Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHi
I have seen the MB 0322 Mercedes truck. It´s very commen also in green. But the tranfeer is speciel. Can you put in a picture off the side door logo?The colour off the transfeer look like “Kosan Gas”.
bw – peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
jeg har hørt om det samme, men kender ikke teknikken.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg er helt enig med Kim i prisansættelsen, som vel må være salgspriser. Samlet set er prisen lavere.
Den blå blikambulance kan godt ligge på 500,- kr. Schucobiler kan også godt ligge i det leje også selvom de er lidt defekte.
mvh
peter
peter frandsen
Keymaster……ja, det tiltrækker en del børn – men de får nu ikke meals men de muntrer sig i sandkassen med lidt aflagte Teknobiler…..mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Du har helt ret, jeg har ikke kunne opfylde min målsætning om en ny artikel hver måned. Det er det forbandede arbejdede der tager min tid, men mon ikke jeg får et par ledige stunder her i ferien. Jeg har købt et kæmpe legetårn fra MC Donalds, som jeg har sat opm i haven, så David ( 6 år) har noget at fornøje sig med. Det har taget 8 hele dage at pille ned og samle igen.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Den eneste blikbil, der blev leveret med tvillingebaghjul var generatorbilen. Hvorfor ved jeg ikke.
mvh
Peter
peter frandsen
Keymaster…….niksen biksen, sådanne ting sælger jeg aldrig!
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Super flot indlæg Knut – bare flere ville være med.
Til jer Mercedes fans – jeg har en rød plastik hardtop til den bil. Det er formentlig en prototype, har kun set den ene.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Knut
Den er helt ok og den har ovenikøbet det originale træktøj ser det ud til.
“Dodge” er lavet både som Dodge og Buick. Pudsigt nok er der eksperter der ved noget om disse modeller, at det er en Chevrolet. Forvirringen er total. Den er iøvrigt lavet hos Langes Legetøj og ikke hos Tekno.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg kan kun støtte op om MS super. Alle er velkomne til at skrive om stort og småt. Der er ikke noget der er rigtigt eller forkert – vi er alle eksperter.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Thomas
Super spændende projekt du har startet op. Jeg glæder mig til den første auktion og opfordrer alle andre til at gøre det samme.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Kim
Sjovt med disse moderne modelbilfabrikanter. En af de bedste biler der nogensinde er lavet Volvo 940 og Volvo 960 var helt ukendte som modelbiler, indtil for 2-3 år siden hvor NEO lavede dem.
peter
peter frandsen
KeymasterHvis det er Teknoting som ofte er til salg som fx MB 230 i hvid med hardtop eller en Morris Marina ved de fleste hvad prisen kommer til at ligge på. Det er straks værre, hvis der kommer en Paulig Volvo Express til salg. Den kan koste fra 4.000 kr. til 40.000 kr., det er umuligt at gætte på. Personligt kigger jeg aldrig på vurderingerne på auktionerne eller i bøgerne.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej
Du kan roligt lade vurderingerne hvile i sig selv, de er intet værd. Normalt sælges 90 – 95 % af Tekno tingene over vurderingen.
De har kun et formål og det er at lokke køberne til i den tro de kan gøre en god handel. Du kan regne med at de sjælne reklamebiler og tankbiler kommer til at ligge 6 – 12000 kr.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Søren
Jeg kan ikke hjælpe dig med farverne, men jeg har selv en artikel omkring dørerne.
https://www.teknosamleren.dk/scania-bus-lose-dore/
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Knut
Den udgave har jeg ikke set før, men med lidt lyse decaler er den faktisk ret flot. Husk næste gang du bestiller reservedele skal du have en Ford D 800 decal med til fronten – den koster 10 kr.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
VW type II kom ganske rigtigt på markedet i juni 1959 som en samlet pakke med VW Pick-up Shell, den røde og gule med muslingeskaller som decaler, varebilen som BP service, Familiejournalen og Toms Chokolade. Samtidig kaom også den nye model af VW boblen nr. 819, nok en af de største sællerter fra Tekno.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Knut
Jeg sender dig en instruktion. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Jeg er ret sikker på, at bilen kun er lavet i sort/hvid, men det er en bil der er utrolig nem at fuske med. Jeg tror mest på den udgave uden decaler, men i virkeligheden er det umuligt at vide.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Kim
Tekno levede røde, sorte og beige interiør til Volvo 144/164. 164 har jeg kun set med sort, og det beige tror jeg var beregnet til brandchefbilen og så er det kommet sådan lidt tilfældigt i bilerne. Man kan heller ikke afvise af noget af det er eftersamlet og så gælder der jo ingen regler.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Volvo Viking/Titan, som blev konstrueret af Erik Spon kom på markedet marts 1957. Den første model var lastbilen med åbent lad og pladehjul. Herefter fulgte langtømmerbilen, BP, Shell, Esso og US. Army som tankbil. Mit gæt er, at kranbilen kom op til Jul 1957. Den er med i Teknos katalog fra 1958, hvor sættebilen og skovtransporteren også kom med – alle med pladehjul. Den var på programmet indtil det hele sluttede i 1972 og er lavet i mange forskellige udgaver og jeg tror jeg har 10 – 15 forskellige decal sammensætninger.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Tuborgbilen kom på markedet juni 1970 men ikke som Teknobil, men derimod som KIRK, markedsført under navnet Model Products. Der kom en samlet pakke, med Porsche, Toyota, en ny serie med Oldsmobile sølv/sort mv. Aftalen mellem Tekno og Lange A/S udløb 1. juni 1970 og KIRK valgte herefter at markedsføre sig selv. Det holdt et år, så gik KIRK konkurs og Tekno/Algreema overtog hele butikken. Så blev Tuborg til en Teknobil. Kirk har selvfølgelig holdt ølbilen tilbage til de selv kunne sende den på markedet.
Det er rigtigt, at KIRK modellerne er lavet med og uden decaler og Tuborghat.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Sussi
Frederiksberg auktionshus er absulot førende i DK når vi taler legetøj. Bruun-Rasmussen og Svendborg Auktioner har somme tider lidt legetøj. Ellers brug QXL, Tradera, E-bay eller den blå avis der har rigtig meget Tekno.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Nebril
Jeg har faktisk også decaler, hvis du mangler.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej I to
Det mest normale er, at der står P1. Jeg gætter på, at det er fordi det er brandchefen.
Men Tekno har også brugt A9 på nogle af dem ligesom på ambulancen.
- ForfatterIndlæg