peter frandsen

Forum-svar oprettet

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 545 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: International B414 #89177
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Anders
    Prøv Facebook, Gul & Gratis mv.

som svar til: Rally biler. #88938
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Bjarne

De er flotte – tænk sig en Ford Anglia som rallybil.

som svar til: Teknosamlerens egen reklamebil #88711
    peter frandsen
    Keymaster

Mange tak – Det er godt nok en DAF ikke en Scania. De er kommet godt ned i pris jeg forudbestilte da de kom frem og der var de meget dyrere.

Det er jo meget sjov med lidt andet, når man har lidt tid her mellem Jul og Nytår.

mvh

Peter

som svar til: Rigtig god jul 🎄 #88567
    peter frandsen
    Keymaster

Glædelig Jul skal det også lyde herfra til alle glade modelbilssamlere. Sidder og smiler lidt, jeg burger faktisk også et af de gamle Sony kameraer. peter

som svar til: Rigtig god jul 🎄 #88566
    peter frandsen
    Keymaster

Glædelig Jul skal det også lyde herfra til alle glade modelbilssamlere. Sidder og smiler lidt, jeg burger faktisk også et af de gamle Sony kameraer. peter

som svar til: Spejle til Ford D 800. #87672
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Kim

Jeg har ikke spejle til Ford D 800 desværre.

som svar til: Aldrig leget med Tekno biler evt til salg #87015
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Dan

Fine ting – jeg har været inde og kigge på dem.

mvh

Peter

som svar til: HVAD VAR DEN TIL ? #86544
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Du har ret den ser mærkelig ud og Johns bud er vel meget godt. Navnlig Vilmer skriftede næsten alting helt tilfældigt så mon ikke anhængeren er lavet med lidt hvert mht. hjulene. Peter

som svar til: Volvo 439 #86015
    peter frandsen
    Keymaster

Hi Shane
    The old original logs measure 11.7 mm x 190 mm (7½ inches). There are 5 – 6 pieces on the car. They are made of pine.

mvh Peter

som svar til: VOLVO 544 med decal #85944
    peter frandsen
    Keymaster

Det er kan sagtens passe, men den er for simpel også i forhold til en Teknobil. Det var ligesom ikke Teknos stil at lave noget helt tilfældigt uden rod i noget. Jeg tror ikke importøren Berico brugte tid på at pakke bilerne ud og sætte decaler på. Men der er tusindvis af gamle originale decaler i omløb som virker – uden at jeg behøver at sige mere. /peter

som svar til: VOLVO 544 med decal #85878
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg har godt set bilen – men jeg tror ikke på den som en original bil fra Tekno, blandt andet fordi de er de rød/hvide danske 1 – tal fra Cooper Norton. peter

som svar til: Harvester kosten som prototype #85585
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg tror egentlig ikke der er tale om prototyper, men et produkt, som blev udgivet i starten og som ret hurtigt blev lavet om til den model uden hjul.

Men tak for svaret. Peter

som svar til: Aldrig leget med Tekno biler evt til salg #85357
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Leander

Det lyder spændende – send mig gerne en mail: peter4825@hotmail.dk
    Er altid interesseret i flot Tekno.
    mvh
    Peter

som svar til: Nyheder til reservedelslisterne #85195
    peter frandsen
    Keymaster

You are welcome Shane – it´s funny develop new parts I think. br Peter

som svar til: Farve til ælder modellastbiler. #84746
    peter frandsen
    Keymaster

Det er flot Flemming – du er den jeg kender der er bedst til farver.

som svar til: Farve til ælder modellastbiler. #84712
    peter frandsen
    Keymaster

Hej – der må være nogen, som kan guide Kim i den rigtige retning med farver? mvh Peter

som svar til: Forsikring #84711
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole
    Det er svært og man skal være forsigtig som bare pokker. En ting er at man tegner en forsikring, men de kræver billeder og dokumentation af alt hvad du har, hvis de skal dække samlerobjekter. Det beder de som regel først om bagefter. En ting er tyveri, som er slemt nok – men brand er meget være, der er tingene ofte helt væk. Der er ikke andet for end at prøve dig frem. mvh Peter

som svar til: MÆRKER #84560
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans
    Jeg er meget enig med dig i, at det er utilgiveligt at sælge en Teknobil der er renoveret som original. Endnu mere forkert er det at sælge en originalbil med nye mærker på, som også er tilfældet.
    Der er heldigvis forskelle – mest i farven. Men den bedste måde at afsløre et nyt mærke er ved, at de næsten altid skinner eller har et genskin, når der tages et billede. På de gamle originale decaler er lakken og limen ofte falmet eller blevet lidt brun i det.

Men god ide at lave lidt reseach – så færre snydes.

mvh
    Peter

som svar til: Lav selv dine stålnitter #84269
    peter frandsen
    Keymaster

Tak Ole

som svar til: Tekno bondegård #83955
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Tak for info.

som svar til: Oldsmobile Toronado nr. 933 #83944
    peter frandsen
    Keymaster

Tak til Jens Pii for at sætte lidt gang i debatten her på Forum. Det er jo svært at vide præcist, hvad der er sket, men som også Hans Jørgen skriver udviklede Termax modellerne til KIRK, men faktisk adskiller Toronadoen sig lidt fra de andre ved at der er lavet maskintegninger af bilens dele og af værktøjet, normalt brugte de skitser. Termax havde mig bekendt ikke en tegnestue, men på der er tydelig indikationer på at KIRK og Termax var tættere knyttet omkring konstruktionen af denne model.

Når det så er sagt, kan det jo godt være Termax konstruerede modellerne, men det var en anden, der betalte for festen og det var KIRK, så for mig ville det da være meget naturligt, hvis en KIRK direktør ville have indflydelse på produkterne – også inden aftalen med Tekno udløb. Problemet er at det er svært at få sikker viden og jeg har aldrig talt med ledende medarbejdere hos KIRK i modsætning til Termax og Tekno/peter

som svar til: Tekno dukke ting #83543
    peter frandsen
    Keymaster

Hej truus
    De findes, der er en del af de store ting rundt omkring.

som svar til: Mecline VW Vitapan #83542
    peter frandsen
    Keymaster

Tillykke med den – de er rigtig svære at finde disse norske biler./peter

som svar til: Nye i samlingen #83541
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Jeg er tilbøjelig til at give Flemming ret- Saaben har været skilt ad.
    mvh Peter

som svar til: Samle vejledning Mercedes 0302 #83241
    peter frandsen
    Keymaster

Nu stopper I – I fik på et tidspunkt mig til at lave en artikel med alle de samlevejledninger der findes – så der behøver I ikke gå helt til USA. (Smile)

Samleinstruktioner

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 545 i alt)