Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Kirk MB 280SL – Skille ad ?
- This topic has 10 svar, 5 stemmer, and was last updated 4 years, 7 months siden by Flemming Rasch.
- ForfatterIndlæg
- maj 2, 2020 kl. 16:19 #67968kpallundParticipant
Hej alle,
Jeg har fundet en af mine gamle biler – en Kirk/tekno Mercedes Benz 280SL. Med dele her fra teknosamleren vil jeg gerne restaurere den.
Men hvordan hulen skiller man den ad ??
Der er jo ikke nitter som der ellers plejer at være ??Mvh. Kenneth
- Dette emne blev ændret 4 years, 7 months siden af kpallund.
- Dette emne blev ændret 4 years, 7 months siden af kpallund.
Attachments:
maj 2, 2020 kl. 17:04 #67974JohnDKParticipantHej
Under artikler er der enMercedes – Benz 230 – 280
Skrevet d. 12. dec, 2018 af peter frandsen in Personbiler, Udvalgte bilerDer er et stykke ned en exploderet tegning af hvorden den skilles ad
mvh John
maj 2, 2020 kl. 17:25 #67975peter frandsenKeymasterHej Kenneth
I bunden bag den forreste kofanger sidder i en plastikpit. Den trykker du på med en kuglepen samtidig med at du trækker kofangeren ud – så skiller bilen sig ad.
Jeg har vedhæftet en instruktion.
mvh
Petet
Attachments:
maj 2, 2020 kl. 17:38 #67977kpallundParticipantMange tak for hurtigt svar.
mvh. Kenneth
maj 2, 2020 kl. 18:33 #67978Flemming RaschParticipantHej Kenneth
Det bliver spændende at følge med i dit projekt
Mange Tekno hilsener
Ms Super Flemmingmaj 2, 2020 kl. 18:55 #67979kpallundParticipanthehe,
Nu er det desværre ikke mig der laver den.
Jeg er IT mand og hjælper jævnligt en ven med hans computer.
Han er gammel håndværker, så han hjælper så mig med alt muligt
andet – bla. at få mine gamle biler til at se fornuftige ud igen,
efter jeg feks. besluttede at male dem i alle mulige farver da jeg var lille. Som i ser på mercedesen, følte jeg åbenbart trang til at male den ekstremt grim hvid, i stedet for den flotte røde den oprindeligt havde.
Så med andre ord – jeg har sendt bilen til mekaniker 🙂
Jeg skal nok post’e et billede når den en gang bliver færdig.
Han har allerede hjulpet med en Taunus, som jeg havde malet sort – vinduerne grå og alle hjul sølvfarvet (incl. dæk)
Jeg synes den er blevet ganske pæn.- Dette svar blev ændret 4 years, 7 months siden af kpallund.
Attachments:
maj 2, 2020 kl. 19:34 #67981Flemming RaschParticipantHej Kenneth
Den er blevet rigtig flot og en god farve til den gamle Taunusmaj 2, 2020 kl. 22:48 #67988Kim Bjarne SørensenParticipantHej Kenneth.
Suveræn flot Taunus du har der. Den vækker minder. Som barn havde jeg en i samme farve. Desværer blev den væk under en flytning i 1971.
Det må være en ide til et kommende projekt, hvis jeg støder på en Taunus til fornuftig pris som er egnet til dette.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 4 years, 7 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
maj 11, 2020 kl. 13:05 #68413kpallundParticipantSå er mercedesen tilbage.
Desværre fik den nogle knubs inden malingen var helt tør som man måske kan skimte ved forlygten og forskærmen, men den behøver nu heller ikke at være helt perfekt, og uden briller kan jeg slet ikke se det 🙂
Attachments:
maj 11, 2020 kl. 13:10 #68416JohnDKParticipantJeg syntes den er flot.
// Johnmaj 11, 2020 kl. 19:33 #68513Flemming RaschParticipantDen lille lak skade kan du give lidt maling på en tandstik så kan man ikke se det 👍
Den er ellers blevet flot ☺️ - ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.