Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHej Istvan
Mange tak for din mail. Du er altid velkommen til at stille spørgsmål her på Forum, der har den fordel, at der kan uploades billeder – det kan der ikke i kommentarfeltet i artiklerne.
Hvis du har et sæt hjul, hvor akslen har kant eller en “fläns” i den ene ende og du kan få hjulsættet af kan du altid file akslen helt skarp i den ende uden kant/fläns. Så kan du som jeg har vist på billedet ganske forsigtigt slå med en hammer mod et fast underlag indtil du har lavet en ny kant/fläns der er stor nok til at hjulet ikke falder af. Det gælder både person og lastbil hjul. En hjulkapsel på sættes på til sidst.
Har man en bil som fx den Volvo Amazon jeg har vist kan man gøre det på samme måde. Jeg har lavet en dorn, hvor kant/fläns hviler på den modsatte side og som er spændt op i skruestikken. Den side, hvor hjulet kan falde af kan man gøre det samme med – ved forsigtigt at lave kanten/flänsen med en lille hammer. Er der ikke plads må man lime hjul og aksel fast. Det er ikke noget problem, hvis den skjules af en hjulkapsel.
Er der andre, der har gode ideer, som kan hjælpe Istvan?
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Fin lille bil – det er nok kun fantasien, der sætter grænser for farvesammensætningerne på den lille lastbil. Den er samlet i farver de nu engang havde malet den i og de farvekombinationer, som det nu faldt ud til. “Kunderne” har jo også kunne bytte rundt på laddene. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Som jeg er orienteret er der ikke samlerdag i Frederiksberghallen i september. Arrangøren turde ikke på grund af corona. Vi håber det kommer igen til december.
peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg nogle nyheder til reservedelslisterne blandt andet til vilmer.Uoriginale:
Vilmer Opel Rekord kofangersæt.Uriginale:
Oldsmobile Toronado, hvide døreDecaler:
“De Danske Redningskorps” til Ford d 800 og Volvo bjærgningsbiler.peter frandsen
KeymasterHej
Pudsigt nok, har jeg netop erhvervet den lille påhængsvogn med rampe og slidske – ovenikøbet i original æske. Derudover også en mælketrailer med junger i en ensfarvet rød æske. Der har så heller ikke set før.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterVery nice Shane.
peterpeter frandsen
KeymasterHej Hans jørgen
Det er jo vildt spændende det, som du har gravet frem omkring Vilmer. Jeg har aldrig set disse varianter før.peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Dejligt at høre fra dig – det med hjemmesiden kender jeg jo alt for godt. Problemet er, at vi gamle vælger den nemmeste og billigste løsning i stedet for den rigtige løsning og få opbygget siden i et anderkendt format, som kan opdateres.God sommer til alle.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterAv hvor sjovt Peter – jeg har aldrig set forbilledet – men det findes kan jeg se.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg ser nu, at den faktisk har Mustanghjul – de plejer at have Volvohjul.
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Der ser spændende ud – jeg har aldrig set den før.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterHej Tommy
Den er ganske rigtigt nittet foran. Bagpå er den samlet med et 2 mm styrestag i hver side. De er blot presset på. over- og underdel skal helst skilles ad uden af du brækker for meget med et stykke værktøj. Hvis du tager et par gummihandsker på så du kan holde ordentligt fast kan du så ikke vride dem fra hinanden?
Det kan ikke skade at give den lidt smørrelse.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterFlotte maskiner Michael.
peter frandsen
KeymasterHej Michael
HJW har helt ret, der er tale om Stulamaskiner – som jo også var danske.
mvh
peter
peter frandsen
KeymasterDen er fin – hvor gammel er sådan en fyr?
peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Godt tænkt – det vil jeg benytte mig af .
peter
peter frandsen
KeymasterFin bil Flemming.
peter frandsen
KeymasterHej Simon
Tekno lavede aldrig en samlevejledning til NSU.en.
peter
peter frandsen
KeymasterVery god work Shane.
peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Der er zinkpest i dit lad – det er meget almindeligt på disse modeller.
Jeg har desværre ikke et tilsvarende – mvh Peter
peter frandsen
KeymasterDet er fine ting Bertel.
peter frandsen
KeymasterDe kan nu godt afvige en del i farvenuancerne – ligesom de kan falme lidt.
peter
peter frandsen
KeymasterGodt set Flemming – men der kan jo byttes rundt på presenningerne!
peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg har set triangelstykket sidde begge veje og det er fra Tekno. Jeg har også set originale ting uden lås, sikkert fordi de er løbet tør for dem, eller de er eftersamlet efter Tekno lukkede. Det er faktisk en god ide at sætte dem med låsen nedad, så den ikke falder af sig selv.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Torben
Velkommen til Teknosamleren.
Jeg har taget et par billeder til dig. Hvis den driller så lim den fast.
mvh
Peter
- ForfatterIndlæg