Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
Keymasterpeter frandsen
KeymasterHej Ole
Ingen ved jo med sikkerhed, hvorfor Tekno gik udenom de franske bilmærker. Måske var det bøvlet at få tilladelse til fremstillingen – Tekno lavede jo heller ikke så italiensk. Sproget kan have haft en betydning.
Men Tekno manglede jo ikke emner at tage fat på, så jeg egentlig forklaringen ligger der, at Tekno ikke havde kapacitet til at fremstille mere end de gjorde.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans
Den er godt nok fin og det er rigtig nok en model fra H. Lange. Jeg har aldrig set den før. Den må du gerne sende til Hillerød.
Det ville være fedt, hvis du kunne tage et neutralt billede, som jeg kunne lægge ind i min Teknohistorie artikel.
Jeg ved ikke hvordan beslaget ser ud, men alligevel tror jeg godt du kan få en ide ud fra annoncen.
mvh
Peter
Attachments:
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Det er rigtigt, men en ægte Tekno DS 19 ville nu ikke være af vejen.
peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Jeg kan være enig i din opfordring. Intet må være for banalt eller for dumt at komme med – der skal være plads til alle.
Så ja- kom endelig med på vognen også selv om det ikke drejer sig udelukkende om Tekno.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Du mangler lige Møbeltransport Danmark i samlingen.
Peterpeter frandsen
KeymasterHej Jørn
Jeg har dem i mine reservedelslister under uoriginale dæk.
Peter/Teknosamleren.
peter frandsen
KeymasterJeg kan da bidrage en lille smule – Tekno var på et tidspunkt grossist for lilliput i Danmark.
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Mange tak for info. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Det er svært med priser, men ting i den stand er i den meget lave ende – mit bud er 75 – 150 kr.Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Det grønne førerhus er formentlig fra en skraldebil selvom det er faldet en del. Den er sikkert lavet under krigen – de kom allerede i 1940. Jeg har skrevet en artikel om Ford V8 på et tidspunkt.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans-Jørgen
Så lykkedes at løse mysteriet. Jeg har dog aldrig set eller hørt om Moro før.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHi Floyd
Notice – there are different writers in this tread – I can only answer for my part and I draws attention to what I wrote the 6. september. Therefore – you asked for secure knowledge from now and forever – but I can´t help, if you expect 100 % scientific evidence from an internationel scala. But I think I not so fare from reality in many issues, but I will not be able to explain in details about a certain box. Nobody can – so it´s must depend on “most likely”. Nearly all scientific theoretical directions has some doubt and with Tekno “you never know”. I can´t come the truth any further about this speciel Mercedes box besides that the box exist.
br Peter/Teknosamleren
6. september
“At last I have the say, but there are no secure knowledge about Tekno. My articles are build on material like drawings, protypes, the models, articles in all newspapers, katalogs fotos and interview with people working on Tekno etc. I have to compare all these information and put it together the exclusion method – and what is most likely.
I compere all this with my many-year-olds knowledge how Tekno was working and thinking and whats was the most likely disposition they made at that time – but it´s certainly not knowledge by a scientific standard.”
peter frandsen
KeymasterHi Diek
Very interesting views – I just love people with a passion. I will start apologize for my old webside, it´s not modern and we work on a new image. Notting are right or wrong, but everybody can comment directly in the articles becouse it will help spread knowledge for Tekno and model collecting. But it´s not possible to upload pictures in these comment boxes. The comments will stay with the article. My Forum is like a Facebook thread – but the search engine are not good – but I hope for a new version soon. But you can upload pictures in at Forum
I will try to reply on your comments and questions step by step.
I don´t know much about Mercedes and there policies, but you have to understand, that Bohnstedt Petersen were really powerfull and even Mercedes have severel times tryed to elimate his power in Denmark, by disperse him having import off the cars, trucks and busses – and even all the dealers shops and garages all over Denmark. Nobody in world has the same privilege I think.
Bohnstedt lived in the same little town as me with maybe 25.000 – 30.000 inhabitants in the 1960.ties. He and his family always driving the newest and biggest Mercedes and the change it all the time. He had his own estate and a (little) airport with his own airplanes – among these there were a DC3 giving to Denmark by US after the World War II – but when the US what it back he manage to keep it to he dead.
I know all Teknos models and the boxes were approved by Bohnstedt – and remember Tekno made maybe the most detailed modelcars in the world and that knew Mercedes. I think the were happy working together with Tekno. If you read my article with the Mercedes 0302 bus you will find direct dokumention for corporation between Mercedes and Tekno. The box for the bus also carring a MB star.
Therefore I think/guess that it was an easy matter for Bohnstedt get promission from Mercedes to produce a special box for his dealers and for Mercedes – if he at all have asked. I doubt that.
I´m pretty sure Bohnstedt releast the dealer box – because it has no value for Tekno.
Nobody can garantie that the car was delivered in open or closted version – in red, write or black colour. That would be logical that only the open version was in the box, but I don´t know. But I think the black version are possible because it´s rare on the marked. It´s not easy finding a black – but maybe Karl Schnelle a collector from US know something – I think he have one in black.
The 250 – version are rare in all versions and when you meet it – it´s almost the “Police” version.
The museums know nothing at all – it´s either students all just people having a job. Thats sad. Try severel times a Volvo with the same result.
At last I have the say, but there are no secure knowledge about Tekno. My articles are build on material like drawings, protypes, the models, articles in all newspapers, katalogs fotos and interview with people working on Tekno etc. I have to compare all these information and put it together the exclusion method – and what is most likely.
I compere all this with my many-year-olds knowledge how Tekno was working and thinking and whats was the most likely disposition they made at that time – but it´s certainly not knowledge by a scientific standard.
Peter/Teknosamleren
Attachments:
peter frandsen
KeymasterDet har du helt ret i. Kan den dalende popularitet mon skyldes at der ikke er nogen tilbage der husker de gamle biler? Personligt siger modellerne ikke mig ret meget, hverken i 1/1 eller som modelbil, men kvalitetsmæssigt er de fuld på højde med de andre. Faktisk er der en undtagelse, jeg kan faktisk godt lide veteranerne fra Corgi og ikke mindst æsken med løftelåg.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Jeg synes det er sjovt at du samler på de gamle oldtimer modeller. Der er ikke mange tilbage der gør det. Det er stort set usælgelige selv de gamle fra 1960.erne.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Jeg har ingen anelse om, hvor broen og vejbanerne er lavet henne, men Volvo Express blokvognen har jeg beskrevet i min artikel om Scania blokvognen. Jeg tror de har brugt Volvo Expressen enten fordi Scania trækkeren ikke var færdig eller fordi de rent faktisk havde en ide om at lave sættet.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHi Stan
Thank you very much for participate us in Denmark with your plans with your museum.
I have an article on my webpage concerning the MB 230, 250 and 280 and all the other MB Tekno models.
Your can find it here:
https://www.teknosamleren.dk/artikler/biler/
It´s a reel Tekno product – no doubt about that – the danish importer off MB cars, trucks and busses were very very powerfull at that time and we were very close to Tekno, when the developed new MB models.
His name was Bohnstedt Petersen and he was not only importer he owned all the Mercedes car shops in Denmark.
My best guess is, that Bohnstedt ordered this speciel item and gave it away to dealers and businesspartners.
Shan – read my article – use Google translate – and write again if you have more questions.
br
Peter
peter frandsen
KeymasterSuper – you are welcome.
peter frandsen
KeymasterHi Shane
It´s squeezed together under heavy pressure – so have to put a little screwdriver between the upper and lower part and tilt it a´part. Not an easy operation.
peter
Attachments:
peter frandsen
KeymasterHej Bertel
Den er flot. Jeg kan godt huske du lavede den. Bilen i min artikel er lavet efter den forlod Tekno. Manden der købte den fik nogle originale decaler med og det var nærliggende at sætte dem på bilen.
peter
peter frandsen
KeymasterHej Jon
Jeg har dem i mine reservedelslister her på Teknosamleren, men kun som uoriginale. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Nybo
Det er svært at sige – det er mange penge, men hvis æske og bil er i perfekt stand kan det være prisen.peter
peter frandsen
KeymasterHej Brian
Det er altid svært at værdisætte Tekno – men nogle hundrede er den vel værd.
peterpeter frandsen
KeymasterHar fået nyhedsbrevet – ser spændende ud.
peter
- ForfatterIndlæg