Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHej Ove
Varmt vand fra vandhanen er den bedste temperatur. Der er stor forskel på, hvor lang tid decalerne skal ligge i vandet afhængig af hvilket papir de er trykt på. De vigtigste er at man ikke “hjælper” papirer med at folde ud igen. Du kan godt efter at decalen har ligget i vand lidt tid tage den op og ligge den på noget køkkenrulle eller en klud. Så kan du bedre fornemme, hvornår den er helt sluppet og eventuelt give den lidt mere tid i vandet./Peter
peter frandsen
KeymasterHej til jer alle
Problemerne med at uploade billeder skulle gerne være løst nu – det samme med andre uregelmæssigheder på siden. Det skyldes formentlig at indholdet af siden fylder for meget så jeg har købt en større pakke. Beklager de ulemper som der eventuelt har været.
mvh Peterpeter frandsen
KeymasterJeg er kommet tilbage på min Hotmail igen. Det er godt nok en besværlig omgang – men I kan skrive til mig igen. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Kim
Spændende busser også selvom de har kørt mange kilometer i sandkassen. Hvis du skal bruge mærker så skal du nok finde en som lave dem på en printer.peter frandsen
KeymasterHej HJ
Flotte reklamer. Jeg elsker simpelthen disse gamle reklamer ikke meget med Teknobiler men i alle sammenhænge. Jeg genbesøgte min egen artikel om Volvo tankbilen – den er helt sikkert værd at læse igen, hvor et oldebarn af fabrikanten kommer med sin egen historie og et flot billede af en Gulf tank. Tanken er fremstillet hos Micromax på Frederiksberg og ingen tvivl og den står fadder til Teknomodellen. Har også talt med en tidligere ansat i Forsvaret der kan fortælle at de også havde denne tank.peter frandsen
KeymasterSer godt ud Bjarne
peter frandsen
KeymasterDet er en del af charmen ved at samle Flemming – at man ikke har alle delene men glæden er så meget større, når de dukker op. Jeg må dog sige at jeg lagt fra fra alle dele. (griner) Godt Nytår til alle.
peter frandsen
KeymasterDet er langt fra det marked som det var engang. Jeg har stået derinde i mange år og solgt virkeligt godt – men det er slut – desværre. Men det er altid hyggeligt at hilse på alle de gode gamle samlere.
peter frandsen
KeymasterHej Bjarne
Det har ret i at Volvo 164 er en fin bil at have stående. Hårdværksmæssigt er det ingen perle og bunden der kravler ned skyldes at den spænder meget hårdt sammen, hvilket Volvo 144 ikke gør. 164 er meget vanskeligere at arbejde med.peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Fin analyse af trætingene og jeg tror du har ret at de også er solgt umalede. Jeg har set forskellige udgaver en del gange og har også selv et umalet tog. Heldigt at der fortsat sidder en rest af logoet, ellers havde jeg nok ikke troet det er Tekno.peter frandsen
KeymasterHej Bertel
Det fylder, men der er sikkert plads til en del mere ….peter frandsen
KeymasterHej John
Jeg har fået en mail fra en bruger, der kan hjælpe dig i Hanomagsagen. Han skriver dåledes:“Hej John.
Premium Classixxs laver Hanomag F25 i 1:43 og Norev laver Hanomag F55 i 1:43. God jagt.”
Håber du kan bruge det til noget – mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ove
Det må jeg sige – hvilket resultat du har frembragt. Den kom helt sikkert det helt rigtige sted hen. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterTak for oplysningen Hans Jørgen. Hvad du hvad hans alias er på auktionssiderne? Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Så har jeg lagt hjulopretteren ind under originale reservedele Toyota 2000. Den er nem at montere uden at skifte bilen ad. Hvis du skiller bilen ad så søg for at få trykket bunden helt tilbage når du skal samle den igen ellers får du knækket kardanstykket.Attachments:
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen og Bjarne
Jeg blander mig lige lidt – du mangler blot hjulopretteren som sidder under den løse plastikmotor – så kører den igen. Jeg kan godt se, at den mangler i mine lister, men jeg får den lagt på i morgen – og giver besked i denne tråd.peter frandsen
KeymasterHej Anders
Den mangler vel bagkappen, så den kunne godt trænge til en renovering, men det kan være svært at beslutte. Der må en, som kan hjælpe Anders med at komme videre med de spørgsmål han har. peterpeter frandsen
KeymasterDen er godt nok sjov – der findes en del varianter af Volvo Express navnlig i Sverige.
peter frandsen
KeymasterHej Niels Jørgen
Metoden med at skære dækkene op bruger jeg også selv, men jeg også haft held til at smøre lidt fedtstof – fx ganske lidt smør på dækkene og presse det forbi skærm og fælg med et stykke værktøj som ikke er skarpt – i mit tilfælde bruger jeg en lille mejsel som ikke ødelægger dækket. mvh Peterpeter frandsen
KeymasterHej Alle sammen
Jeg har fundet en gammel annonce fra 1950, som er mit bedste bud på fabrikanten/forhandleren af Pullmaster traktoren. Den kommer fra Skandinavisk Gravør Industri, som lå i Studiestræde 16 i København. De har sikkert fremstillet traktoren, især hvis dækkene er mærket Made in Denmark, men det er formentlig en kopi af en amerikansk traktor. Den vejer 720g og er 18 cm lang, så det er noget af en moppedreng./peterAttachments:
peter frandsen
KeymasterHej Bjarne
Synes faktisk BP tankanlægget fra danske VIBO er et fund i sig selv. Tænk at der hele tiden dukker noget op som bare har ligget i en kælder i 40-50 år. mvh peterpeter frandsen
KeymasterHej Ole
Det ser godt nok flot ud og du har nogle rigtig sjældne imellem.
peter frandsen
KeymasterHej alle og Flemming
Jeg har ikke fundet en bil der ligner mere end den fra Falck stationen i Hillerød. Jeg er helt enig Hans Jørgen og Peter M.Attachments:
peter frandsen
KeymasterHej Peter
Jeg har sendt dig en mail med et link – det er 12 almindelige personbilsdæk som bruges på den model – men jeg har dem faktisk liggende under VW slangebilen – den skal nok have sin egen fane. Endnu engang tak til Flemming for den hurtige og kompetente reaktiv.
Peterpeter frandsen
Keymaster4 varianter Flemming – er du holdt op med at læse i mine artikler?
- ForfatterIndlæg