peter frandsen

Forum Replies Created

Viser 25 indlæg - 276 til 300 (af 590 i alt)
  • Forfatter
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Jeg har slettet fire billeder – nu håber jeg det er de rigtige.

mvh

Peter

in reply to: BILLEDEGALLARIER #47301
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Hans Jørgen

Send mig en mail om hvad du vil have slettet, så kigger jeg på det.

mvh

Peter

in reply to: Volvo Bärgningsbil Svensk Räddningstjänst Gul #47237
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Freddy

Mange tak og i lige måde.

Du spurgte også om det blå blink. Det tror jeg ikke du skal lægge så meget i andet end at Tekno formentlig er løbet tør på et tidspunkt eller har sparet det væk. mvh Peter

in reply to: Volvo Bärgningsbil Svensk Räddningstjänst Gul #47212
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Freddy

Det tror jeg godt jeg kan svare på. Jeg er ret sikker på, at den eneste rigtige Svensk Redningstjenst med decaler er den gamle blå med pladehjul. Den har jeg set i en reklame fra Berico.

Der gik rigtig mange år inden Tekno igen lavede den gule model med hjul med 6 møtrikker faktisk sikkert helt hen mod slutningen lige inden de lukkede. På det tidspunkt var Tekno hårdt presset på pengepungen og sparede hvor de kunne. Derfor er jeg overbevist om, at de ikke igen fik lavet decaler til Svensk Redningstjenst. Mange af dem har ikke engang Volvo emblemet på fronthjelmen. At de gule er lavet hos Tekno er der ingen tvivl om og det er de blå med samme type hjul også, men det kan også være eftersamlet. Dem jeg har set, har eftermonterede nye decaler. Prøv at læse min artikel om Volvo kranbilen – der indrømmer en svensker faktisk at det forholder sig sådan.

Jeg har kun set en gul Volvo kranbil med en dørdecal som med garanti kommer fra Tekno. Og det er en prototype med en stor dørdecal med hvid baggrund. Det er den bil, som er vist i Teknobogen fra 1988 side 109 og som en mand fra Nørresundby fik fra Tekno sammen med en masse andet godt af samme slags. Da han døde købte jeg den på auktion og jeg har ikke set en lignende siden. Der findes formentlig kun den samme.

mvh

Peter

in reply to: Nyheder til reservedelslisterne #46766
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg har været så heldig at finde en del originalt tilbehør fra Tekno Holland til de gamle Scania lastbiler. Tingene kan sagtens bruges på andre lastbiler også. Det giver lige lidt ekstra med spejle o.s.v.

Der er tale om tre nye numre, som findes under Diverse reservedele og under Originale reservedele til Scania nr. 447, 451 og nr. 453.

Førerhus kit
    værktøjskasse + trekant
    Skærmmarkeringsstokke.

mvh

Peter

in reply to: Søger en blokvogn trailer #46593
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming

Jeg går ud fra, det skal være en Tekno?

mvh
    Peter

in reply to: Samlevejledninger (Monza GT) #46328
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Nu har jeg lavet en artikel med de instruktioner, som jeg har. Der er selvfølgelig flere, som jeg også kan se her i tråden. Men igen fanger Tekno med sin mangfoldighed af varianter som ingen anden kan.

mvh

Peter

in reply to: Samlevejledninger (Monza GT) #46235
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

Jeg skal nok lave en artikel omkring vejledningerne – der er flere som er lavet i forskellige udgaver, både til Tekno og Kirk og også til eksport.

mvh

Peter

in reply to: Skifte lås til ramperne på Fejebladet? #46232
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg prøver lige igen med vejledningerne til fejebladet.

in reply to: Ferrari boks #46053
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Æsken er fin, men ikke rigtig “Teknostyle”. Faktisk lavede Tekno i 1959 gaveæsker men 3 Ferrarier eller 3 Cooper Norton. Jeg har aldrig dem eller hørt om dem, men de er med i en prisliste fra samme år.

mvh

Peter

in reply to: Ford V8 brandbil #45942
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Henrik

Det er ret flotte og 3D printning – der er da muligheder i det – tænker jeg.

mvh

Peter

in reply to: sättebil #45891
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Anders

Ligner egentlig meget godt. Utroligt hvad der står rundt omkring.

in reply to: Scania-Vabis sættebil nr. 448 #45857
    peter frandsen
    Keymaster

Hej
    Fine billeder, men de rammer ikke lige teknos helt præcist. Hans Jørgen kan godt have ret i at de er genbrug fra fiskebilen, men den har sikkert også et forbillede. mvh Peter

in reply to: Ford 800D Der Spiegel #45688
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming

Der er en bruger der har ønsket at få sit navn slettet. Eneste mulighed har været at slette omkring brugeren – databasen vælger så at indsætte koden anonym.

mvh

Peter

in reply to: Spørgsmål til Scania Cementbil #45599
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Allan

De er helt klart ikke originale. Tekno i Hjørring brugte til allersidst hjulkapsler til Ford D 800 som dæksel og sparede dermed ventilen.

mvh

Peter

in reply to: Gamle Techno biler #45493
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg vil give dig 15o kr. for 3 biler i den stand.

mvh

Peter

in reply to: Gamle Techno biler #45489
    peter frandsen
    Keymaster

Jeg står af – det ser ud for mig som om trækkeren er ramt af en meteorsten på motorhjelmen, eller er det bare billedet der snyder?
    peter

in reply to: Bil der kan dreje #45425
    peter frandsen
    Keymaster

Hej

Du skal have fat en en Corgi A60 driving school. Den må passe lige ind i en køreskole. Faktisk har jeg solgt flere af dem til kørelærere, men jeg ingen lige nu.

Attachments:
    in reply to: Gamle Techno biler #45422
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Klaus

Gerne – send mig en mail på peter4825@hotmail.com så ser vi på det.

mvh

Peter

in reply to: Glædelig jul #45364
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ole

jeg vil også gerne ønske alle en glædelig Tekno Jul og held og lykke med jagten på flere ting i det nye år. Det er fantastisk at du har en hustru, der også finder glæde ved gamle ting.

mvh

Peter

in reply to: Ford 800D Der Spiegel #45335
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Ib

De er solgt hos Walco med Tekno Logo, men sandsynligvis også hos Tekno i den almindelige æske. Det kan godt være at der er tale om en kopi eller Fake som du siger, men det skal med, at den er lavet superflot og fortjener en plads i skabet, men problemet er, at der ikke er ret mange af sælgerne der fortæller at det er en kopi.

mvh

Peter

in reply to: Monza GT #45058
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Lars

Der er kun en vej vrik skruetrækkeren tilbage i låsen – men er den limet er der ikke at gøre.

in reply to: LION-CAR , made in denmark #45024
    peter frandsen
    Keymaster

Hej

Jeg har spurgt mange efterhånden om hvor disse danske Lion biler stammer fra, men ingen kender tilsyneladende deres historie. Tekno har bare forhandlet dem som grossist og ganske givet ikke haft noget med produktionen at gøre. Man skal nok ikke lægge så meget i, at bilerne har samme type hjul – mere at det er hjul magen til. Jeg tror ikke fabrikanterne har byttet eller samarbejdet særlig meget. Faktisk er det er fåtal af dele, som Lange/Termax og Tekno har byttet med hinanden. De har hellere ville lave det selv, så er man jo heller ikke afhængig af andre.

in reply to: Min lille samling af Falck biler. #45023
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Kim

Fin samling af udrykningsbiler. Men du mangler stadig lidt lidt brandchef og den lille charmerende Falckjeep. mvh Peter

in reply to: Set på Ebay #44960
    peter frandsen
    Keymaster

Den er flot lavet, hvis det ud af en Teknobil, men det er svært at sige, men at den har været på værksted er der ingen tvivl om. Det fortæller bare hvor svært det kan være et handle Teknobiler ude i den store verden. Men er prisen rigtig er den da fin i samlingen. mvh Peter

Viser 25 indlæg - 276 til 300 (af 590 i alt)