Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHej Rene
Den er god nok, de sidste fra Tekno Danmark var med den lange kardan. Det er blot det hollænderne har videreført.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Rene
Den er lysere end man tror. De fleste reprobiler jeg har set er for mørke. Jeg har fundet en trailer som er samme farve. Den kan jeg godt sende til dig, bare du sender den retur igen.
Mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Jeg skal se hvad jeg kan gøre – måske de svenske flag er en mulighed.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterDet var en pæn pris Ib, for en bæltedrevet traktor, men i forhold i Teknos sjældne ting er det ikke skræmmende.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming – jeg kan ganske rigtigt se du har spurgt før:
peter frandsen
KeymasterHej Ib og Flemming
Meget interessant læsning Ib omkring historikken. For Teknos vedkommende blev den lavet til brandsprøjten i følge reklamerne til bilen. I æsken til motorpumpen fandtes et lille stykke blik til at montere på bilen og en lille meget simpel tegning til at kigge efter. Tegningen viser også en sprøjte, men den passer fint på stigebilen, da bunden er den samme.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej H.J.W
Mustangen er fra Tekno og Mercedes 230 er fra Termax Lange. Jeg er ret enig med dig omkring økonomi, men så giver det ikke mening at lave lygterne først for så at slette dem. Det kunne du jo ligesågodt have gjort fra starten.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg tror også den røde plastikkaleche er en farve som er brugt på prototyperne ligesom den lidt fimsede grålige farve. Det giver jo mening at man kan kende forsøg fra produktion. Men hvorfor Tekno har valgt at ændre på baglygterne er mig en gåde. De har næppe skiftet til en decal af økonomiske årsager, så kunne de jo have lavet det fra starten. Den røde hardtop er fra Termax/Lange så det er fra 2 forskellige fabrikker.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans J og Ole
De kommer aldrig til salg så længe jeg har noget at skulle have sagt. For mig er sådanne ting noget af det sjoveste jeg kan forstille mig inden for Tekno.
Bilen er helt sikkert fra før frigivelsen af bilen. Den er et eller andet nr. i rækken af prototyper inden værktøjet var endeligt færdigt. I kan også se at bilerne er meget klare i detaljerne som kendetegner en bil der ikke er nr. 75.000 i rækken. De er med dørbeklædning og sideruder.
Hvorfor lygterne er ændret er en gåde. Der må være noget der er gået i stykker i formen, det er den eneste forklaring. Hvis man tænker over det er løsningen med en decal vel ikke det mest smarte de kunne finde på, men de har sikkert været tvunget til det.
Hvis en anden havde købt disse biler var de formentlig blot blevet malet og enten solgt eller sat ind i skabet.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Det kommer lidt an på om vi taler Volvo eller Scania.
Volvoen kan godt have flere nuancer i den grøn/grønne udgave. Jeg har også set den i rød/sort orange/sort.
Scaniaen er lavet i både den gamle og i den nye udgave. Den gamle i orange som Ole skriver og den nye i Orange/sort. en lidt kedelig bil, hvis du spørger mig.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterDer er faktisk rigtig mange der kigger på disse sider og i billedgalleriet. Jeg vil nøjes med at glæde mig over dem der deltager aktivt og så håbe på at flere springer på.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen og I andre
Skal jeg undersøge muligheden for at lave en disideret salgside her på Teknosamleren?
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Sven
Godt du kommer frem – det er super med noget handlen på kryds og tværs mellem Teknofolk. Peter
peter frandsen
KeymasterDer er lidt småting som nyheder i reservdelslisterne.
Originale reservedele:
Volvo F88 – den rigtige lås u. Volvo logo
Mercedes bus:
Instrumentbord i sort
Tagluger i grå
Bundplade i grå “Tekno”Uoriginale reservedele:
Mekanikeren i metal til “Manden på taget” VW type II er tilgængelig under diverse reservedele i en malet udgave.Ny kategori:
Matchbox/Lesney er ny kategori under teknobiler til salg. Der er opdateret lidt nye biler i alle kategorier, mest i den lette ende.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Bosse
Tak for dit indlæg på Forum. Dejligt med nye medlemmer, der har lyst til at skrive lidt om Tekno.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg er enig med Hans Jørgen i, at billederne i katalogerne kan være genbrug og ligeledes at de har været brugt på bestemte udvalgte biler fx Scania presenning/lad bilen. Men produktionen i midten af 1960.erne lå på ca. 4.000 enheder pr. dag. Så hjul er noget det forholdsvis hurtig er sluppet op. Man har nok ikke haft et lager til flere år.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHermed et par interessante reservedele.
1. Bælter til Åkermann gravkoen. Uoriginale men de passer ganske godt. Dog mangler rillen i midten, men du skal vel ikke køre rundt med den i sandkassen. Ligger under uoriginale dæk til Tekno.
2. Små trykknapper til at holde bilerne fast i æskerne. Det tog mig 10 år at regne ud, hvad den lille stump var til.
peter frandsen
KeymasterPå nogle af jeres maskiner passer billeder og tekst ikke sammen. Prøv at trykke ctrl F5 samtidig så skulle det rette sig. Problemet skulle kun forekomme, hvis du bruger Google Crome som browser.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej John
Det var da fantastisk at du billede du har. Det vil sige at den originale form findes? Eller i det mindste inderformen.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Du har ikke begået fejl og du skal fortsætte med at kommentere og linke alt det du vil.
Nok om det – det gider vi ikke bruge mere tid.
Peter
peter frandsen
KeymasterKære Ib – og alle andre
Bliver jeres tråde slettet på Forum? Nej det gør de som udgangspunkt ikke.
Der er næsten ubegrænset muligheder på dette Forum til at dele oplysninger og alt muligt også ting som ikke direkte relatere sig til legetøj og jeg læser det med stor fornøjelse. Min intention er at “Det skal være sjov at samle Tekno” og i det ligger der også at det sjove kommer, når der skabes et netværk af folk med ægte interesse for ikke bare legetøjsbiler, men også historiske biler, motorcykler, knallerter, emaljeskilte eller hvad det nu kan kan være. Jeg synes I alle har bidraget med det her på dette Forum. Jeg har også lagt meget arbejde og en del ressourcer i at få denne side op at køre og det primære er interessen for Tekno. Derudover er der en salgssektion på siden, men det er ikke det primære formål ved siden, men adgang til reservedele o.s.v. er en del af Teknointeressen.
Desværre er der ind i mellem nogen, der ikke er helt på bølgelænge. Det gælder fx omkring decalerne. Decaler kostede kassen for et år siden og prisen steg hele tiden, som den nu gør når nogen har monopol på en vare. Samtidig var det vanskeligt at få ret i en klage over en dårlig vare – ergo sælgers marked. Da et tankbilsmærke begyndte at komme på den gale side af 100,- kr., begyndte jeg til meget stor fortrydelse for nogle ganske få at få produceret decaler til Teknobiler til mere menneskelige priser, hvilket medførte en del uro. Det har så medført, at andre har sat prisen voldsomt ned, hvilket jeg finder helt fair og synes nogen, at de vil spare 5 kr, ved at købe decaler på den blå avis – der i øvrigt kun har et lag lak, kan jeg da kun bifalde at man køber der, hvor det er billigst. Jeg kan så glæde mig over, at det er lykkedes at sænke prisen med 50 – 75 % og decalerne nu har den rigtige pris.
Men tilbage til udgangspunktet – jeg sletter ikke tråde på Forum, men ligefrem gøre reklame for ovenstående personkreds synes jeg måske ikke lige jeg vil stå model til og jeg har derfor på et tidspunkt slettet et link. Men det skal ikke afholde jer for at tippe gode fidusser til hinanden.
Godt Teknonytår til jer alle.
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
Flot samling af en noget sær bil synes jeg. Men du har da fået det bedste ud af noget skrot.
Godt nytår til dig og I andre også.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej til alle
Også herfra skal der lyde en meget stor tak og en god Jul til alle der har bidraget med viden og hvad som helst her på Forum. Der er masser af nyttig fællesviden i de mange tråde der er på Forum og jeg kan se på statistikken, at der er rigtig mange der er inde for at læse det I skriver, vi kunne ønske os, at der kom lidt flere med.
Det er meningen med hjemmesiden, at alles mening er lige gode og vi alle er eksperter. Vi beskriver alle sammen den Teknohistorie, som vi alle ejer og vi alle ved noget om.
Glædelig Jul til jer alle med et ønske om, at I vil være mindst lige så aktive næste år på Forum.
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Lars
Det kan jeg sige dig helt nøjagtigt. Der er lavet 1100 forskellige. Jeg har oplysningen fra en samler, der ved hvem der formidlede salgene til pengeinstitutterne. Så der er noget at gå igang med. De er leveret over hele Europa.
mvhPeter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
De findes næppe til de årgange du leder efter i den korrekte udførelse. Du kan evt. mikse dem med andre decaler. Jeg har aldrig om dem og skal du have dem lavet specielt skal du som regel tage flere hundrede og betale for tegnearbejdet.
Prøv evt. http://www.skilteskoven.dk v. Jørgen Røn
- ForfatterIndlæg