peter frandsen

Forum Replies Created

Viser 25 indlæg - 151 til 175 (af 591 i alt)
  • Forfatter
    peter frandsen
    Keymaster

Den tror ikke rigtig på – den har været forbi drengeværelses malerafdeling. Typisk decaler fra plastikflyvemaskiner.

in reply to: tekno 488 #70177
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Den er interessant ud, men umiddelbart tror jeg også at haleroret er filet til efter en skade.
    Kan du tage et billede af flyet direkte oppefra og nedefra. Jeg synes vingerne ser mærkelige ud – men det kan være billedet.
    mvh

Peter

in reply to: Teknos varubil #69537
    peter frandsen
    Keymaster

Hej

Vi havde en snak om den varebil, som jeg har et billede af som indgang til Teknohistorien. Faktisk har jeg fundet chaufføren, der har kørt med bilen. Den havde samme farve som de øvrige varebiler fra Tekno nemlig rød underdel og gul top nøjagtig som den Anders har af sin Vanguard.

Han kan ikke huske detaljer om bemaling o.s.v. andet end den var lidt mere tarvelig udstyret end de øvrige.

Men glæd jeg til den kommende artikel – den indeholder gode oplysninger om lige nøjagtig varebilerne, hvor han har kørt i dem alle.

mvh

Peter

in reply to: LION — Tobi/Molberg #69426
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans – Jørgen
    Jeg har aldrig set det hul før. Lygterne kan du tage fra en Vilmer Chevrolet eller lignende – de passer fint.

peter

in reply to: Opdatering af Teknosamleren #69135
    peter frandsen
    Keymaster

Hej til jer alle

Så er mareridtet gennemført – opdatering bør være på plads nu. Jeg beklager meget til dem der har fået gamle mails og ikke har kunne bestille stumper i det forløbne døgn.

IT er noget djævelskab. På en side med mærkelige tegn kan en skråstreg eller et komma betyde alt.

Men mon ikke det kører nu.

mvh

Peter

in reply to: Ferrari 750 Monza #68773
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming.

Det er meget svært med vurderinger på Tekno. De samlere der er villige til at betale fx over 1000 kr. for Tekno, vil have det perfekte og det gælder også, hvis der er æsker med.

Biler som dine med brugsspor og hvor æskerne er slidte – giver æskerne ikke så meget til prisen.

mvh

Peter

in reply to: Bytte Honest John med TOBI #68708
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Mick

Jeg har desværre ikke en Tobi-Toys at bytte med.

peter

in reply to: LASTBILER ?????? Hvad er nu det for noget ? #68707
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Hvis der er en, der ved det må du jo være dig. Hvis du ikke ved det, så prøv at skrive til en lastbils veteranbils klub.

De plejer at have styr på sådan noget.

mvh

Peter

in reply to: Ferrari 750 Monza #68692
    peter frandsen
    Keymaster

Tillykke med det Flemming.

Det ser fint ud.

mvh

Peter

in reply to: Taunus 17m – 823 #68611
    peter frandsen
    Keymaster

Det tror jeg du har ret i. Man kan aldrig vide med Tekno og aldrig være helt sikker måske især ikke i forhold til de store firmaer.

mvh

peter

in reply to: Taunus 17m – 823 #68572
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Nej jeg har aldrig set den før.

mvh

Peter

in reply to: Kirk MB 280SL – Skille ad ? #67975
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Kenneth

I bunden bag den forreste kofanger sidder i en plastikpit. Den trykker du på med en kuglepen samtidig med at du trækker kofangeren ud – så skiller bilen sig ad.

Jeg har vedhæftet en instruktion.

mvh

Petet

in reply to: Godt brugt #67756
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole
    Jeg har aldrig set den før i den farve. Hvis du spørger mig, synes jeg det ville være synd, at sætte nye decaler på. Bilen fejler jo ingenting og bare farven gør den sjælden.

mvh

Peter

in reply to: Nyt til min SMC bil 😁 #67474
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming
    Den er godt nok sjov, den lille Corgi anhænger. Fin ide og en god kombination.

mvh

Peter

in reply to: SØGER HØJ RUF 😁 #67223
    peter frandsen
    Keymaster

Desværre Flemming – sådan en har jeg ikke.

in reply to: Mine SMC biler #67134
    peter frandsen
    Keymaster

Det ser godt ud Flemming.

in reply to: KÆRE VENNER !!!!!!!! #67133
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Pas på med at fortolke juraen i forhold til lukkede forums o.s.v. De er ikke mere lukkede end at de regnes for offentlige i forhold til rettigheder. En papiravis er jo også lukket i den forstand, at man skal abonnere eller betale for den.

Om der fx er navn på et billede ændrer ingenting. Det skal heller ikke fremgå af billeder eller tekster at materialet er beskyttet af ophavsret.

Der var på et tidspunkt en person, der brugte mine tekster og billeder i en marketingsføring. Jeg har gode juridiske relationer og derfra ville man gerne sende manden et krav på 2.500 kr. eller sende manden i fogedretten. Der er stribevis af eksempler på at en dom er en ekspeditionssag.

Men at det kan være svært viser fx det materiale, som motorredaktør Leif Nielsen har stillet til rådighed for mig. Det er materiale fra først i 1960.erne og som han udarbejde for FDM, som bragte artiklerne. Materialet tilhørte ikke FDM og selv store dagblade bragte noget af materialet efter tilladelse fra FDM, men alligevel kom de til at punge ud, da det fortsat var Leif, der havde rettighederne.

Men jeg opfatter heller ikke dit indlæg som andet end en debat om reglerne og her vil jeg bare sige pas på.

peter

in reply to: KÆRE VENNER !!!!!!!! #67112
    peter frandsen
    Keymaster

Kære alle

Ro på – dette handler ikke om jura men om følelser. Ingen skade er sket, blot et opråb om at tænke over det fremover. Ingen har jo gjort noget i ond mening.

mvh

Peter

in reply to: Tekno’s varevogn #67059
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming
    At billedet i det hele taget eksisterer er et mirakel. Jeg ved ikke hvad det vil være at finde et i farver?
    mvh Peter

in reply to: Rigtig god påske #66661
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

I lige måde med Påsken. Lykkeberg Sild, som lå i Hørve på Sjælland blev faktisk solgt for få siden til en stor sildegrossist på Fyn nemlig Tenax sild. Lykkeberg var så vidt jeg er oplyst den eneste kommecielle sildeproducent i DK, som brugte den gamle metode med at modne sild i saltlage over tid. Pudsigt nok kom deres sild fra Island eller Norge, fordi de danske sild ikke er fede nok. Moderne sild “syremodnes” i eddike over nogle få dage. Mit problem er, at jeg faktisk bedre kan li´ syresilden. Jeg tror det er et spørgsmål om vane – og jeg hader mig selv for det.

God sildepåske til alle.

peter

in reply to: Ny dreng i klassen #66603
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Uffe
    Det glæder mig at du er meldt på siden. Håber du vil deltage aktivt med alt hvad du har på hjertet. Der er ingen dumme spørgsmål, og det er den fælles viden der gør det sjovt.

mvh

Peter

in reply to: Transfer hjælp. #66085
    peter frandsen
    Keymaster

Hej John

Nej desværre – jeg har aldrig set det ark før og kender ikke de pågældende decaler. Det ser spændende ud.

mvh

Peter

in reply to: Mercedes Benz 250 SL #64964
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming

MB 250 ligner fuldstændigt de øvrige – der er ingen forskel. Der er tendens til at der er lidt flere af politimodellerne end de øvrige.

mvh

Peter

in reply to: Teknochauffører #64963
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Jørgen

Jeg har en del chauffører både originale og uoriginale her på siden under fanen reservedele.

mvh

Peter

in reply to: Vilmer – Tekno Militær serien…… Nå Nå Nå #64252
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans-Jørgen

Det er meget godt fundet. De er flotte og ligner klart Vilmer/Tekno bilerne. Om det Bengros der har kopiret dem er sandsynligt hvis de først er kommet i 1955.

Viser 25 indlæg - 151 til 175 (af 591 i alt)