peter frandsen

Forum Replies Created

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 590 i alt)
  • Forfatter
  • in reply to: Spørgsmål vedr. Montering af decaler #108127
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ove

Varmt vand fra vandhanen er den bedste temperatur. Der er stor forskel på, hvor lang tid decalerne skal ligge i vandet afhængig af hvilket papir de er trykt på. De vigtigste er at man ikke “hjælper” papirer med at folde ud igen. Du kan godt efter at decalen har ligget i vand lidt tid tage den op og ligge den på noget køkkenrulle eller en klud. Så kan du bedre fornemme, hvornår den er helt sluppet og eventuelt give den lidt mere tid i vandet./Peter

in reply to: Problemer med upload af billeder #107504
    peter frandsen
    Keymaster

Hej til jer alle

Problemerne med at uploade billeder skulle gerne være løst nu – det samme med andre uregelmæssigheder på siden. Det skyldes formentlig at indholdet af siden fylder for meget så jeg har købt en større pakke. Beklager de ulemper som der eventuelt har været.
    mvh Peter

in reply to: Mail problemer Teknosamleren #107503
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg er kommet tilbage på min Hotmail igen. Det er godt nok en besværlig omgang – men I kan skrive til mig igen. mvh Peter

in reply to: 3 sparrebusser fra mit lokalområde. #107168
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Kim
    Spændende busser også selvom de har kørt mange kilometer i sandkassen. Hvis du skal bruge mærker så skal du nok finde en som lave dem på en printer.

in reply to: REKLAME #107088
    peter frandsen
    Keymaster

Hej HJ
    Flotte reklamer. Jeg elsker simpelthen disse gamle reklamer ikke meget med Teknobiler men i alle sammenhænge. Jeg genbesøgte min egen artikel om Volvo tankbilen – den er helt sikkert værd at læse igen, hvor et oldebarn af fabrikanten kommer med sin egen historie og et flot billede af en Gulf tank. Tanken er fremstillet hos Micromax på Frederiksberg og ingen tvivl og den står fadder til Teknomodellen. Har også talt med en tidligere ansat i Forsvaret der kan fortælle at de også havde denne tank.

Volvo Viking tankbil nr. 434

in reply to: En anderledes VW 1200. #106663
    peter frandsen
    Keymaster

Ser godt ud Bjarne

in reply to: Julehygge #106026
    peter frandsen
    Keymaster

Det er en del af charmen ved at samle Flemming – at man ikke har alle delene men glæden er så meget større, når de dukker op. Jeg må dog sige at jeg lagt fra fra alle dele. (griner) Godt Nytår til alle.

in reply to: Legetøjs marked Frederiksberg #105833
    peter frandsen
    Keymaster

Det er langt fra det marked som det var engang. Jeg har stået derinde i mange år og solgt virkeligt godt – men det er slut – desværre. Men det er altid hyggeligt at hilse på alle de gode gamle samlere.

in reply to: Tekno Volvo 164 #105341
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Bjarne
    Det har ret i at Volvo 164 er en fin bil at have stående. Hårdværksmæssigt er det ingen perle og bunden der kravler ned skyldes at den spænder meget hårdt sammen, hvilket Volvo 144 ikke gør. 164 er meget vanskeligere at arbejde med.

in reply to: TEKNO TRÆ #104931
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen
    Fin analyse af trætingene og jeg tror du har ret at de også er solgt umalede. Jeg har set forskellige udgaver en del gange og har også selv et umalet tog. Heldigt at der fortsat sidder en rest af logoet, ellers havde jeg nok ikke troet det er Tekno.

in reply to: Flytning #104930
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Bertel
    Det fylder, men der er sikkert plads til en del mere ….

in reply to: Hjälp, hved nogen hvor jeg finder dem ???? #104543
    peter frandsen
    Keymaster

Hej John
    Jeg har fået en mail fra en bruger, der kan hjælpe dig i Hanomagsagen. Han skriver dåledes:

“Hej John.

Premium Classixxs laver Hanomag F25 i 1:43 og Norev laver Hanomag F55 i 1:43. God jagt.”

Håber du kan bruge det til noget – mvh Peter

in reply to: Ford V8 generatorbil #104002
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ove

Det må jeg sige – hvilket resultat du har frembragt. Den kom helt sikkert det helt rigtige sted hen. mvh Peter

in reply to: SNYD FUSK OG HUMBUG #103300
    peter frandsen
    Keymaster

Tak for oplysningen Hans Jørgen. Hvad du hvad hans alias er på auktionssiderne? Peter

in reply to: TOYOTA 2000 #103248
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Så har jeg lagt hjulopretteren ind under originale reservedele Toyota 2000. Den er nem at montere uden at skifte bilen ad. Hvis du skiller bilen ad så søg for at få trykket bunden helt tilbage når du skal samle den igen ellers får du knækket kardanstykket.

in reply to: TOYOTA 2000 #103235
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen og Bjarne
    Jeg blander mig lige lidt – du mangler blot hjulopretteren som sidder under den løse plastikmotor – så kører den igen. Jeg kan godt se, at den mangler i mine lister, men jeg får den lagt på i morgen – og giver besked i denne tråd.

in reply to: Volvo Autotransporter 431 – renovera eller ej? #102724
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Anders
    Den mangler vel bagkappen, så den kunne godt trænge til en renovering, men det kan være svært at beslutte. Der må en, som kan hjælpe Anders med at komme videre med de spørgsmål han har. peter

in reply to: Volvo Tankvogn. #102723
    peter frandsen
    Keymaster

Den er godt nok sjov – der findes en del varianter af Volvo Express navnlig i Sverige.

in reply to: Montering af dæk #102722
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Niels Jørgen
    Metoden med at skære dækkene op bruger jeg også selv, men jeg også haft held til at smøre lidt fedtstof – fx ganske lidt smør på dækkene og presse det forbi skærm og fælg med et stykke værktøj som ikke er skarpt – i mit tilfælde bruger jeg en lille mejsel som ikke ødelægger dækket. mvh Peter

in reply to: Hvem har lavet denne traktor #102332
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Alle sammen
    Jeg har fundet en gammel annonce fra 1950, som er mit bedste bud på fabrikanten/forhandleren af Pullmaster traktoren. Den kommer fra Skandinavisk Gravør Industri, som lå i Studiestræde 16 i København. De har sikkert fremstillet traktoren, især hvis dækkene er mærket Made in Denmark, men det er formentlig en kopi af en amerikansk traktor. Den vejer 720g og er 18 cm lang, så det er noget af en moppedreng./peter

Attachments:
    in reply to: Nyt i min samling. #102246
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Bjarne
    Synes faktisk BP tankanlægget fra danske VIBO er et fund i sig selv. Tænk at der hele tiden dukker noget op som bare har ligget i en kælder i 40-50 år. mvh peter

in reply to: Reklamebilerne kom ud i lyset #101927
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Det ser godt nok flot ud og du har nogle rigtig sjældne imellem.

in reply to: Blik biler #101103
    peter frandsen
    Keymaster

Hej alle og Flemming
    Jeg har ikke fundet en bil der ligner mere end den fra Falck stationen i Hillerød. Jeg er helt enig Hans Jørgen og Peter M.

in reply to: Dækservice – VW type 2 – nr 410 #101012
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Peter
    Jeg har sendt dig en mail med et link – det er 12 almindelige personbilsdæk som bruges på den model – men jeg har dem faktisk liggende under VW slangebilen – den skal nok have sin egen fane. Endnu engang tak til Flemming for den hurtige og kompetente reaktiv.
    Peter

in reply to: Brand chef bil 🚘 #100322
    peter frandsen
    Keymaster

4 varianter Flemming – er du holdt op med at læse i mine artikler?

Mercedes Benz 220 SE nr. 725, 726 og 726A

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 590 i alt)