Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Volvo 144.
- This topic has 16 svar, 5 stemmer, and was last updated 12 years, 1 months siden by
Kim Bjarne Sørensen.
- ForfatterIndlæg
- marts 10, 2013 kl. 13:51 #14910
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg har altid været meget glad for Teknos Volvo 144, og har lige lyst til at nørde lidt om den. Jeg har læst hvert et ord om den her på siden.
Den fine røde jeg for nylig købte af Peter, har beige farvet interiør og sorte dørbeklædninger. De fleste røde jeg har set har sort interiør.
https://www.dropbox.com/sh/dr7rf9h1l7m35cv/mAAI2HO0wg
Er der nogen som ved hvor mange farve-kombinationer der findes?
MVH Kim B S.
marts 10, 2013 kl. 21:07 #14911Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Prøvede lige at søge på billeder af Tekno Volvo 144.
MVH Kim B S.
marts 10, 2013 kl. 22:14 #14912Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg har læst i teksten om Volvo 144 her på siden, at nogen af de sidste hvide havde sort instrumentpanel kombineret med rødt interiør. Det har jeg et bevis på også kunne forrekomme på de tidlige modeller. Min Brian model var nemlig hvid fra starten, og jeg har haft den fra ny. Jeg fik den da jeg fyldte 8 år den 15 oktober 1969. Den er med siderude i dørene, men kun med et dæk i bagagerummet. bagagerummet er i sort plastik. Og jeg har kun ændret på lakering og monteret spoilere og ekstra lygter. Motorhjelmen er forøvrigt limet fast da den er knækket i hængslerne, som der også er skrevet om her på siden, der nemt kan forekomme.
https://www.dropbox.com/sh/ai4j543nvh0oqtm/IoWb71HaGi
MVH Kim B S.
marts 11, 2013 kl. 07:24 #14913Flemming Rasch
ParticipantHej Kim B.S
Har du set den der står i bilde række no 5 helt til venstre sådan en har jeg aldrig set før en Volvo 144 med blister pakke (Mustang) hjul???
Jeg viste godt at man har brugt forskellige hjul på Mustangen (Jaguar og Volvo,NSU,Saab m.m) men ikke på Volvo’en den er ny for mig.
Mange Tekno /Kirk hilsener
ms supermarts 11, 2013 kl. 11:14 #14914Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Ja, jeg har godt lagt mærke til den. Og det er faktisk en som var til salg på QXL for et stykke tid siden. Der så jeg den første gang. Da havde jeg heller ikke set den vertion før.
MVH Kim B S.
marts 11, 2013 kl. 11:32 #14915Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg fandt lige et billede af en Volvo 144, i samme udseende som min nuværende Brian model havde fra ny, da jeg fik den i oktober 1969. sort instrumentpanel kombineret med rødt interiør, i en hvid 144, i den tidlige vertion med sidderude i fordørene.
http://classicmotor.annonsborsen.se/search/image.jspx?advert=1146580&indexImage=
MVH Kim B S.
marts 12, 2013 kl. 20:31 #14919peter frandsen
KeymasterHej Kim
Tekno levede røde, sorte og beige interiør til Volvo 144/164. 164 har jeg kun set med sort, og det beige tror jeg var beregnet til brandchefbilen og så er det kommet sådan lidt tilfældigt i bilerne. Man kan heller ikke afvise af noget af det er eftersamlet og så gælder der jo ingen regler.
mvh
peter
marts 13, 2013 kl. 12:25 #14920Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Volvo 164 har jeg også kun set med sort interiør, så længe den er fra Tekno Danmark. Det er en helt anden historie med dem fra Holland, uanset om det er 144 eller 164. Jeg tror også du har ret i at der er kommet nogen som er eftersamlet, hvor det er lidt tilfældig hvad der er sat sammen, afhængig af hvad der har været på lager.
MVH Kim B S.
marts 13, 2013 kl. 13:39 #14921Flemming Rasch
ParticipantHej med jer
Er Volvo 164 lavet i Holland ?? og er der andre Kirk modeller foruden Ford D 800 som er lavet i Holland??
Mange Tekno/Kirk hilsener
ms supermarts 13, 2013 kl. 14:22 #14922Ole Andreasen
ParticipantHej Man ved at Ford D800 , Volvo 144, Volvo 164, Saab 99 blev produceret til Tekno Holland, men om produktionsaspparatet nogensinde har stået på Tekno Holland til disse biler er nok et spørgsmål ,idet Termax jo beviseligt har produceret for Tekno Holland helt frem til 1993
marts 13, 2013 kl. 14:44 #14923Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super og tekno-vilmer.
Jeg skal ikke kunne sige om de ren faktisk er lavet i Holland, men jeg har selv en blå Saab 99 og en Mercedes O 302 bus, hvor der står Tekno Holland i bunden. Person bilerne med Tekno Holland i bunden kan også kendes på at de har bredere dæk end de danske, og så findes de i en del farvekombinationer som vi ikke kunne få de danske i.
MVH Kim B S.
marts 13, 2013 kl. 16:23 #14925Flemming Rasch
ParticipantHej Kim B.S og Tekno-Vilmar
Jeg har lige købt en Saab 99 i Blå af Peter kun fordi den er sjov at have stående ved siden af de orginale fra Danmark.Nej hvor er den dårligt lavet dem jeg restaurer er i langt bedre stand og finis end dem fra Holland,jammen dørene kan dårligt nok lukke og støbe afrensningen er mangel fuldt/ikke eksisterende. Ja det ligner de dæk som sidder på Monza Tekno/Kirk modellerne.Men det er ikke Peter’s skyld den er i en meget flot næsten mint stand ingen fejl der.Mangler desværrer bare en æske til den.
Mange Tekno/Kirk hilsener
ms supermarts 14, 2013 kl. 00:10 #14926Ole Andreasen
ParticipantHej
Ja, det er jo lidt sjovt, for når man går ind og kikker på Tekno Hollands Digitale Museum og søger på “deres personbiler” ja så fremkommer kun Saab 99 og med et produktionsår der hedder 1980. Man kan ikke finde f.eks Volvo 144 & 164, så noget kunne tyde på, at de ikke betragter volvoerne som produceret i Holland. Omvendt kan man finde Ford D800 men med produktionsåret 1974 selvom det vides ,at disse sikkert er produceret hos Termax!!
marts 14, 2013 kl. 01:20 #14931Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej tekno-vilmer.
Min blå Saab 99 fra Tekno-Holland har jeg selv købt som ny i 1977. Så den er i hvert fald også lavet før 1980.
MVH Kim B S.
marts 19, 2013 kl. 21:16 #14958Knut J Vognstølen
ParticipantHei. Min Volvo 144 er metallic blå, uten sideruter, med brunt interiør og sort dashbord. Der står Tekno Volvo 144 på bunnplaten men ikke produksjonsland. Dette er en meget flott laget modell. Bunnplaten er festet med en stjerneskrue. Denne bilen har bredere dekk enn 164. Kan denne være laget i Holland?
Så har jeg Volvo 164 der det står Tekno Denmark, 838 Volvo 164 på bunnplaten. Denne er gul med sort interiør. Bunnplaten er festet med en vanlig skrue.
Forskjellen på disse to er stor, 144 er flott mens 164 virker dårlig laget, dørene passer ikke helt osv. I tillegg har denne plaststøtfangere, og grillen er forferdelig.
Er det vanlig med så store forskjeller mellom 144 og 164?
marts 20, 2013 kl. 00:16 #14964Kim Bjarne Sørensen
ParticipantDin Volvo 144 er lavet som en fra Tekno Holland, i følge din beskrivelse. De Danske kunne nemlig ikke fåes i den farvekombination og med de brede dæk. Det er måske en af dem som Termax i Danmark produserede for Tekno Holland.
Volvo 164 fra Tekno Danmark er generalt lidt dårligere lavet end Volvo 144. Jeg har også selv en af de gule som din. Det er som om at flere af de biler som Tekno satte i produktion senere end Volvo 144 blev dårligere og dårligere i kvalitet, det gælder i høj grad også NSU RO 80, som på nogen punkter er dårligere end Volvo 164.
MVH Kim B S.
marts 26, 2013 kl. 00:28 #15013Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Knut.
Her kan du se min pæneste Volvo 144, sammen med min gule Volvo 164. Mine er begge fra Tekno Danmark.
Som du har skrevet er der stor forskel på kvaliteten, det bliver så heller ikke bedre af at min Volvo 164 har flere brugsspor.
https://www.dropbox.com/sh/0ujxkvb0pqfeezt/LTn1tjuGys
MVH Kim B S.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.