Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Tekno Volvo 164
- This topic has 3 svar, 3 stemmer, and was last updated 5 days, 15 hours siden by
Stroget.
- ForfatterIndlæg
- november 15, 2025 kl. 20:08 #105260
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her starter jeg en tråd om Volvo 164, hvor vi kan drøfte alt om denne Tekno model.
Det er en bil som jeg synes er rigtig flot, og der er rigtig meget stil over fronten på den.
Jeg har selv 3 af dem, nemlig en ret fin mørkeblå og en gul mindre fin (Trænger til en kærlig hånd) fra dansk Tekno og en meget fin lyseblå fra hollansk Tekno. Alle mine har problemer med at holde bunden helt oppe på sin plads, et problem som man slet ikke ser på Teknos Volvo 144 som jo ellers er opbygget på nøjagtig samme måde. Meget mærkelig. Eneste forskel er at 164eren er en lille smule længere i fronten.Er der nogen som har ideer til nogen forbedring på det punkt?
Her under er lidt billeder af mine, og de 2 af billderne kan man kan se 164eren samlinet med 144eren.
MVH Kim B S.
- Dette emne blev ændret 4 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
november 15, 2025 kl. 20:11 #105270Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer kan man se Peters artikel om denne model.
november 19, 2025 kl. 14:07 #105341peter frandsen
KeymasterHej Bjarne
Det har ret i at Volvo 164 er en fin bil at have stående. Hårdværksmæssigt er det ingen perle og bunden der kravler ned skyldes at den spænder meget hårdt sammen, hvilket Volvo 144 ikke gør. 164 er meget vanskeligere at arbejde med.december 8, 2025 kl. 21:03 #105820Stroget
ParticipantI do like the 144 and 164, even if the 164 grill is falling off all the time!
Attachments:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.