Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Jeg har slettet fire billeder – nu håber jeg det er de rigtige.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Send mig en mail om hvad du vil have slettet, så kigger jeg på det.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Freddy
Mange tak og i lige måde.
Du spurgte også om det blå blink. Det tror jeg ikke du skal lægge så meget i andet end at Tekno formentlig er løbet tør på et tidspunkt eller har sparet det væk. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterHej Freddy
Det tror jeg godt jeg kan svare på. Jeg er ret sikker på, at den eneste rigtige Svensk Redningstjenst med decaler er den gamle blå med pladehjul. Den har jeg set i en reklame fra Berico.
Der gik rigtig mange år inden Tekno igen lavede den gule model med hjul med 6 møtrikker faktisk sikkert helt hen mod slutningen lige inden de lukkede. På det tidspunkt var Tekno hårdt presset på pengepungen og sparede hvor de kunne. Derfor er jeg overbevist om, at de ikke igen fik lavet decaler til Svensk Redningstjenst. Mange af dem har ikke engang Volvo emblemet på fronthjelmen. At de gule er lavet hos Tekno er der ingen tvivl om og det er de blå med samme type hjul også, men det kan også være eftersamlet. Dem jeg har set, har eftermonterede nye decaler. Prøv at læse min artikel om Volvo kranbilen – der indrømmer en svensker faktisk at det forholder sig sådan.
Jeg har kun set en gul Volvo kranbil med en dørdecal som med garanti kommer fra Tekno. Og det er en prototype med en stor dørdecal med hvid baggrund. Det er den bil, som er vist i Teknobogen fra 1988 side 109 og som en mand fra Nørresundby fik fra Tekno sammen med en masse andet godt af samme slags. Da han døde købte jeg den på auktion og jeg har ikke set en lignende siden. Der findes formentlig kun den samme.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg har været så heldig at finde en del originalt tilbehør fra Tekno Holland til de gamle Scania lastbiler. Tingene kan sagtens bruges på andre lastbiler også. Det giver lige lidt ekstra med spejle o.s.v.
Der er tale om tre nye numre, som findes under Diverse reservedele og under Originale reservedele til Scania nr. 447, 451 og nr. 453.
Førerhus kit
værktøjskasse + trekant
Skærmmarkeringsstokke.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Flemming
Jeg går ud fra, det skal være en Tekno?
mvh
Peterpeter frandsen
KeymasterHej
Nu har jeg lavet en artikel med de instruktioner, som jeg har. Der er selvfølgelig flere, som jeg også kan se her i tråden. Men igen fanger Tekno med sin mangfoldighed af varianter som ingen anden kan.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ole
Jeg skal nok lave en artikel omkring vejledningerne – der er flere som er lavet i forskellige udgaver, både til Tekno og Kirk og også til eksport.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg prøver lige igen med vejledningerne til fejebladet.
peter frandsen
KeymasterHej
Æsken er fin, men ikke rigtig “Teknostyle”. Faktisk lavede Tekno i 1959 gaveæsker men 3 Ferrarier eller 3 Cooper Norton. Jeg har aldrig dem eller hørt om dem, men de er med i en prisliste fra samme år.mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Henrik
Det er ret flotte og 3D printning – der er da muligheder i det – tænker jeg.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Anders
Ligner egentlig meget godt. Utroligt hvad der står rundt omkring.
peter frandsen
KeymasterHej
Fine billeder, men de rammer ikke lige teknos helt præcist. Hans Jørgen kan godt have ret i at de er genbrug fra fiskebilen, men den har sikkert også et forbillede. mvh Peterpeter frandsen
KeymasterHej Flemming
Der er en bruger der har ønsket at få sit navn slettet. Eneste mulighed har været at slette omkring brugeren – databasen vælger så at indsætte koden anonym.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Allan
De er helt klart ikke originale. Tekno i Hjørring brugte til allersidst hjulkapsler til Ford D 800 som dæksel og sparede dermed ventilen.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg vil give dig 15o kr. for 3 biler i den stand.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterJeg står af – det ser ud for mig som om trækkeren er ramt af en meteorsten på motorhjelmen, eller er det bare billedet der snyder?
peterpeter frandsen
KeymasterHej
Du skal have fat en en Corgi A60 driving school. Den må passe lige ind i en køreskole. Faktisk har jeg solgt flere af dem til kørelærere, men jeg ingen lige nu.
Attachments:
peter frandsen
Keymasterpeter frandsen
KeymasterHej Ole
jeg vil også gerne ønske alle en glædelig Tekno Jul og held og lykke med jagten på flere ting i det nye år. Det er fantastisk at du har en hustru, der også finder glæde ved gamle ting.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Ib
De er solgt hos Walco med Tekno Logo, men sandsynligvis også hos Tekno i den almindelige æske. Det kan godt være at der er tale om en kopi eller Fake som du siger, men det skal med, at den er lavet superflot og fortjener en plads i skabet, men problemet er, at der ikke er ret mange af sælgerne der fortæller at det er en kopi.
mvh
Peter
peter frandsen
KeymasterHej Lars
Der er kun en vej vrik skruetrækkeren tilbage i låsen – men er den limet er der ikke at gøre.
peter frandsen
KeymasterHej
Jeg har spurgt mange efterhånden om hvor disse danske Lion biler stammer fra, men ingen kender tilsyneladende deres historie. Tekno har bare forhandlet dem som grossist og ganske givet ikke haft noget med produktionen at gøre. Man skal nok ikke lægge så meget i, at bilerne har samme type hjul – mere at det er hjul magen til. Jeg tror ikke fabrikanterne har byttet eller samarbejdet særlig meget. Faktisk er det er fåtal af dele, som Lange/Termax og Tekno har byttet med hinanden. De har hellere ville lave det selv, så er man jo heller ikke afhængig af andre.
peter frandsen
KeymasterHej Kim
Fin samling af udrykningsbiler. Men du mangler stadig lidt lidt brandchef og den lille charmerende Falckjeep. mvh Peter
peter frandsen
KeymasterDen er flot lavet, hvis det ud af en Teknobil, men det er svært at sige, men at den har været på værksted er der ingen tvivl om. Det fortæller bare hvor svært det kan være et handle Teknobiler ude i den store verden. Men er prisen rigtig er den da fin i samlingen. mvh Peter
- ForfatterIndlæg