Mercedes Benz 230 SL-250 SL-280 SL

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Mercedes Benz 230 SL-250 SL-280 SL

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 40 i alt)
  • Forfatter
    Flemming Rasch
    Participant

Hej Kære venner
    Er der nogen der ude som kan fortælde om disse biler ?
    Hvor mange udgaver er der lavet??
    Tekno?
    Kirk?
    Åbne ?
    lukket?
    Politi?
    hvor mange farver og hvilken ?
    230SL?
    250SL?
    280SL?
    Er der nogen som ligger inde med en 250SL de vil af med?? Gerne en som skal renoveres.Så send en sms på 22615140.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej MS Super.

Som jeg har skrevet før, så har jeg kun set SL modellen i rød, hvid og sort + selvfølgelig alle de forskellige Politi udgaver, som jeg desværre ikke kender antallet af.

Her under kan ses hvad jeg selv har af SL modellen. En sort 230 SL med hardtop som har lidt brugsspor. Der næst har jeg også det eftertragtede gavesæt, men desværre ikke i den bedste stand, men jeg har fået sættet som det er. Så der er en stor renoveringsopgave, en gang i fremtiden. der for uden har jeg en rød 280 SL  i  åben vertion dog ikke i Tekno, jeg kan faktisk ikke læse hvad der står i bunden af den da det står meget småt.

https://www.dropbox.com/sh/tbngojlepqgsxl4/RZmiU-H0ST

Jeg er aldrig støt på en 250 SL, derfor tror jeg desværre at den nok er en smule sjælden. Lige så har jeg ikke støt på nogen af modellerne fra Kirk.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim B.S
    Du skriver at du aldrig har set en Mercedes Benz 280SL fra Kirk 😉
    Jeg har en i orginal æske og i Police udgave.
    Jeg mailer et billed til dig.
    Mange Tekno hilsener
    ms super Flemming

Hej Flemming.
    Mange tak. Ja, Det er muligvis en tilfældighed, og jeg har også før hørt at de eksistere i Kirk, jeg har bare ikke set dem.
    MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Hei
    Dette er den bilen jeg er mest glad i.
    Totalt har jeg over 60 av denne, så jeg er nok litt gal. 🙂
    Mange dubletter, men jeg har
    Tekno:
    230SL Cab rød med sort interiør
    230SL Cab rød med hvitt interiør
    230SL HT rød med sort interiør
    230SL HT rød med hvitt interiør
    230SL Cab sort med rødt interiør
    230SL HT sort med rødt interiør
    250SL Cab rød med sort interiør (Jeg har kun 1stk 250SL!)
    280SL Cab rød med sort interiør
    280SL HT rød med sort interiør
    280SL CAb hvit med rødt interiør
    280SL HT hvit med rødt interiør
    Jeg har også en 230SL Cab i gråaktig metallic med rødt interiør, denne ser ut som om den er original men det vet jeg ikke.
    Kirk:
    280SL Cab rød med sort interiør
    280SL HT rød med sort interiør
    280SL CAb hvit med rødt interiør
    280SL HT hvit med rødt interiør
    Joal:
    230SL Cab rød med beige interiør
    230SL Cab blå med hvitt interiør
    230SL Cab hvit med hvitt interiør
    230SL Cab hvit med rødt interiør
    230SL HT hvit med rødt interiør
    230SL HT blå med hvitt interiør
    230SL HT hvit med hvitt interiør
    230SL HT rød med hvitt interiør
    I tillegg så har jeg noen jeg selv har lakkert i andre farger.
    Jeg legger ved et bilde men har fått flere etter det bildet ble tatt.
    Knut

Hej Knut.
    Det er da en imponerende flot samling du har der. Jeg har aldrig set noget lignende. Meget meget flot.
    MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Takker. 🙂
    Og nå er jeg også den lykkelige eier av gift settet, vant auksjon på eBay nå. $340, komplett sett. 🙂
    Her er bilder av settet.
    Knut

peter frandsen
    Keymaster

Hej

Super flot indlæg Knut – bare flere ville være med.

Til jer Mercedes fans – jeg har en rød plastik hardtop til den bil. Det er formentlig en prototype, har kun set den ene.

mvh

Peter

Hej Knut.
    Fantastisk flot sæt du har fået fat på. Der har jeg jo en fin facit liste, over hvordan sættet skal se ud, den dag hvor mit sæt skal renoveres.

MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Kan jeg få kjøpe den?
    Knut

Hej Knut.
    Naaajj, Det er jeg ikke meget for.

MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Hei Kim. Jeg mente ikke settet ditt.
    Peter, kan jeg få kjøpe det røde taket?
    Knut

Hej Knut.
    Nåe, så forstår jeg bedre.

MVH Kim B S.

peter frandsen
    Keymaster

…….niksen biksen, sådanne ting sælger jeg aldrig!

mvh

Peter

Knut J Vognstølen
    Participant

Helt greit det Peter, måtte bare spørre. 🙂

Som det fremgår lenger oppe har jeg “noen” dubletter av Tekno 928/929.
    Dersom noen her på forumet ønsker en eller flere kan jeg være interessert i bytte i andre Tekno biler.
    (Og har du Tekno 250SL å bytte bort får du tre 230/280SL i bytte…)

Knut J Vognstølen
    Participant

Her er et oppdatert bilde av mine Tekno/Kirk/Joal.
    Alle er Tekno untatt fremste rekke som er Joal og rekke nummer tre som er Kirk. Alle er originale unntatt rekke nummer to. De 11 til venstre i rekke to har jeg restaurert og de 4 til høyre har jeg kjøpt slik de er.
    Har noen biler under arbeid i tillegg til disse.

Ole Andreasen
    Participant

Hej Knut
    Helt igennem imponerende med så mange varianter af samme model. Nu mangler du blot ca 45 stk, så er den jo “hjemme” ::–))
    MvH Ole A

Knut J Vognstølen
    Participant

Ja nå er det blitt noen flere:
    Polizei versjon med 250 bagasjelokk og 230 bunnplate. (Så nå har jeg 1,5 stk 250)
    Politi versjon av 230
    Sort 230 med hvit hardtop og rødt interiør
    Sort 230 med lysegrå hardtop og hvitt interiør.

Har ikke sett hvit eller lysegrå hardtop før, trodde de to var like helt til begge bilene var kommet i hus. (eBay kjøp)

Knut J Vognstølen
    Participant

Her er bilde av deto sorte med lyse tak 🙂

Attachments:

Hej knut og alle øvrige.
    Jeg har lige fået en pakken fra dig ind af døren Knut. Og jeg blev faktisk meget posetiv overrasket over de to Mercedes`er (den røde og den hvide), jeg har byttet mig til, da jeg havde fået af vide at de havde brugsspor. Jeg må sige at de brugsspor er meget små. Det drejer sig om ganske små afslag i lakken, et lidt slidt styretøj på den røde og hardtoppen på den hvide har knækket et lille stykke af bagerste højre hjørnestolpe. Den hvide køre til gengæld rigtig godt med styretøjet, næsten som en ny. Det betyder at jeg nu har 3 indtakte, i de 3 originalfarver som Tekno lavede, + et gavesæt som er noget mangelfulgt, der findes dog voldsom mange flere varianter end jeg nogen sinde får.

https://www.dropbox.com/sh/zu90ze3s6k64npo/zG9e2vJhZD

MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Hei Kim.
    Flott du er fornøyd.
    Hvit med sort interiør er ikke så vanlig, så den neste hvite du finner har mest sannsynlig rødt interiør og dermed har du fort en variant til. Og deler til gavesettet finner du nok litt om litt. 🙂
    Knut

Hej Knut.
    Det har du da ret i, jeg kan også se at langt de fleste hvide på dine billeder, har rødt interiør, og at den som burde være hel i min gaveæske, oprindelig har været hvid med rødt interiør og sort hardtop, precis som den i din gaveæske. Men det er også fint at have biler i lidt sjælne vertioner. Jeg vil i hvert fald ikke ændre på den. Jeg kunne måske finde på at skifte Hardtoppen ud med en som er helt perfekt. Men det er også det eneste jeg vil gøre med den hvide.

MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Kim, du får gi meg beskjed om du har ekstra av noen Tekno i god stand, – til å bytte bort. Jeg har ingen problemer med å fylle gavesettet ditt med komplett bil og bil i deler – i like god stand som de du nettopp fikk.
    Knut

Hej Knut.
    Det lyder meget fristene. Jeg vil lige se om jeg kan finde nogen, selv om jeg ved at udvalget af biler i god stand, som jeg gerne vil af med er meget begranset desværre, når det gælder Tekno biler.
    Jeg har dog mange biler i overskud, men fortrinsvis fra andre mærker, som jeg også sælger af på stumpemarkeder, kræmmermarkeder og lignende. Men jeg vil med tiden lægge flere billeder ind i min bytte- tråd, så man kan se om der er noget som er intersant.

PS. Er pakken fra mig nået frem til dig Knut?

MVH Kim B S.

Knut J Vognstølen
    Participant

Dinky og Corgi kan også være av interesse da, og andre tilsvarende fra 50 og 60 årene.
    Knut

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.