Hans Jørgen Wagner

Forum-svar oprettet

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 1,783 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Projekt Corgi Toys Buick Riviera #95845

    Jeg har med hæld fjernet zebrastriber på en hvid impy VW bus. Jeg brugte helt alm. sprit… Hele fronten på en irgrøn Matchbox Capri var malet med en mørkegrøn tush som jeg også fjernede med helt alm sprit. På en WADER VW boble af plastik var lyseblå kofangere malet mørkeblå med tush… Fjernet med sprit… MEN man skal passe på ruderne der nogen gange kan få mælkehvide skjolder af opløsningsmidler og altså også af sprit…

    som svar til: Jeres Projekter ??? #95036

    Ja der er mange måder at gøre det på….
    Kan jeg slippe ad sted med det så borer jeg forsigtigt i nitten til man lige præcis kan trykke bilens bund af… Når alt arbejdet er slut trykkes bunden på igen, og kanten af nitten kan trykkes ud og holde bunden igen… Ellers bruger jeg ofte små skruer, så er bilen også nem at skille ad igen.
    At fjerne maling kan som nævnt gøres med kautisk soda… Den forsigtige måde hvis nu bilen er pæn inden under en over maling er brunsæbe, der heller ikke skader plastik og gummi… Er bilen adskilt så kan den koges !!!!! Kun metal dele…. Ned i en gryde med kogende vand og det skal koge. Så en theske fuld natron ned i vandet — OG det skummer… Lad den koge lidt… Tag bilen op med en tang og ind under vandhanen og børst den grundigt… Metal og maling udvidder sig, og trækker sig sammen ved varme og kulde, men ikke ens. Det bevirker at malingen løsner sig. Det skum natron laver i kogevandet hjælper til fordi det kommer ind mellem maling og metal… Det er nok den mest grønne metode 😉
    Man kan også bruge malingsfjerner. Eller slibe og børste men pas på små detaljer. Synes selv at en messingbørste er mindst skadelig.

    Hej Miwes og velkommen til…

    Skal vi lige tage Lion Holland — De ejes af Tekno Holland, og det er der flere andre der også gør. Så det er jo relativt tæt på…

    Code betegnelserne.. De bruges generelt i fleng som de fleste synes passer bedst til det man vi fortælle om, og som regl forkert…
    Generelt er graduering noget der blev opfundet til rigtige virkelige 1:1 veteranbiler, for at kunne opstille fornuftigt skalaer for køretøjets generelle stand ved salg over lange afstande og med billeder, som eneste fremvisning. Vi er over 55 år tilbage i tiden. Jeg skal nævne at der er mange forskellige gradueringer, og man kommer længst ved blot at beskrive emnet fremfor at blande underlige ligegyldige betegnelser ind i teksten…

    Code 3 — Det betyder faktisk.
    Er en velfungerende original ting i en nydelig stand. Kan også være en rigtig
    god amatør restaurering. Alt i alt præsentabel.

    For samler modeller og legetøjsbiler er der en tendens til at anvende Code
    3 betegnelsen for modeller der er ombygget, eller om lakeret i en tilfældig
    farve. Jeg ved ikke helt hvorfor man synes der er nødvendigt at bruge Code,
    betegnelsen, når man lige så godt kan beskrive hvad man vil sælge eller vise
    til andre. Men det kan jo være at de korrekte betegnelser – REPAIRED og SCRATCHBUILD – lyder mindre flaterende. For salgsannoncer, tænker man sikkert at smarte ord kan trække flere penge ud ad potentielle, uvidende kunder, eller andre der falder for ord brugen. Det er sån lidt – Smart i en fart –
    Code 1 og Code 2, bruges kun sjælden sikkert fordi Code 3 ofte benyttes forkert til ombyggede biler mv. Derved har Code betegnelsen sådan set ødelagt sig selv. De efterfølgende Code benævnelser (Code 4, Code 5 osv.) bruges kun sjældent af
    Legetøjsbilsælgere. Det kan kun bunde ud i at man synes det er smart at
    benævne en gammel legetøjsbil i Code systemet, uden at sælger i øvrigt har
    sat sig ind i hvad betegnelsen reelt betyder.
    Code systemet er sådan set så flydende at de biler som Bertel og Flemming har lavet faktisk er Code 1, Mint, og har de passende æsker Code 1 Mint/Box, for de fremstår jo faktisk som nye uden fejl. Men de er – Mint, Code 1, Bertel modeller eller Mint Code 1, Flemming modeller…. Dog ville de efter den oprindelige graduering betegnes SCRATCHBUILD og er der blot skiftet mærker, Code 2 såfrems der har været aftaler med fx. Tekno vedr denne mærkning.

    Jeg har lavet en længere afhandling på omkring 21 sider, om graduering. Det er lagt op som en fil i min gruppe på facebook. Både gardueringssystemernes oprindelse, hvad de forskellige betegnelser bør/skal omhandle dersom de benyttes korrekt, og om hvordan systemerne benyttes i almindelighed, og derved midster derres egentlige værdi. Den mest omfattende graduerings metode er den der benyttes til Tegneserier. Overstreet´s Numeriske, Ensartet vurdering af Tegneserier. Her er punkt 10.0 = Gem den, 9.9 – 9.8 – 9.4 – 9.2 – 9.0 – 8.5 osv. ned ad —- og lavest er 1.0 = rimelig… Aller sidste punkt er uden nummer for et komplet men laset og godt slidt hæfte. Jeg vil nok voge at påstå at den er for omfattende.

    som svar til: Scaniamanden`s julegave #94365

    Karl:
    Jeg lavede den sammenligning i 2021…. Der er mange flere forskelle end dem du nævner… Førehusene er helt forskellige, hvor bla. skærmene ikke sidder ens… Man kan dog ombytte dørene… Motorene er også forskellige. Kofangeren foran er også monteret forskellig og Nacoral modellerne har tendens til at den knækker af. Ladet er som du nævner, med forskelle bag på men også siderne er forskellige og både længde og bredde er lidt forskellig.
    Tekno Volvo modellen vil jeg dog generelt sige vinder ved denne sammenligning.

    Scania modellen derimod, er sådan set direkte dårlig fra Tekno, synes jeg, og her vinder Nacoral.

    Anhængeren er forsåvit temmeligt ens, og her havde jeg også en fra Tekno Holland med.
    Enig i konklutionen at Nacoral har kikket efter Tekno modellen, men der hører sammenligningen forsåvit også op for det meste.
    ———————————————————————————–
    I made that comparison in 2021… There are many more differences than those you mention… The cabs are completely different, where the wheel base are not the same… You can, however, exchange the doors… The engines are also different. The front bumper is also mounted differently and the Nacoral models tend to break off. The bed is as you mention with differences at the back, but the sides are also different and both length and width are slightly different.
    However, I would generally say that the Tekno Volvo model wins in this comparison.

    The Scania model, on the other hand, is downright bad from Tekno, I think, and here Nacoral wins.

    The trailer is certainly quite similar, and here I also had one from Tekno Holland with me.
    I agree with the conclusion that Nacoral has been looking at the Tekno model, but the comparison also ends there for the most part.

    som svar til: VW service bil #93670

    Den har jeg på billeder… Kranbilen… Men ikke fra DK… Og med en mindre og mere enkel kran… Corgi havde også en med en klodset kran version. Problemet med den er at der ikke rigtigt er sikkerhed for om Tekno rent faktisk lavede den…

    FDM kørte rundt med gule rugbrød med et stort speedometer bag på.. Har set et par af dem.

    Pick-Up modellerne var smeden og tømren der skulle kører med lange ting på bøjler mv. synes ikke de kørte som service biler. Det var Rugbrødet med værktøj, til mekanikeren, fittings til VVSéren og Brød fra Bageriet og Mælk fra Mejeriet….

    som svar til: VW service bil #93534

    Flemming jeg må sige at jeg ikke husker nogen af dem særligt som servicebiler. Man har måske bestilt dæk hjem når de skulle bruges ?… Kul og koks blev solgt af en i blå biler, og han kørte også rundt med Esso petroleum i blå plastik dunke… Vi havde et stort kul og koks kompani på havnen, måske derfor…
    MEN BP havde præcis midt i Holbæk en benzintank. OG under jorden et værksted. Det var et komplet værksted, der efter BP blev solgt til en selvstændig mekaniker der først flyttede ud i 1990´rne til større fasiliteter. På Omfartsvejen, altså den gamle hoved vej. Der lå i hver retning BP stationer, googler man er det ikke langt fra Mercedes værkstedet (gammelt mejeri min far ombyggede omkring 1965) Einar Hessel. Den ud af byen havde relativt store værksteder — der var to porte — Den er der endnu men som noget andet, dog stadig benzin på begge sider af vejen F24… Inden for byen var der to relativt fornuftige Esso med værksteder. En tilsvarende Gulf og en stor Mobil på kalundbrogvej – Nu cirkle K – Og så skal jeg kunne huske det så 1965+….

    som svar til: Skovbil. SCANIA. #93266

    Jeg har aksler i flere tykkelser fra Hot Wheels til Tonga, 20 cm. lange klip dem selv af på længle…
    Man skal helst tage akslen af for ikke at brække hullerne itu hvor den sidder fast på bilen.
    Man kan så bare rette den gamle aksel i skruestikken. Jeg ved ikke hvordan hjulene sidder fast på din bil ? Men drejer hjulene rundt om akslen, så kan du bide det yderste stykke af akslen af med en skævbider. OG så sætte en ny aksel på… Eller du kan bruge lidt tid med en lille fil og file kanterne på hovedet af så hjulet kan trækkes af… Så kan akslen rettes op og genbruges….
    Ligger du bilen på siden og sætter et hjul på akslen… skubber alksel på plads og sætter det andet hjul på … Hold bilen så akslens nederste del ligger på skruestikken… Med en lille hammer kan du slå aksel enden lidt tyk i kantem (lave skæg på den) lidt lige som en godt brugt gammel mejsel ser ud… Der skal ikke ret meget til.. Du kan også købe nogen billige dorne hos haraldskrald, så kan man med nogen øvelse lave et pænere hoved på akslen.
    Du kan bla. finde hvordan det kan gøres på You Tupe… link til en… https://www.youtube.com/watch?v=kqhMyfka5cM

    som svar til: Tekno DKW Junior Problem. #93236

    Jeg kan se at du ikke har stumpen… Den er nok relativ vigtig… Jeg havde stumpen til min egen gamle — den røde på foto. Den tabte taget en gang i 1960´rne. Jeg limede stumpen på med superlim for 15 år siden, og det holder… Uden den del ved jeg ikke hvad man kan gøre — Lime hele fronten sammen ?

    som svar til: Nyheder til reservedelslisterne #93199

    KIM — Holder du curseren hen på billedet kan du se hvilken fælge der er før 1965 (drejet) og efter 1965 (støbt med riller)

    som svar til: Køretøjer fra vores arbejdstplads. #93148

    OG tager man et foto af et mærke… Eller scanner det ind via en scanner… Så kan klistermærker justeres i et alm. Word skrive program…. Både i højde og bredde, inden det printes ud på label papir, eller på bedre fotopapir og limes på… Eller på transperant plast til blækprintere der dog ikke kan printe hvidt. Der findes også overførings mærke papir bla. til porselæn. – alternativt til lazorprinter…. Og ja sprøjte maling er afgjort at foretrække, det være sig spraydåse, eller måske airbrush.

    som svar til: Tekno træ bil på 43cm #93080

    Ja Sven – LEGO er helt ude i hampen. Jeg har en fornemmelse af at det kan begrundes i et verdens omspendende interesse fællesskab ikke mindst via facebook. For nogen år siden blev en lille træbil sansynligvis fra lige før WWII solgt for 14.000,00 kr. +forsendelse til Taiwan. Det var ikke en officiel auktion, men en budrunde på en salgsside på facebook. Der kan Tekno ikke rigtigt være med. Jeg selv har for ikke så længe siden købt nogen grønne Tekno maskiner. De er overgangs maskiner fra Märklin import til egen produktion af samme maskiner fra 1939 +- , Man begyndte at producere samme maskiner selv fordi Tysk import af legetøj blev umuligt i 1940. Tekno versionerne blev malet blå. Der er rent faktisk ingen der kender “Den lille fabrik” men alle kender de små røde maskiner. Jeg har spurgt mange også nogen der samler på maskiner.
    Som nævnt så skyldes det langt hen ad vejen den manglende internationale interesse for andet end de støbte biler. Og dermed manglende viden om hvad der rent faktisk findes fra Tekno. Jeg har forsøgsvis opsat 61, A4 sider med kendte Tekno varernr. Et lille mini foto (som et lille frimærke) af det jeg kunne finde, og 3 linjer tekst til hver, og der er pæn lang vej endnu….Jeg har også 21, A4 sider med rene grossist ting, og der er rigtig lang vej endnu…. Hertil kommer det der blev produceret i Norge. Den liste har det med at bevæge sig lidt mere for tiden.

    636a – 19?? – ?? — Dukkestue møbel, lakeret taburet.
    Den findes som T.H.- Model-Møbler og Tekno-Model-Møbler

    636b – 19?? – ?? — 43cm. lang åben sportsvogn.
    Den findes i 1958, og det er pt. det eneste årstal jeg har. Men dukkestuemøblerne er ophørt omkring 1949, for efter dette årstal har Langes Legetøj overtaget disse møblers varernr. i andre end 600 nummer serien. Det betyder jo ikke nødvendigvis at alle nr. straks er taget ibrug. 600 nummerserien er iøvrigt fremover generelt forbeholdt trælegetøj.

    som svar til: Tekno træ bil på 43cm #93071

    nr. 636 sansynligvis fra 1950´rne, og findes i andre farver som hvid/rød eller gul…Den dukke da op ind i mellem…..
    Det største problem er nok at der ikke er ret meget Tekno der er særligt veldokumenteret. Nu skal det ikke misforstås. Vi har måske en bog og lidt andet der viser en del biler. Denne side viser også en del biler, men ikke meget andet. Der er tilgengælde en masse interessant fabrikshistorie. En anden hjemmeside viser ingeniørsættene, men der er ikke en reel historie om dem og deres ophav. Der er ikke en egentlig veldokumenteret billede og forklarings liste over det som Tekno fremstillede. Men bogen — der for længst er udgået — Tekno Billedalbum viser din bil på side 11.
    Jeg så dig på fjæsbogen. Find mig der. Hans Jørgen Wagner

    som svar til: Amazon uden rat #91902

    Amazon kom aldrig i billig serien den fik kun fjernet navnet. Men den blev fortsat leveret i papæsker mod en højere pris.

    Kapselhjulene der tidligere var blevet til plastik hjul der ofte knækker ophørte efter lageret var opbrugt i 1969, hvorefter alle bilerne fik de støbte hjul.

    Amazon som skulle have været i billig serien udgik af prodiktion 31 december 1968, for at komme igen i marts måned 1969 med mustanghjul og uden Tekno navnet i bunden — Lige som de øvrige biler til billigserien.

    Så en bil uden rat er en forglemmelse under produktionen.

    som svar til: Hvilke biler er du mest glad for i din egen samling. #91632

    Jeg har også renoverede modeller og jeg vil tro at den lille serie veteranbiler jeg har gang i nok er dem jeg bedst kan li…. WY ? tja WY not !… Jeg vil konsekvent gerne have at modellerne er ca. 1:43 jeg synes den skala passer mig bedst. Den skala forvirring som fx. alle Matchbox biler generelt har finder jeg gennemgående iriterende. Men jeg holder virkelig meget af de flotte støbe detalder bilerne har. Folkene hos Lesney-Matchbox kunne håndværket til fingerspidserne.
    Min lille Renault, i min egen box er en model jeg længe har manglet i min samling, så da jeg havde nogen forskellige skrot veteranbiler var den et oplagt valg for mig. Skalaen endte med at passe ok — 1:44
    Den lille 2 cylindrede Franskmand blev kendt for sin indsats under første verdenskrig. Men den var også den første London Taxi og New York Taxi også… Og den var også de første Taxi modeller i København der faktisk fungerede. Så her gav “fedtefadet” hestedroskerne, eftertrykkeligt baghjul.
    Så var der nogen med flere penge, der lavede noget man begyndte at kalde TAXA, og det var kun for 4 cylindrede vogne. TAXA er jo et firma for Taxi vognmænd. Taxa kommer af det nye man havde fundet på, et Taxameter !

    som svar til: Hvilke biler er du mest glad for i din egen samling. #91620

    Er brugssporene ordentlige så har jeg ikke noget imod brugsspor. Det er jo iøvrigt også svært populært at tilføre rigtige veteranbiler en masse falske brugsspor i dag. Dem er jeg ikke helt så glad for. Men beviser brugssporene et eller andet, som fx. at legetøjsbilen trodsalt var afholdt, så har jeg intet mod de brugsspor som brugen har givet modellen. Og sådan en model har på en eller anden måde også en masse historie at fortælle, en masse historie som en ny model mangler og en renoveret model aldrig vil få. SÅ – her er en der træder frem foran de fleste andre i min samling. OG forresten så er det meget vanskeligere at renovere en model og så give den autentiske prugsspor, end bare at renovere modellen til ny stand.

    Attachments:
    som svar til: Hvilke biler er du mest glad for i din egen samling. #91559

    Den er svær — Jeg vil nok sige at jeg bedst kan li de biler jeg har i samlingen, ellers var de der ikke !
    Skal der trækkes enkelte ud der står foran alle de andre bliver det Tekno Thunderbird uden tag, og Herbie… Jeg har den røde VW boble fra Corgi med næsehorn men ikke et foto…

    Attachments:
    som svar til: and now – something completely different #91038

    1933/34-1939 – Den lille Fabrik, udgivet som Tekno af Dansk Legetøjs Industri.
    Efter 1939 blev de lidt ændret og blå, med undtagelse af Transmissionen.

    som svar til: Irma og Tekno #90304

    Ser fint ud Bertel. Har du printet den tyndere ud og så kommet krympe folie på ?

    som svar til: Irma og Tekno #90166

    JA det kan du godt…. 3 sider + vinduet…. OG jeg har faktisk også lavet en kort forklaring med billeder…. 30,00 kr.

    Det du så skal er skære den ud, lime endeflapperne på og give den en omgang lak eller gulvlak (måske fortyndet lidt)… OG samle den… Endeflapperne er i to dele. En del til hver ende af æsken, så man skal ikke fedte med enkelt dele. Når de sidder rigtigt så giver det sig selv hvor æsken skal foldes.

    Det dyreste er blæk forbruget og især Posten…. Den kan sendes som en pakke med DAO for 40 kr… Det er umidelbart den billigste jeg kan finde… Helt skørt, 48 som brev med den blå post !

    Vi er henne i 70 kr — Eller den kan hentes hos mig i Holbæk… Eller i Værebro/Bagsværd på næste fredag /17/3) ml. 14 og 18…

    Jeg kan fanges på 26804937 eller mr.h.j.wagner@gmail.com

    som svar til: Irma og Tekno #90155

    Jeg har så også fået smækket en IRMA kaffe-bil æske sammen. Den virker perfekt, og man kan sådan set slet ikke se at den er lavet af 3 dele….

    Selve æsken hele vejen rundt i et stykke… Endeflapperne i hver ende et stykke til hver ende af æsken… Det virker… Ruden i et stykke plastik der løber hele vejen rundt, og så en stop pap ting foran bilen så den ikke kan rulle frem og gemme sig. Jeg satte en tilsvarende ind bag ved ikke for at stoppe noget med for at afstive æsken endnu mere… Alt ialt, er æsken blevet væsentligt mere solid end tilsvarende originale Tekno æsker…

    som svar til: Irma og Tekno #90151

    NÅÅÅ ok… Bare ikke den der er billede af ved siden af æsken 😉 —

    Et par andre samler objekter… Tror bil dåsen var med kiks i oprindeligt. OG der har altid været sådan en hjemme. Så den må være fra 1960´rne. Jeg kom til at investere i en på en Kirpu. Tænkte at den meget passende kunne indeholde gamle biler… Og IRMA kaffe ting tror 1980´rne og i dagl. brug.

    som svar til: Irma og Tekno #90145

    Man konstatere at bilen er Dansk.. 😉 De kunne få en Norsk æske men ikke norske mærker på bilen …

    som svar til: Irma og Tekno #90065

    Ja det er lidt ærgerligt når æskerne falmer… Især hvis de er nye ;-)…
    Er ved at ombygge min IRMA æske der er klar på A3, til noget brugbart til A4 print. Min A3 printer stod af og jeg synes de er lidt vel dyre endnu, også i brug. SÅ-jeg kan kun lave æsker der kan komme ud på A4 pt. Det bliver til noget med 3 sider – 4 dele der skal limes sammen + vinduet. Tror det lykkes…

    Havde 3 af de Veteran IRMA biler… Komplet umulige at sælge. Prøvede et år 2stk 5 kr… SÅÅÅÅ jeg er ved at bygge bil med dem … Ford model T — Før TT modellen — med forstærket chassis og kraftigere baghjul… Man ændrede ikke ved bremsen på kadannen 😉 Kør først og brems en anden dag – måske ! —- OG så en Dinky kopi Fordson traktor der skal ændres også så det hele går op i en højere enhed årg. 1918…
    De Irma biler har køleren for langt fremme, men ved at korte førehus og kalege nærmer det sig noget ok… HAr stadig en Irma bil i fin stand, og den må nok hellere overleve som den er…

    som svar til: Irma og Tekno #90041

    God ide med kaffeposen Bertel… Men er Cirkel pigen ikke konkurrenten ;-)—

    BOX — Har man målene .. Så kan en ny box sættes op i Word programmet… Men man skal regne med at det tager sån 3 timer at sætte en box op med forskellige tekster og streger hvis man ikke har en fejlfri kopi at gå ud fra. Til IRMA bilen skal den nok udskrives i to dele på A4, eller i et stykke i en A3 printer..
    Skriv ud på 280-325 gram papir/pap af god kvalitet, meget gerne MAT fotopapir.

    Det er vigtigt at det er mat og ikke blankt fotopapir til denne opgave. Det blanke papir er væsentligt blødere end det matte papir. OG når der som her ikke er billeder på så kan en carton anvendes.

    Printeren skal grundet papirets tykkelse helst fodres ind bagfra og trække papiret nogen lunde lige igennem maskinen. Fodre du maskinen forfra så kan den ganske enkelt ikke bøje papiret rundt så det kommer ud foran igen.

    OG DET FALMER PÅ ET ÅR ELLER TO — også når det står i skyggen. Jeg har gået og lavet forsøg. Fotopapir er frygteligt til at falme helt utroligt meget. Kommer det i glas og ramme går det straks meget bedre. Så man skal altså give pappet en overflade der kan holde uv-strålerne lidt ude. Har man blank spraymaling til bilerne, så giv printet af kassen et par 3 gange af det… Eller køb en vandbaseret lak og rul det på… Hæng trykket op så det kan tørre, og bagefter skal det måske i præsse et døgn så det bliver helt fladt igen… Lakken forhindre i væsentlig grad at farverne falmer. Man kan også køre to sider, der ligger bagside mod bagside, i gennem en lamineringsmaskine med tynd lamineringsfolie. Man får så to sider med plastfolie på ydersiden, når de er skåret ud. Det virker også. Men siderne skal nok under alle omstændigheder ligges i præsse et døgn eller to for at blive helt flade. Problemet med plastfolien, er at den har tendens til at revne når der foldes kanter, og det er svære at lime, for alm. papir lim limer ikke på plastik.

    Så skæres æsken ud. Man præsser foldelinier med ryggen af en alm. frokostkniv, og limer boxen. Lukke flapperne lader man med fordel være godt lange så lukker de bedre.

    Vinduer til æsker finde i papirhandlen… Forsider til kalændere.. Eller noget der er pakket ind i store flade plastik stykker… Jeg lader vinduet køre hele vejen rundt inde i æsken… Et lille ombuk, og så fire sider, den sidste side lander oven på det lille ombuk. Altså som om det er en æske i æsken… Vinduet afstiver nu også pap delen temmeligt meget, og vinduet falder ikke af eller ud.

    som svar til: Irma og Tekno #90007

    Sjovt nok så har jeg aldrig set en Teknobil i en Irma forretning. Vi havde kun en meget ultra lille Irma i byen så de havde sikkert kun det som solgtes mest. Der var et vindfang med blå klinker og hvide fuger og en automat, hvor man kunne trække Irma kaffe i poser. Så kunne man gå hjem og lave kaffe. Men om sommeren blev der handlet i Irma i Nykøbing, som efter datidens forhold var et virkeligt stort supermarked… Jeg husker ingen Tekno biler der, men masser af strand og sandkasse legetøj !
    Jeg har en Tekno Mercedes 280SL Tekno overskud. Jeg købte den og en DSB bus hos Anker i Holbæk. Jeg husker ikke hvornår men et sted mellem 1974 og 1976 og den har aldrig været andet en pynt og 80% af sin tid pakket i æsken sammen med det elektriske tog. Alligevel er den skaldet af — det er toget ikke ! — 16,25 skulle være normal prisen. Men jeg kan se at Ankers udsalgspris var 8,85 kr. Men nu var min far og Anker barndomsvenner, så jeg har siden fået fortalt, at en hel palle fuld biler, blev købt ved bort auktion. Og rygterne gik jo i byen som altid — NU HAR ANKER FÅET — Tekno biler på udsalg — De nye kataloger fra Matchbos eller Corgi og NU er der hinkesten, og ja det samme gjalt på et tidspunkt billige Tekno John Raketter, men de kunne ikke holde til at blive brugt. De knækkede i spidsen.

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 1,783 i alt)