SNYD FUSK OG HUMBUG

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler SNYD FUSK OG HUMBUG

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #103291

    Bare så i lige er orienteret om fusket… Og det kan kun blive værre med AI, der sansynligvis selv kan justere billederne så perspektivet kommer til at passe modeller og baggrund imellem….
    Anton Larsson fra Sverige benytter andres billeder til at sælge fine Tekno biler dyrt. Jeg har fået ham ud ad en gruppe, og han skyndte sig udaf en anden da jeg nævnte at det var snyd…. (det var Oles Tekno-Vilmer side)

    Anton Larsson er en fubmager der flytter rundt på forskellige sider for at sælge bla. Tekno til gode dyre priser. Han finder billederne på nettet og fjerner baggrunden…. Det kan man gøre meget nemt med et lille klik på en Windows computer med standard opsætning som den blev købt….
    Herefter kan man sætte billedet ind på sin egen baggrund– et bord, eller gulv osv…Det er ikke raket videnskab men paspå…. Se nu godt på de salgsbilleder i handler på. Perispektiverne skal passe. Jeg ser det omgående men er også arkitekt og ved noget om perspektiver. Men det er relativt nemt at se når bilerne fx. ikke er samme størelse som det er tilfældet på det foto der blev brugt denne gang….
    Jeg så der var bud på nogen af bilerne hvorefter jeg oplyste som en kommentar at det er fub snyd og fiduser… To min. efter havde sælger fjernet opslaget…. Indtil vidre kan bilerne findes .— se link — Jeg beskar VW dæktransporteren ud, og tjekkede bilen via google search… og vupti der var den på auktionssiden… OG SE NU PÅ BILLEDET… der er nok ikke to af den samme bil med rød farve fej på forhjulet! —- Lad det være en opfordring fremover — Kender du ikke sælgeren tjek en bil via google…. Jeg tænker at det kun bliver mere af det snyd efterhånden som AI (Kunstig Inteligens) udbrædes. Jeg formoder at AI selv kan rette de forskellige perspektiver ind så de passer sammen. Jeg kan det med et gratisprogram jeg har fundet så det er ikke noget særligt vanskeligt, eller dyrt program man skal have fat i. Men AI kan sikkert helt selv… Billedet af alle bilerne er det salgs foto manden lagde op. Priserne var 1300-1800 og ca. 8500 kr for dem alle… Jeg klippede dæktransen ud og smed den ind på Google Search og der var den på en auktions side fra KOLON, og det er de alle samme iøvrigt. Bilerne er fra 4 forskellige auktioner lagt ind på et andet foto…. OG det har jeg også gjort med dæktransen. Det tog 5 minutter… Det var bare for at illustrere fremgangsmåden… Men pas på ham der ude over alt…

    LINK TIL AUKTIONSHUSET KOLONN

    https://auctionet.com/da/1067585-tekno-2-st-vw-skapbil-samt-pick-up-lastbil-typ-2-firestone-och-rodi-danmark-omkring-1960-tal/images

    #103300
    peter frandsen
    Keymaster

    Tak for oplysningen Hans Jørgen. Hvad du hvad hans alias er på auktionssiderne? Peter

    #103318
    Kjehr
    Participant

    Hej Hans Jørgen – Desværre kan AI hjælpe alle de store får på gården, og det bliver kun værre. Personligt tror jeg vi er i gang med at ødelægge en ellers fin og respektabel del af det at samle. Derfor hverken køber eller sælger jeg noget, hvis prisen er over 1000,- uden personlig kontakt. Tak for indlægget

    Ps: Og ja, jeg er også blevet snydt en håndfuld af gange, og netop derfor mine forhold.

    Kim K

    #103323

    Peter når han har lagt noget op er det med navnet Anton Larsson. MEN det har han nok ændret nu kunne jeg tro….Jeg har sendt en besked til auktionshuset Kolonn via facebook de har en reklame side der opdagede jeg….

    Kjehr ja det tror jeg du har ret i. Men ser man grundigt på hans billede så passer perspektivet ikke for modellerne i forhold til baggrundsbilledet. Det var det samme for det andet billede jeg har set. Men det er sådan noget jeg kunne tænk mig at AI vil kunne fixe, og så går det rigtigt galt med handlerne. Men det er lige gyldigt hvad der handles med, det begrænser sig jo helt klart ikke kun til gamle legetøjsbiler. Jeg forudseer det vil gribe om sig i meget større stil. SÅ det er mest sikkert at tage en tur på markeder ;-)… Alle lærte at handle på nettet under Corona og Putins krig meeeen grundet snyd så bliver det markeder og andre steder igen.

    Det foto jeg lavede passer faktisk meget godt i perspektivet men det er helt tilfældigt for det var bare noget hurtigt knaldet sammen noget. Men bilen er for stor…

    #103326

    Nu har jeg fundet ud ad at fuskeren hedder FINN…. Der er en gruppe på facebook “Svindlerjagten” jeg skal se hvad den dur til?… Jeg har via facebook fortalt Auktionshuset KOLONN om brugen af derres fotos i går, og har endnu ikke hørt noget fra dem. De har åbenbart ikke en email hvis man ikke er medlem af huset.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.