Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterVi må have Hans-Jørgen og Ib på banen. De er gode til at støve sådan noget op på nettet.
peter frandsen
KeymasterHej HJW
Tak for en god “rejsebeskrivelse” fra Christiansfeld. Du har nok ret i, at kører langt efter museet er det nok ikke værd, men jeg synes nu alligevel at bare det at de gør noget og åbner et museum fortjener lidt respekt.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Rene
Jeg har kigget mig lidt rundt omkring men kan ikke regne ud hvor de kommer fra. De er sikkert amerikanske.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Tom
Rigtig flotte ting du har fået samlet sammen og velkommen her på forum. Jeg håber du vil være rigtig aktiv med at bidrage med kommentarer o.s.v.
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg var ligesom Sven til stede i salen da bilen blev solgt for 68.500 kr. Det var mig der lukkede Svens mund, der stod fuldstændig åben i lang tid. Det kan tilføjes, at der trods alt er ganske få samlere i denne verden, der vil give så mange penge for en Teknobil. Jeg har set det før, en sjælden bil kommer under hammeren og sælges for en overraskende høj pris. Når den så kort efter kommer på igen mangler der ligesom nogen til at være med til at byde op og den sælges langt under det forventede.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterMeget interessant, tillykke med den sjove sjældne ting.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Den er godt nok sjov. Jeg har aldrig set den før. Den er med garanti ikke fremstillet på Tekno, men for Tekno eller forhandlet af Tekno.
Det er interessant at grave lidt i. Hvor har du den fra?
peter frandsen
KeymasterJo men bilen sælges så sjældent, så den pris som er Hedegaard angiver er jo rent gætværk. Han har jo intet at have det i. Den ene Mecline han har solgt i æske kostede 35.000 kr – så han han solgt en uden æske til næsten 70.000, så det afhænger af køberen.
peter
peter frandsen
KeymasterHej Tuborg
Det er en af de helt gode Teknoting du har der. Står der Mecline i bunden? Den er set før men jeg har aldrig set den solgt. Andre har været solgt hos Frederiksberg Auktionshus for 4- 6000 kr. selv i halvdårlig stand, så er du heldig og kan finde en liebhaverkøber kan prisen godt gå opad, hvis de ikke har den.
Det ville ikke overraske mig, hvis prisen går op på den bil.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Det er en god måde at gøre det på med malertape, man skal bare passe utrolig på at dæmpene fra evt. malingsfjerne ikke beskadiger vinduet, ligesom det kan være svært at få det hele med ved sprodserne.
peter
peter frandsen
KeymasterHej
Det kan også være noget genstridigt noget. Jeg vil anbefale, at du ikke bruge værktøj med kun fingerne. Du bliver nødt til at blive ved med at rokke tværvinduet frem og tilbage til det gir´sig. Måske kan du skærer noget af limen fri men en hobbykniv. Hvis tværvinduet går i stykker er det ikke det værste at reparere. Når det er fri trykker du på den bløde del af vinduet i varerummet og du kan få bagruden ind i bilen. Pas på med ikke at ridse den. Når du har gjort det, kan du løfte den ud.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Det ser flot ud. Du har snart mange af disse VW.er.
peter frandsen
KeymasterJeg prøver igen – har du adressen på deres hjemmeside.
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Det lyder spændende – har de en hjemmeside?
peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Jo – jeg har faktisk en ret flot en i samlingen. Jeg købte den af en kollega der havde en onkel som arbejdede i firmaet i Sverige. Han fik den som stor dreng, som han havde ikke leget med – heldigvis. Den er ikke så almindelig i DK, men der er en del i Sverige.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Tvillinghjul debatten gjaldt nok generatorbilen. Projektørbilen var sidst tilkomne i familien men hvordan de forskellige modeller kom frem og forsvandt skal jeg bruge en masse god tid på på et tidspunkt.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterKære Sven
Nu fik du da afsløret at du er til Vilmer og du har da helt ret i at de er charmerende disse biler, navnlig deres måde at sætte farver sammen på og deres unikke affjedring virker godt, men særligt godt lavet ud fra et håndværksmæssigt synspunkt, det er de altså ikke. Hvorfor i alverden skulle man spise en Jaguar? Det er da ikke underligt at du ser lidt bekvem ud indimellem, hvis du spiser bilerne.
Med Venlig Teknohilsen
peter frandsen
KeymasterNej – Leager Larsen har aldrig arbejdet for Tekno. Han har oplysningerne fra mig på et tidspunkt, men har sikkert misforstået et eller andet. Jeg ved ikke rigtigt med Kaj Christiansen og hans udviklingsevner, hvis jeg sammenligner det, som Lange/Termax var i stand til at fremstille og så det Kaj Christensen formådede med Vilmer. Det er ok ting, men kvalitet det var ikke efter min bedste overbevisning.
peter frandsen
KeymasterJeg vil lægge hovedet på blokken ved at påstå at den ikke er ret gammel. Ruden ser godt slidt ud og farverne virker ikke overbevisende.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Den ser flot ud.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Sten
Jeg vil også vurdere dem til omkring 300,- kr.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Jeg har set dem solgt til noget der ligner 200 – 400 kr. Der er også lavet en del Saab modeller. Jakob modellen tror jeg aldrig jeg har set. Er der æsker til dem?
Det er i øvrigt rigtig fine biler.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHi Carl
You have to drill out the rivets. In the rear off the are 2 nagls holding it together. It can be very difficult to separate the 2 parts. Only use your hands – be carefull using tools. Sometides I use a mini grinder and cut the nagls. I never put it back again. I think your friend are Theo from Holland?
br
Peter
peter frandsen
KeymasterHejsa
Jeg har fået lidt nye reservedele tilføjet til listerne.
Originale reservedele:
Åkerman -originale bælter
Scania bus:(Stammer fra ubrugte biler, hvor taget faldt sammen)
Instrumentbord
Døre/gule
Vinduesglas
Bund
MB bus – instrumentbord i gråt
Jaguar E – montagesæt til styretøj
Volvo sparebus – original nøgle til låsenUoriginale reservedele:
Generator i blik til Ford V8Diverse reservedele:
10 prismelygter Ø 4,5 mmmvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Der er vist ingen tvivl om at det er den bil du viser som har stået model for Teknos model. Passer også fint med 1950.
mvh
Peter
- ForfatterIndlæg