Forum-svar oprettet
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Prøv Facebook, Gul & Gratis mv.peter frandsen
KeymasterHej Bjarne
De er flotte – tænk sig en Ford Anglia som rallybil.
peter frandsen
KeymasterMange tak – Det er godt nok en DAF ikke en Scania. De er kommet godt ned i pris jeg forudbestilte da de kom frem og der var de meget dyrere.
Det er jo meget sjov med lidt andet, når man har lidt tid her mellem Jul og Nytår.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterGlædelig Jul skal det også lyde herfra til alle glade modelbilssamlere. Sidder og smiler lidt, jeg burger faktisk også et af de gamle Sony kameraer. peter
peter frandsen
KeymasterGlædelig Jul skal det også lyde herfra til alle glade modelbilssamlere. Sidder og smiler lidt, jeg burger faktisk også et af de gamle Sony kameraer. peter
peter frandsen
KeymasterHej Kim
Jeg har ikke spejle til Ford D 800 desværre.
peter frandsen
KeymasterHej Dan
Fine ting – jeg har været inde og kigge på dem.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Du har ret den ser mærkelig ud og Johns bud er vel meget godt. Navnlig Vilmer skriftede næsten alting helt tilfældigt så mon ikke anhængeren er lavet med lidt hvert mht. hjulene. Peter
peter frandsen
KeymasterHi Shane
The old original logs measure 11.7 mm x 190 mm (7½ inches). There are 5 – 6 pieces on the car. They are made of pine.mvh Peter
peter frandsen
KeymasterDet er kan sagtens passe, men den er for simpel også i forhold til en Teknobil. Det var ligesom ikke Teknos stil at lave noget helt tilfældigt uden rod i noget. Jeg tror ikke importøren Berico brugte tid på at pakke bilerne ud og sætte decaler på. Men der er tusindvis af gamle originale decaler i omløb som virker – uden at jeg behøver at sige mere. /peter
peter frandsen
KeymasterJeg har godt set bilen – men jeg tror ikke på den som en original bil fra Tekno, blandt andet fordi de er de rød/hvide danske 1 – tal fra Cooper Norton. peter
peter frandsen
KeymasterJeg tror egentlig ikke der er tale om prototyper, men et produkt, som blev udgivet i starten og som ret hurtigt blev lavet om til den model uden hjul.
Men tak for svaret. Peter
peter frandsen
KeymasterHej Leander
Det lyder spændende – send mig gerne en mail: peter4825@hotmail.dk
Er altid interesseret i flot Tekno.
mvh
Peterpeter frandsen
KeymasterYou are welcome Shane – it´s funny develop new parts I think. br Peter
peter frandsen
KeymasterDet er flot Flemming – du er den jeg kender der er bedst til farver.
peter frandsen
KeymasterHej – der må være nogen, som kan guide Kim i den rigtige retning med farver? mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Det er svært og man skal være forsigtig som bare pokker. En ting er at man tegner en forsikring, men de kræver billeder og dokumentation af alt hvad du har, hvis de skal dække samlerobjekter. Det beder de som regel først om bagefter. En ting er tyveri, som er slemt nok – men brand er meget være, der er tingene ofte helt væk. Der er ikke andet for end at prøve dig frem. mvh Peterpeter frandsen
KeymasterHej Hans
Jeg er meget enig med dig i, at det er utilgiveligt at sælge en Teknobil der er renoveret som original. Endnu mere forkert er det at sælge en originalbil med nye mærker på, som også er tilfældet.
Der er heldigvis forskelle – mest i farven. Men den bedste måde at afsløre et nyt mærke er ved, at de næsten altid skinner eller har et genskin, når der tages et billede. På de gamle originale decaler er lakken og limen ofte falmet eller blevet lidt brun i det.Men god ide at lave lidt reseach – så færre snydes.
mvh
Peterpeter frandsen
KeymasterTak Ole
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Tak for info.
peter frandsen
KeymasterTak til Jens Pii for at sætte lidt gang i debatten her på Forum. Det er jo svært at vide præcist, hvad der er sket, men som også Hans Jørgen skriver udviklede Termax modellerne til KIRK, men faktisk adskiller Toronadoen sig lidt fra de andre ved at der er lavet maskintegninger af bilens dele og af værktøjet, normalt brugte de skitser. Termax havde mig bekendt ikke en tegnestue, men på der er tydelig indikationer på at KIRK og Termax var tættere knyttet omkring konstruktionen af denne model.
Når det så er sagt, kan det jo godt være Termax konstruerede modellerne, men det var en anden, der betalte for festen og det var KIRK, så for mig ville det da være meget naturligt, hvis en KIRK direktør ville have indflydelse på produkterne – også inden aftalen med Tekno udløb. Problemet er at det er svært at få sikker viden og jeg har aldrig talt med ledende medarbejdere hos KIRK i modsætning til Termax og Tekno/peter
peter frandsen
KeymasterHej truus
De findes, der er en del af de store ting rundt omkring.peter frandsen
KeymasterTillykke med den – de er rigtig svære at finde disse norske biler./peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg er tilbøjelig til at give Flemming ret- Saaben har været skilt ad.
mvh Peterpeter frandsen
KeymasterNu stopper I – I fik på et tidspunkt mig til at lave en artikel med alle de samlevejledninger der findes – så der behøver I ikke gå helt til USA. (Smile)
- ForfatterIndlæg