Forum Replies Created
- ForfatterIndlæg
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
I Samlerkataloget fra 1997 er der et billede af en. Der er taglygten i midten grå/sølv, med andre ord ikke malet. Hornene i siderne er røde i sort hus. Forøvrigt samme farver som på Mercedes ambulancerne.
MVH Kim.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Ud fra de oplysninger jeg kan finde, er den gået i produktion i 1960. Det er sværere at finde ud af hvornår produktionen sluttede. Jeg har nemlig det samme katalog fra 1971/72 og kan bekræfte at den ikke er der i, og så har jeg et fra 1968/69, og der er Mercedes 220 SE nemlig stadig med i alle udgaver. Desvære har jeg ikke noget katalog for 1970, men den må være udgået lige der omkring, måske er Volvo 144 som Brandchef lavet som Mercedes Brandchefens afløser, den kom nemlig lige nøjagtig i 1970. Den sorte Mercedes 220 SE på mit billede har jeg dog købt som ny i 1971, men den kan jo godt have ligget på lager i lang tid.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter og Ms Super.
Jeg har kikket lidt på de øvrige 3 biler jeg har fra Købenshavns Brandvæsen, og jeg kan se at der rigtigt står A9 på mine to ambulancer, lige som på min Mercedes Brandchef. Men jeg har også en Volvo 144 som Brandchef, og på den står der P1 på siden.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Ja tak, det har jeg godt lagt mærke til. Peter har i det hele taget mange gode sager, som jeg kan bruge, i den lange reservedels-liste. Jeg skal også have lavet en bestilling snart, da jeg har flere projekter som mangler dele.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
På min står der A 9, det er nemlig også den gamle med flag. Jeg mangler bare 3 små lygter på taget.
https://www.dropbox.com/sh/tpfsgcw8ljolrnp/ldgpJbkKEf#/
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Ja, nu er mit forgående indlæg i denne tråd blevet overflødig, da link jo som bekendt er blevet brugbare i dette forum. Dejligt med denne efter min mening værdifulde forbedring.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej admin.
Det indlæg kan jeg godt huske, men det var godt nok i den anden tråd som jeg linkede til, hvor Ms Super havde skrevet et indlæg i mellem Det første af Peter og mit som oprindelig var nr. 3 indlæg i den tråd.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantDa mit link ikke virker på denne side, er man nød til at kopiere linket og sætte det ind i søgefeltet.
Det kunne være rart hvis man kunne bruge link direkte.
Er det noget som kan laves på dette forum?
Hilsen Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Da jeg syntes at en Volvo Amazon HGV passer rigtig godt sammen med en Sprite Musketeer, har jeg selv lavet anhængertræk på min røde Tekno Amazon HGV. Kan ses med linket her under.
https://www.dropbox.com/sh/f2s8zcata7mlhv2/YaWEXeRD3z
Hilsen Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantKim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Det lyder til at være rigtig fine nyanskaffelser du har gjort. Traktoren og DKWen mangler jeg faktisk i min samling. Alle de øvrige har jeg også, bortset fra at Ford Mustang har jeg kun 2 i den gamle udgave med de oprindelige hjul, trækruder og dørbeklædninger, Den ene rød med åben kaleche, og den anden er rally modellen med lukket kaleche, begge er i mint stand.
Jeg har nok flere projekter end jeg får lavet, men af nogen af de vigtige Teknobiler kan nævnes to Volvo autotransportere, en rød Opel Kadett A, 2 VW 1200, to Volvo Ekspres kassebiler. En enkelt Vilmer Mercedes lastbil med fladt lad vil jeg også have lavet, og så er der også lidt Corgi, nemlig en NSU Sportprins, en Volvo P 1800, en Austin A 40 og en Heinkel Trojan mm. Så jeg mangler ikke lige frem projekter.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej admin.
Jeg kan se at der er nogen indlæg som mangler i visse tråde. De forsvandt under opdateringen. Det gælder blandt andet et indlæg af Ms Super i denne tråd.
Og to af undertegnedes i denne tråd.
Måske flere, men det er dem jeg har opdaget ind til nu. Hvad er årsagen til disse indlægs forsvinden?
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Her er lige et billede af mine 2. Min Branchef Mercedes mangler 3 små lygter på taget, det skal jeg også have lavet. Men Rom blev jo ikke bygget på en dag.
https://www.dropbox.com/sh/tpfsgcw8ljolrnp/ldgpJbkKEf
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Du har ret i at jeg fortrinsvis er Volvo mand, men der er også andre biler som jeg godt kan lide, og der er gamle VWer inkluderet. Jeg har også en svaghed over for flere ældre Opel modeller. Hvis jeg skal nævne nogen af mine faroritter bliver det, Opel Manta A GTE, Opel Kadett C GTE Opel Kadett B Rally og Opel Rekord P1 MM. Jeg kan også godt lide flere gamle engelske biler. Jeg har da et skab som er fyldt med gamle engelske biler, hvor Tekno er repræsenteret med en rød MG A, en rød MG 1100 Begge intakt men med brugsspor og en hvid Jaguar E med lukket hardtop, tæt på mint. I den afdeling er der logisk nok mange Corgi og også lidt andet.
Flere billeder vil dukke op, når jeg har tid i overskud.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Her er lige lidt billeder fra min Vw hylde.
https://www.dropbox.com/sh/eczyy2hk4ongzgt/vdIO7e21O6
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHer er billeder af 3 Brian modeller med ekstra mange løgter og hjemmelavede spoilere. Er lavet som de er helt tilbage sidst i halvfjerdserne. Der er en to dørs Volvo Amazon fra Tekno, en Volvo 144 også fra Tekno, og til sidst en Ford Escort MK1 fra Dinky Toys.
https://www.dropbox.com/sh/lb7latdeewn6oaa/lS2GvJPt5H
Jeg har haft dem alle fra ny af, og især de to Volvoer har overlevet meget leg og flere omlakeringer, så de er godt brugte. Derfor synes jeg at de skal beholde deres nuværende udseende.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter og Ms Super.
Om ikke andet, så kan vi da selv sørge for at der kommer nogen billeder. Det kan i hvert fald lade sig gøre ved hjælp af et link. Jeg prøver lige.
https://www.dropbox.com/sh/f2s8zcata7mlhv2/YaWEXeRD3z
MVH Kim
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Jeg må indrømme at det ikke er navne jeg kender, men det er også langt fra mit lokal-område. Jeg har dog boet i Gunsømagle som barn, men flyttede til Jylland i 1971. Så det er længe siden.
Jeg fandt lige en flok billeder af lidt biler fra min samling. Her er et link.
https://www.dropbox.com/gallery/11375994/1/Modelbiler?h=27196c
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Jeg kan ikke komme ind og se din sidste tråd uden en overskrift. Jeg troede slet ikke at det kunne lade sig gøre at lægge en tråd ind uden overskrift. Jeg ville have troet at man blev gjort opmærksom på det, når man testede på Send.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej H.J.W.
Jeg siger mange tak for de gode råd. Jeg vil da prøve metoden med sæbespåner, og der er ganske givet flere råd jeg kan bruge.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej admin.
Dejlig med forbedring af siden. Jeg tror vi bliver glad for de nye funtioner, så jeg vil gerne takke for det store arbejde der bliver gjort for at få dette dejlige forum til at køre optimalt.
PS. Jeg har allerede brugt rediger funktionen til at rette stavefejl. Så den er god at have.
MVH Kim B S.
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
T2 modellerne kom sidst i 1967 officielt 68er modellerne. Der skete nemlig rigtig meget med VW modellerne det år, det var på samme tid at Vw boblen fik lodrette forløgter og ny type kofangere uden horn og lidt større baglygter (1300 og 1500). Man havde dog stadig en skrabet 1200 model med de gamle bagløgter og kofangere dog også uden horn.
MVH Kim.Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej H.J.W.
Ja, Minichamps laver meget fine modelbiler. Jeg kan godt huske at jeg har set Sambabussen i Lego, men har ikke selv haft en. Til gængæld har jeg et Lone-Star IMPY projekt, en Hvid Sambabus som ambulance. Jeg mangler desvære de to døre i siden og hjulene. Jeg har også lidt dele til en Jaguar, men jeg kender ikke nogen steder hvor jeg kan få fat på de manglende dele. Jeg kan huske at de blev solgt ved Importøren, en butikskæde som lukkede i 1972. Mine forældre arbejde ved Importøren fra 1967 til 1971, derfor har jeg også haft flere af Lone-Star IMPY bilerne. Men desvære har jeg kun dele fra de to nævnte tilbage. Jeg har ellers også haft en lyseblå VW sambabus, en hvid Volvo P 1800, en hvid Ford Taunus 12M, og en hvid Mercedes 220 SE. De er desvære forsvundet for mange år siden.
Nu du nævner ruden i HERBIE modellen, så er min faktisk i hel stand, men den har mange små ridser, og er ikke hel så gennemsigtig som man kunne ønske. Kan man gøre noget for at få ruden gjort pænere, så den kan beholde den originale?Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ms Super.
Jeg kender godt bushistorisk-selskab.dk. den side har jeg kikket meget på. Jeg har også en bog som er købt der, nemlig Busserne fra Herning, af Michael Sinding. Den kan godt anbefales hvis man går op i gamle danske busser. I den er en masse flotte billeder af de gamle Ørum P busser, fra de startede produktionen i 1924, frem til de sidste i 1981. Jeg kan også anbefale at kikke på, sechersrutebiler.dk Der er et stort udsnit af de busmodeller som har kørt på de danske veje i gennem en lang årrække.
MVH KimKim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Min fineste Tekno VW er en rød VW 1500 med de hvide plast hjul, og kun meget få brugsspor. Jeg har også en rimelig pæn hvid VW 1200, den omtalte 819 blisterpack udgaven med Mustang hjul, som jeg har haft fra ny, da jeg selv købte den ca. omkring 1974. Jeg har også 2 819 projekter.
Den ene er lige nøjagtig Herbie modellen med Mustang hjul i ret dårlig stand, Den skal have nye ruder, lygter og kofangere og manden som hænger ud af sidevinduet mangler også, der foruden skal den have en ny lakering.
Andet projekt også i ret dårlig stand, er en Tysk POLIZEI med de gamle hvide metal hjul som skal have nye ruder, lygter, kofangere, fjedre, en enkelt hjulkapsel, og ny lakering, så der er såmænd nok at gå i gang med.
Min favorit VW findes ikke i Tekno. Det er nemlig den gamle VW Sambabus fra starten af tresserne, den med vinduer i tagrundingen og stort soltag, den har jeg i en flot to-farvet udgave fra Minichamps.
MVH Kim B S.- ForfatterIndlæg