Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Volvo Busser.
- This topic has 22 svar, 5 stemmer, and was last updated 2 months, 2 weeks siden by
Kim Bjarne Sørensen.
- ForfatterIndlæg
- januar 4, 2019 kl. 14:14 #51662
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
I dag har jeg hentet en pakke fra Peter i vores lokale dagligBrugs som også fungere som posthus.
Jeg har nemlig købt en Volvobus, så jeg nu har to som er indtakt, nemlig den grønne.
Den bliver nok ændret med tiden, men foreløbig har den bare fået nye ruder da de havde et par revner og et nyt kølergitter da det manglede.
Jeg købte den fordi jeg kunne se at vinduesrammerne er helt i orden.
Jeg synes at det er en sjov og charmerende gammel bus, og jeg vil derfor gerne have lidt flere vertioner af den
Her under ses mine to intakta Volvo busser.MVH Kim B S.
- Dette emne blev ændret 7 years, 5 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
januar 5, 2019 kl. 11:35 #51671Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Sjov gammel bus du der har fået fat i en sjov og anderledes måde at lave en “renovering på” safari bus hvorfor ikke den er cool 😉
Hvor ser i de biler Peter har til salg ????
for jeg ser nogen gange i køber biler jeg aldrig har set her på siden hverken under Teknobiler eller andet
Mvh
Ms Super
Flemmingjanuar 5, 2019 kl. 11:58 #51677Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Her er mine originale Volvo busser 👍😎🏁Attachments:
januar 5, 2019 kl. 21:33 #51698Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Jo tak, Den kan da godt bruges til at transpotere folk rundt i en dyrepark eller lignendeRigtig flotte busser du viser.
Bussen var skam under (Teknobiler til salg) her på siden, men dog ikke ret længe.
Jeg havde nemlig set tidligere samme dag hvor der ikke var noget nyt, jeg var nok bare heldig at jeg kikkede igen på det helt rigtige tidspunkt.
Jeg plejer at kikke her ind for at tjekke flere gange om dagen, hvis jeg har tid.MVH Kim B S.
oktober 2, 2021 kl. 17:44 #80656Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg har lige skiftet de defekte dele ud med nye på min Aalborg Omnibus. Den har fået ny rude og nye propper over skruerne. Så her er lidt billeder af min lille samling af Volvo busser.MVH Kim B S.
oktober 14, 2021 kl. 20:05 #80856Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer er det sidste billede der er taget af mine Volvo busser.
Attachments:
oktober 15, 2021 kl. 16:28 #80862Flemming Rasch
ParticipantFine gamle Volvo busser 👍😁
juli 16, 2022 kl. 15:05 #86117Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Som det er nævmt i en anden tråd, har jeg fået lavet en af de Volvo-busser som jeg havde i skrotkassen, så jeg nu har 4 intakte Volvo-busser.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 years, 11 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
september 4, 2022 kl. 19:23 #86801Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg har lige fået en bus mere i samlingen, nemlig en orange/grå SJ-bus i ret fin stand.
Der for uden er der monteret lidt reklamer på den som jeg har renoveret for noget tid siden. Jeg var ikke så heldig med mærkerne som skal sidde i kanten af taget. 3 mærker gik i stykker da jeg ville montere dem, der for er det kun lykkedes at montere et mærke på den ene side af taget, og det er faktisk heller ikke perfekt. Men jeg må prøve igen en anden gang.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 years, 9 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
september 4, 2022 kl. 23:41 #86810Hans Jørgen Wagner
ParticipantHej Kim.
Jeg har lige været på den samme tur med nogen mærker til en gammel triangel salatfad… Ikke et eneste mærke kunne holde til at komme af pappet ! Fik oplysningen at jeg skulle prøve at lakere mærkerne med en mat lak inden de skal bruges. Det vil forstærke dem så de holder. Vi får se, men det skal da prøves med de næste.september 5, 2022 kl. 23:46 #86826Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Hans Jørgen.
Tak for oplysningen. Det må jeg hellere prøve næste gang. Jeg synes jo ellers at jeg var meget forsigtig, men alligevel gik det galt 3 gange, og det er også sket et par andre gange.MVH Kim B S.
december 12, 2025 kl. 02:34 #105850Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Nu har jeg fået samlet dele til at lave endnu en af disse efter min mening fine gamle busser. Jeg har ikke helt bestemt hvordan den skal se ud, men jeg skal nok finde på noget.MVH Kim B S.
Attachments:
december 13, 2025 kl. 17:09 #105859Kim Bjarne Sørensen
ParticipantRenovering igang. Maling fjernet.
Attachments:
december 13, 2025 kl. 17:31 #105861Kim Bjarne Sørensen
ParticipantSå er autolakeren igang.
Attachments:
december 14, 2025 kl. 15:58 #105868Kim Bjarne Sørensen
Participantbussen er nu samlet. Jeg mangler kun mindre detaljer.
Attachments:
januar 11, 2026 kl. 15:00 #106350Stroget
ParticipantGreat job on the paint – very bright colors! Did you paint the window frame white?
januar 12, 2026 kl. 19:08 #106384Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHi Karl
Thank you very much. I haven’t painted the window frame. They were purchased as is from Peter.Kind regards, Kim B. S.
januar 12, 2026 kl. 19:18 #106385Stroget
Participant3D plastik – very cool!
januar 13, 2026 kl. 15:23 #106396Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHi Karl.
Yes, 3D printing is a really good invention.
This means that you can renovate more of the cars that previously did not come out of the scrapyard.MVH Kim B S.
januar 16, 2026 kl. 00:59 #106411Bertel Pedersen
ParticipantHej Kim BS.
Først et stort godt nyt år til dig og dine.
Rigtigt flot resultat du har opnået med renoveringen af Volvo bussen.
Ja hurra for 3D print, det har også bragt nyt liv til et par skrotbiler, her hos mig.
Samlerhilsner fra Bertel.Attachments:
januar 16, 2026 kl. 01:23 #106413Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Bertel.
Godt nytår til dig også og i øvrigt også til alle øvrige her på forum.
Mange tak for rosen. Jeg kan se at du også har fået nogen rigtig flotte køretøjer ud af det, med de 3D printede dele.Jeg har i øvrigt også dele til endnu en Volvo bus fra skrotkassen. Så endnu et projekt af slagsen, vil dukke up på et tidspunkt.
MVH Kim B S.
april 8, 2026 kl. 22:21 #107477Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er der gang i et Volvo-bus projekt mere, nemlig den sidste jeg havde i min skrotkasse. Den får hele turen, med Flere nye dele.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 2 months, 2 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
april 9, 2026 kl. 16:59 #107490Kim Bjarne Sørensen
ParticipantSå blev jeg næsten færdig.
Attachments:
- Dette emne blev ændret 7 years, 5 months siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.






































