Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterBemærk den mørkegule model. Den købte jeg i lørdags efter rigtig mange års søgen. Den findes masser af den lysegule men den mørkegule er sjælden.
peter frandsen
KeymasterHej Lars Erik
Velkommen i Teknoklubben. Det var godt Flemming fik svaret dig så du kan komme videre med dit projekt. Den metode Flemming har opdaget virket fint, men det er ikke den som Tekno anbefaler. De anbefaler, at du deaktivere låsen i bunden bagest på bilen.Du sætter skruetrækkeren i låsen og trækker den mod dig. Det skal være forholdsvis hårdt. Bunden springer op og bilen er adskilt. Når låsen monteres igen skal tappen vende mod den lille “griber” der er støbt fast i bunden. Som regel knækker låsen og skal udskiftes, så på den baggrund er Flemmings metode måske ikke så dårlig. Når bilen samles igen bruger jeg igen skruetrækker til at vippe låsen lidt så bunden kan glide på plads.
mvh Peter
peter frandsen
KeymasterSer meget godt ud – lidt fimset farve måske.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Tillykke med den. Nu har jeg jo selv en 940 som konen bruger dagligt fra 1997. Det er første gang jeg har set en modelbil som Volvo 940, som ser rigtig ud. Faktisk er der ikke lavet så mange. Jeg kender kun dem fra NEO, men de ligner nu mere en 960. Er det 1:43?
mvh Peterpeter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Jeg kender den ikke – har aldrig set den før.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Det ser godt ud og du har helt ret – den burde Tekno have lavet, men jeg tror ikke, at de nåede så langt, før det var slut.
peter frandsen
KeymasterHej Peter
De er nok noget mindre værd end du tror. Du skal nok glad, hvis du 500,- kr. for det hele. Det er simpelhen i for dårlig stand.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen.
Det er helt rigtig underdelen er støbt i et stykke. Du må kunne redde den med en god gang lim.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Sjov historie. Utroligt at modelbilen fik så stor opmærksomhed. Får nogle er det underligt, at Teknobilerne skal med på ferie, men ved du hvad – det kan jeg også finde på.
mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Sød lille ting. Jeg har ferie fra imorgen. Glæder mig helt vildt.
God sommer til alle.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Fine gamle biler, der ikke er meget værd nu om dage. Men der ses originale flag, hvilket er en god ting. Jeg vil tro bilerne ligger på ca. 200 – 250 kr. pr. stk. Men det mest interessante er chaufførerne, som hvis de er pæne nemt ligger på 4- 500 kr. pr. stk.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Det ser flot ud. Dejligt at se, at der stadig er nogen der holder bare lidt af de helt gamle veteranbiler. Selv de flotteste af dem er næsten umulige at sælge.
Var i øvrigt veterantræf i Græsted i Pinsen. Det bliver større og større for hvert år og der er masser at kigge på. Navnlig de bliver som publikum kommer kørende i til pladsen. Alle de gamle Tekno forbilleder er der sammen med en masse dejlige Volvo og Scania lastbiler.
Militær folket har fået en lille skov for dem selv, hvor de har indrettet sig med sløringsnet, skyttegrave og uniformer – de er godt mere nørdede end vi er.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Allan
Det er en rigtig god metalbil som kan laves til alt muligt. Af en eller anden grund koster de ikke ret meget – 2 – 300 kr. vil jeg tro.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Sven
Det er rigtigt at bilen har kørt i virkeligheden. Da de danske soldater var i Basra i Irak kom der en kørende hen mod et checkpoint – fuldstændig som en stor Teknobil. Eneste forskel var at den rigtige model havde skærme over baghjulene.
Til Bertel – du kan ikke sætte lighedstegn mellem de kobberbelagte hjulaksler og eftersamlede. Tekno brugte også disse aksler med kobberbelægning så blot er svejsetråd.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg godt den gule og den blå Scania Vabis tipbil og det er rigtigt at de er uhyre sjældne. Der er jeg til gengæld ikke så meget i tvivl – de er lavet af Tekno i København og rigtige nok. Jeg anser nu heller ikke min Volvo for noget særligt fund, andet end at den bare er en oplysning mere til den mangfoldighed som Tekno repræsentere. Den er jo formentlig eftersamlet som så meget andet, men den adskiller sig ved at være ret godt lavet. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Du har ret i, at den ser faktisk ganske rigtig ud og en god bil til samlingen. Bortset fra rusten ser den jo egentlig ikke slidt ud.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHi Carl
Nice work you have done.
I´m sure your katalog from “1962” came in 1963. It´s funny with advertisements from Tekno, that it was targeted dealers not customers until 1961. Katalogs from 1940, 1958 etc. came to dealers so they was able to order from Tekno. They had a dealers katalog in the 1950-ies with loose pages an a loose priceguide. News came by mail in loose pages. Dealers have to order by phone, letters or by salesmen from Tekno, who constantly traveled from shop to shop.
Theese salesmen often bring news to show dealers and they most importent got one fx Thorgreen. Others have to waite. If they cars wasn´t ready yet they bring pictures either of a prototype or the real car.
Tekno was very careful who got there product for selling. It change in the 1960.ties.br Peter
peter frandsen
Keymaster…det finder vi ud af….
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Jeg har en reproæske med inderæske og det hele liggende, hvis det har interesse. Sig til næste gang du skal bruge nogle stumper.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej
Fine ting disse biler med campingvogne. Det giver ligesom noget ekstra når den er på.
peter frandsen
KeymasterHej Ole
I lige måde til dig og din familie.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Det har du ret i. Det gælder om at få de gode ideer ud til mos alle sammen. Det er jo sjovt at lave sine egne ting.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Det er nu godt tænkt synes jeg.
mvh
Peter
peter frandsen
Keymasterpeter frandsen
KeymasterHej Freddy
Jeg har aldrig set et vindspejl tilsidevognen, men der skal side et på styret, det er megen til Teknos.
mvh
Peter
- ForfatterIndlæg