765 Douglas DC 7

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

can anyone help with information on how to get the DC 7 apart . I need to make some repairs and I can not see any way of getting it open

peter frandsen
    Keymaster

Hi Shane

It´s squeezed together under heavy pressure – so have to put a little screwdriver between the upper and lower part and tilt it a´part. Not an easy operation.

peter

Niels Møller
    Deltager

Hi Shane
    The guys in the background, they could not advise you, or they just sit and drink beer 😉

hi , Peter
    Thanks in two bits now , surprisingly no real damage with the screwdriver.

Attachments:

hi Niels , the background crowd were of no help

peter frandsen
    Keymaster

Super – you are welcome.

Spændene, kunne være jeg skulle prøve at restaurere et slidt SAS eksemplar en dag.

Nogen der har prøvet at samle en DC-7 igen.
    Er det med pres og lim i de tre samlepunker?
    Kan ikke rigtigt gennemskue anden mulighed.

Bedste hilsner, Michacel

Stroget
    Deltager

Shane, Did you figure out how to get it back together again?

hi , no not as yet but I feel that there is no way I could get the pressure
    required to force them together so will be looking at slightly drilling out the
    hole and adding some glue while clamping together .

Stroget
    Deltager

Sounds like a good option. A vice might crush the fuselage. Even if you use padding. I am sure they had a special tool in the factory to apply the correct pressure!

Et par billeder af resterne af hvad jeg gå ud fra var en meget smukt modificeret model. Den har desværre tabt halen undervejs. Er del af en håndfuld ‘vrag’ jeg har fået tiltusket mig.

Braniff International Airways – kan ikke gennemskue hvor decals kommer fra, men er sikkert lavet for lang tid siden. Malerarbejde og decals er lavet meget professionelt. Hjulbrøne er blev lukket, kan godt se hvor de var men igen pænt lavet. Forsøg på at montere en stand er gået mindre godt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.