Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er der gang i et Volvo-bus projekt mere, nemlig den sidste jeg havde i min skrotkasse. Den får hele turen, med Flere nye dele.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 2 months, 2 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantNu håber jeg at billederne kommer med her. Jeg har nemlig problemer med at overføre dem selv om jeg gør det på samme måde som jeg plejer.
- Dette svar blev ændret 2 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 2 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Ja, den hvide Pich Up kunne jeg også godt tænke mig at se billeder af. Det er ikke en jeg har set før som modelbil.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 2 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 2 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Rigtig flot samling du har vidst frem. Jeg er også ret vild med din Scania SMC autotransporter. Jeg har i øvrigt selv en scania-trækker og en autotransport-trailer som skal renoveres og sættes sammen. Men der er nu også rigtig mange andre fede lastbiler i din samling.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Det vil være rigtig fint hvis det er muligt.MVH kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Jo tak. Ja det er nok det jeg skal!Men hvem kan lige det?
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantJeg har for øvrigt lige fundet ud af hvilken bank busserne kommer fra.
Kim Bjarne Sørensen
Participantjeg kan se at de heller ikke er med i Peters artikkel om sparrebusserne.
- Dette svar blev ændret 3 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Ja, det er jo en af de Teknobiler jeg er rigtig glad for. Og den er rigtig flot i den røde og sorte lakering som høre til Københavns brandvæsen.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Fin Kadett du har fået der. Og et nemt projekt, da den manglende kofanger stadig kan fås. Det samme gælder ruden, hvis du vil have en uden ridser.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Ja. Det er faktisk en detalje som du kan finde i flere af de gamle Dinky Toys modeller. Eksempelvis Opel Kadett A og Panhard 24 Som jeg også har i min samling. Corgi Toys har i øvrigt et system lige sådan i De bagerste døre på Mercedes 600 Pullman.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Nogen gange går ting stærkt. Den 4-3 skrev jeg i denne tråd at jeg manglede en sort & hvid Falck-ambulance, og kun få dage efter havde Peter en til salg, og i formiddags den 19-3 kunne jeg hente den i vores lokale Daglig-brugs, sammen med lidt reservedele, blandt andet til gavesættet.
Her under er så lidt billeder af Tekno Mercedes ambulance samlingen, som den ser ud nu.MVH Kim B S.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Det lyder som en rigtig god ide. I min familie er det blevet et meget populært sted at tage hen i alle aldersgruber.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Jaa: Det er jo ikke en af de biler som behøver at køre som en snegl.Nu når du er så glad for VWer.
Hvis du en dag kommer til Jylland, Kan jeg varmt anbefale at besøge VW & retro-musæet i Ulfborg.Jeg har været der 2 gange, men der sker hele tiden noget udvikling, så der er altid noget nyt når man kommer. De har i øvrigt også fået en masse Teknobiler og elektrisk tog.
Du kan se en masse om dem på You tube.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 months, 1 week siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 3 months, 1 week siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Her er billeder af hvad jeg har. Og der er jo faktisk dele fra 4 biler, men ingen af dem er intakte. Selv om jeg kun behøver 2 biler mangler der rettet til begge, dørbeklædning og høj siderude til højre dør på den åbne bil + en forrude til samme. Der foruden skal der nok bruges nye styrtøj til begge. Ny lakering bliver nødvendigt.
Jeg har masser af Mercedes-hjul, men nye dæk bliver også nødvendigt.
Jeg ved ikke om jeg har glemt noget.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 months, 1 week siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 3 months, 1 week siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 3 months, 1 week siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak. Ja min er også en Dinky Toys, og den kan åbne fronthjelm og sideruder i dørene.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Fin samling du har fået hold i der.
Jeg har også selv en Ford Corsair magen til den du har fået. Og den har jeg renoveret. Og den blev malet som en rigtig Corsair, jeg fandt billeder af på nettet. Orange med sort venyltag.MVH Kim B S.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Herlig russer du har fået hold i der.
Jeg har jo selv nogen stykker af dem, jeg har dog ikke oplevet nogen som er gået fra hinanden på grund af metaltræthed. Men jeg har to Moskviter, en varevogn og en sedan.
Sedan udgaven har sort plastik-bund og dårlig affjedring som synker lidt sammen, hvor i mod varevognen har metalbund og bedre affjedring, som holder bilen pænt i den rigtige højde. Så noget tyder på at kvaliteten er faldet med tiden.
Jeg har to Ladaer, en 1200 stationcar og en 1500 sedan hvor sidstnævnte dog ikke er lavet i Rusland.
Derforuden har jeg en Volga hvor jeg desværre mangler bagkofangeren.
De kan ses her under.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 months, 2 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her er to af de projekter som startede denne tråd, blevet renoveret, nemlig en Saab 96 og en af de to Ford Taunus 17 M.
Disse to biler er faktisk nogen som jeg har lavet til en af mine venner, som også godt kan lide gamle Teknobiler.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er der lige kommet endnu en Mercedes ambulance ind i samlingen, nemlig den hvide røde kors ambulance som Peter for nylig satte til salg.
Her under kan den ses sammen med alle de øvrige jeg har af slagsen.Jeg håber at jeg på et tidspunkt kan finde den sidste udgave af Teknos Falck ambulance, som er sort med hvid tag og blå blink. Jeg synes at det er den vigtigste af dem jeg mangler.
MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 months, 3 weeks siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Rigtig fed tankbil du har lavet. Den måtte også godt stå på min hylde.MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så kom der lige et par nye biler i samlingen.En Ford Zephyr MK 2 Fra Corgi,
Og en Ford Taunus Transit EKSTRA BLADET/POLITIKEN Fra Tekno,
Begge i meget fin stand.
MVH Kim B S.
Attachments:
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej igen.
Konstant i lakering var de i hvert fald ikke med alle bilerne. Jeg har blandt andet flere af Mercedes ambulancen med flag, som i hvert fald er lavet noget før blist perioden. Og der er nogen med den grå hammerlak, og andre er hvide i bunden.Jeg skal indrømme at den omtalte MG har jeg ikke nogen af.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Nu mangler vi (Knut J Vognstølen) Som jo har en bruger her på forum. Det er længe siden han har været online. Jeg kan huske at han har mange Mercedes 230/250/280SL, både Tekno/Kirk og også Joal. Hvis du kikker i mellem hans indlæg, kan du finde noget om Joal Mercedesen.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 2 months, 2 weeks siden af
- ForfatterIndlæg






































