Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Bertel.
Godt nytår til dig også og i øvrigt også til alle øvrige her på forum.
Mange tak for rosen. Jeg kan se at du også har fået nogen rigtig flotte køretøjer ud af det, med de 3D printede dele.Jeg har i øvrigt også dele til endnu en Volvo bus fra skrotkassen. Så endnu et projekt af slagsen, vil dukke up på et tidspunkt.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHi Karl.
Yes, 3D printing is a really good invention.
This means that you can renovate more of the cars that previously did not come out of the scrapyard.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej.
Jeg har lige opdaget at Peter har et billede af en MG lige magen til den du viser med samme hjultype, der hvor han sælger dæk til den model.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHi Karl
Thank you very much. I haven’t painted the window frame. They were purchased as is from Peter.Kind regards, Kim B. S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg har fået samlet lidt flere af den fine gamle Mercedes ambulance. Det er planen at jeg vil forbedre på dem løbende. De har alle små fejl eller mangler, men ikke værre end at det er til at gøre noget ved. nogen har hjul som ikke er pæne, og så er der enkelte steder som skal males. Eksempelvis skal den svenske have et stykke med rødt maling på hjelmen. Den er jeg i øvrigt sikker på er renoveret, men det ser ikke så galt ud, så når jeg får lavet de sidste småting, tror jeg såmænd at den bliver helt acceptabel.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
Participantbussen er nu samlet. Jeg mangler kun mindre detaljer.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantSå er autolakeren igang.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantRenovering igang. Maling fjernet.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Nu har jeg fået samlet dele til at lave endnu en af disse efter min mening fine gamle busser. Jeg har ikke helt bestemt hvordan den skal se ud, men jeg skal nok finde på noget.MVH Kim B S.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er der igen nyt i min samling, Nemlig de 2 biler fra Corgi Toys som Peter for nylig havde til salg.
Den ene er en Mini Marcos 850 GT.
Den anden er en VW T1 Pick Up beredskabsbil.
Begge i meget flot perfekt stand. De kan ses her under.MVH Kim B S.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Ja, det har du ret i, det er ikke altid praktisk med store afstande.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Ellers en fin Vw du har fået hold i.Hej alle.
I skulle nok ha boet her oppe i det lidt norlige jylland. Det plejer nemlig altid at være godt når der er Model hobby messe i Aars. Der plejer at være 2 haller fyldt med stande, med andre ord, der er masser af udvalg både af nyt og gammelt, og ikke mindst en masse modelbiler i alle mærker og afskygninger.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 6 months, 2 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Henrik.
Jeg har en magen til som jeg købte som ny omkring 1977, så den er ægte nok, og jeg kan se at det er den Hollandske udgave lige som min, på grund af æsken. Men bussen findes også i en dansk udgave i samme farver.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Rigtig stor forbedring du har fået der.
Jeg har faktisk for nylig købt crom-maling fra Motip som jeg vil prøve. Så må vi se hvordan det går.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Det kan da blive en rigtig fin bus. alt hvad du skal bruge kan jo skaffes hos Peter.
Det ser endda ud til at vinduesrammen er intakt hvis jeg ser rigtig.
Bussen er jo en kopi af en SMH bus fra ca. 1954 som fik lavet karosseri i Svenborg, og så fik man motorene fra forskellige bilfirmaer, blandt andet Volvo og Commer. DSB havde blandt andet nogen med Volvo motor.
Jeg kan rigtig godt lide den gamle bus, som jeg synes er meget charmerende. Derfor har jeg også selv 5 stykker af dem og 2 mere i min skrotkasse, som jeg har planer om skal laves på et tidspunkt.Her er lige lidt billeder af mine.
MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 7 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 7 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Bertel.
Hvordan går det med flytningen?MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantSuper.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer kan man se Peters artikel om denne model.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Henrik.
Tryk i bunden, så kan man forsigtig fjerne begge kofangere en af gangen, hvor efter bilen begynder at falde fra hinanden, hvis man ikke holder bunden på sin plads.
Jeg har selv både en fra dansk Tekno og en fra hollansks Tekno som begge har fået nye kofangere som ses her under.
God fornøjelse.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej igen.
Jeg sørger stadig efter Lone Star bilerne her under, selv om det efterhånden er længe siden der dukkede noget op.Nr. Model
7: Vauxhall Firenza.
15: VW T1 Sambabus lyseblå,
21: Fiat 2300 S Coupe,
23: Alfa Romeo 1600 Giulia Spyder.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Rigtig lækkert projekt du har fundet der. Jeg vil glæde mig til at se slutresultatet.MVH Kim B S.
oktober 25, 2025 kl. 23:55 in reply to: Model Hobby Messe i Aars 25 og 26 oktober kl. 10 – 16 #104855Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Bertel og alle øvrige.
Det blev ikke til meget indkøb i dag, men en enkelt kunne jeg ikke holde mig fra.
Det var en rigtig fed sort Volvo 242 Turbo med mørktonede ruder bag i, Størrelse 1:18.
Den kan ses her under.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 8 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer er lidt biler som jeg havde i forvejen, som har fået selvskab af en ekstra af samme slags.
Min Landrover med superfast-hjul har fået selvskab af en ældre udgave i meget fin stand.
Min røde Vauxhall Victor Estate har fået selvskab af en ældre udgave med grå hjul, som jeg selv har renoveret, da der næsten ingen maling var på den da jeg købte den.
Min rød/hvide Ford Anglia har fået selvskab af en i samme slags som jeg også har renoveret af samme grund som den foregående.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer er lidt flere.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her kommer lige lidt opdatering. De gamle link virker jo heller ikke længere. Og der er kommet lidt mere i samlingen siden.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 8 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- ForfatterIndlæg










































