en del af Teknohistorien. Jeg har VW.er i farver som jeg aldrig har set før. De er med garanti købt i 1980.erne i Magasin uden æsker, tilsyneladende blot solgt direkte fra en trådkurv. Så en eller anden har solgt et parti til Magasin. Den pågældende mormor, som jeg har bilerne fra har et barnebarn som er født i slutningen af 1970.erne og hun kan huske at bilerne blev købt til ham. Derfor giver det ikke rigtig mening af forsøge at få finde sammenlignelige detaljer på bilerne. Det er mere eller mindre tilfældigt og som en skriver, de kan være lavet i går.

Der er næppe mange af jer, der vil hoppe på den limpind at en lilla VW 1200 ikke er restaureret. Det er den ikke, den er helt igennem original bare ikke malet og samlet på Tekno. Det er vel det der gør det hele så vanskeligt. Jeg har set disse biler med forskellige decaler, bla. DSB decaler. mvh Peter

mvh

Peter

in reply to: Ommalede Teknobiler #35449
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Den ser rigtig nok ud. Den er kun så flot, fordi den har ligget i æsken hele sit liv.

mvh

Peter

in reply to: Færdselsspillet-hvad tasken gemte #35280
    peter frandsen
    Keymaster

Hej

Faktisk hører Vespa.en til i sættet, hvilket også fremgår af instruktionshæftet. Det mangler i øvrigt sammen med svampen, krittene og en hel del af figurerne.

mvh

Peter

in reply to: DSB BUS , Med hilsen #35153
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Rene

Det var da en dejlig historie med dig og sønnen. Det er så sjældent at man hører om drenge der sådan virkelig samler.

mvh

Til dig og sebastian

in reply to: DSB BUS , Med hilsen #35053
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Rene

Ingen tvivl om, at det er en DSB bus, det står på siden og den fremstår originalt. Jeg kender ikke til påskriften ovenpå bussen, men min vurdering er, at det ikke er originalt fra Tekno, men noget en eller anden har sat på efterfølgende.

Det ville ikke være særligt sandsynligt at DSB ville kædes sammen med en kro.

mvh

Peter

in reply to: Mercedes 230 politi #34953
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ib

Hvis du have skilt en Volvo Express ad igen kun for at sætte en ny dør i, kan du nøjes med at tage de 2 bageste nitter. Det er nok til at åbne så meget at døren kan lirkes på plads.

mvh

Peter

in reply to: TEKNO HISTORIE #34934
    peter frandsen
    Keymaster

Det er en misforståelse, at det sættene kun var forbeholdt køreskolerne. Jeg har købt indhold der stammer fra en almindelig svensk folkeskole, så jeg tror det har været brugt som undervisningsmateriale mange steder.

Hvis du så holder det op imod hvor skoler der var i Sverige nærmer vi os måske et realistisk bud – også selvom de næppe alle har købt et sæt.

mvh

Peter

in reply to: TEKNO HISTORIE #34929
    peter frandsen
    Keymaster

Hej med jer

I skal nok ikke hænge jer så meget i matematikken. Fjeldgaard havde meget svært ved at huske tallene og det samme havde Andersson fra Berico. Han mente der var lavet betydeligt flere, men om det var 10. 20. eller 50.000 stk, der ved han simpelhen ikke.

Men læg mærke til en detalje i Fjeldgaard beretning. Jeg indleder med at skrive at beretningen er en sammenskrivning af Fjeldgaard egen beretning og så de svar han gav mig. Der er dermed Fjeldgaards oplevelse der er fortalt – ikke umiddelbart den skinbarlige sandhed. Fjeldgaard var rigtig syg af kræft da jeg talte med ham, men det var nu ikke mit indtryk, at han forsøgte at pynte så meget på historien, men det er klart, at de ting, som beviseligt ikke kunne passe har jeg udeladt. Det gjalt fx bilmodeller, som han fortalte om, som aldrig er lavet af Tekno. Jeg gør som regel det, at jeg laver flere interview og stiller de samme spørgsmål fra flere vinkler og sammenholder oplysningerne med noget af det, som jeg ved i forvejen. Men i Fjeldgaards tilfælde var han for syg til flere interview – desværre.

in reply to: Frandsen på qxl #34913
    peter frandsen
    Keymaster

Jo – det var

in reply to: Kirk – 1970-71 #34902
    peter frandsen
    Keymaster

Hermed det billedet af Mercedes bussen i en Teknoæske med Kirk label.

mvh

Peter

in reply to: Frandsen på qxl #34901
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ib

Det er meget smukt at blive husket og det er faktisk mig som Gunner Hansen den bandit laver gæk med.

mvh

Peter

in reply to: Kirk – 1970-71 #34894
    peter frandsen
    Keymaster

Der er delte meninger om Der Spiegel er fra Tekno. Jeg kender flere der påstår at den udelukkende er fremstillet af Walco. BR modellen er helt umulig at få oplysninger frem om.

mvh

Peter

in reply to: Nyheder til reservedelslisten #34891
    peter frandsen
    Keymaster

Hejsa

Jeg har nogle få nyheder i reservedelslisten.

Støbte reservedele:

Forkofanger med køler til Volvo 164/uoriginal
    Lysbro med 4 paraboler
    Dæk – uoriginale til Opel Kadett/Rekord og DKW
    Presenninger i stål til Volvo/Scania de små lastbiler
    Presenninger til Volvo/Scania hængertræk

mvh

Peter

in reply to: Kirk – 1970-71 #34890
    peter frandsen
    Keymaster

These 3 pictures are not my own and I will delete it again.

br

Peter

in reply to: Kirk – 1970-71 #34886
    peter frandsen
    Keymaster

Hi Karl

Of course you can use my pictures. I will one off the bus with label. Tekno Holland ended producing toy models in 1980 and started with there modelproduktion. I have these information from Termax. They moulded the plastic parts for Tekno Holland for those model they had made the tools for ealier.

Ford D 800 was different in the painting and the decals wasn´t waterdecals.

br

Peter

in reply to: Kirk – 1970-71 #34841
    peter frandsen
    Keymaster

Hi Karl

Mercedes bus are made in black Action boxes. Kirk also used ordinary Tekno boxes with a KIRK label on fx om Mercedes 230, Jaguar and the Mercedes bus to.

in reply to: Mini Dodge #34808
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

De oprindelige slanger var i en form for plastik, så de fleste bruger ventilgummi. Ellers har jeg rød slange som det du ser på Flemmings billeder.

mvh

Peter

in reply to: VW Kleinbus – hvilken udsmykning? #34807
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

De er solgt sådan uden reklamer. De fleste er jo Taxa eller Taxi, men de findes også i forskellige farver uden noget. Du har ret i, at der skal være et VW logo på fronten.

mvh

Peter

in reply to: Hvad mon det her er…..Scania på afveje #34182
    peter frandsen
    Keymaster

Ib – Elverket plejer da at være svensk?

in reply to: Hvad mon det her er…..Scania på afveje #34181
    peter frandsen
    Keymaster

VW.en er utvivlsomt ok, men den anden tror jeg ikke på. Den ligner ikke en Teknoproduktion. Prøv at lægge mærke til decalen på de 2 biler. VW.en er gulnet i lakken som den skal efter 50 år. Decalen på Scaniaen ser helt ny ud.

mvh

peter

in reply to: Hjulkapsler #34165
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming

Det kan også være vanskeligt, men jeg plejer at være meget grundig med at fjerne grater på hjulkapslen. Herefter er det en god ide at forsøge at kradse rillen op med fx en skalpel. Hjulkapslen skal helst flade ned af sig selv. De er i blik så jeg bruger en stangmagnet til at styre hjulkapslen på plads med. Forstår du hvad jeg mener?

mvh

Peter

in reply to: Jaguar E fra roadster til hardtop #34024
    peter frandsen
    Keymaster

Hej John

Der er lavet en original i lyseblå. Jeg har selv en og har set den et par gange. Den er sjælden. Jeg købte den af en kræmmer, der var sikker på, at den var opmalet. Det blev den kun billigere af og jeg betalte det han forlangte – 150 kr.

I øvrigt kan man sagtens tage interiøret ud af jaguaer E uden at skille den ad. Det kan man på det fleste Teknobiler.

mvh

Peter

Attachments:
    in reply to: Hvad gemmer der sig i bagagerummet? #34007
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Banditten er næsten bedre end bilen. Han mangler næsten altid. Jeg kan godt lide det kuffertsæt. Det er ikke fra Tekno, men hvor det kommer fra ved jeg ikke. Vilmer lavede kufferter. Men de ser anderledes ud.

mvh

Peter

Viser 25 indlæg - 376 til 400 (af 590 i alt)