Mercedes Benz 220 SE Brandchef bil

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Mercedes Benz 220 SE Brandchef bil

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Flemming Rasch
    Participant

Hej Tekno venner
    Har et spørgsmål om Mercedes Benz 220 SE Brandchef bil .
    Jeg har set billeder af den første udgave den med udrykningsflag
    skal der ikke sidde decaler “P1″på siden af den ? Eller er det kun på den med blink den sidste udgave?
    Håber at der er en som kan give mig svar på dette da jeg er ved at renovere en sådan gammel svend.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej Ms Super.

På min står der A 9, det er nemlig også den gamle med flag. Jeg mangler bare 3 små lygter på taget.

https://www.dropbox.com/sh/tpfsgcw8ljolrnp/ldgpJbkKEf#/

MVH Kim B S.

peter frandsen
    Keymaster

Hej I to

Det mest normale er, at der står P1. Jeg gætter på, at det er fordi det er brandchefen.

Men Tekno har også brugt A9 på nogle af dem ligesom på ambulancen.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Peter og Kim B.S
    Tak for oplysningen Peter har du decaler til Mercedes Benz 220 SE brandchef bil ?
    Og til dig Kim så har Peter et helt sæt Taglygter med de 2 horn til 25kr for et sæt her er bestillings no 725.33 de står under orginal dele til Mercedes Benz 220 SE.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej Ms Super.

Ja tak, det har jeg godt lagt mærke til. Peter har i det hele taget mange gode sager, som jeg kan bruge, i den lange reservedels-liste. Jeg skal også have lavet en bestilling snart, da jeg har flere projekter som mangler dele.

MVH Kim B S.

Hej Peter og Ms Super.

Jeg har kikket lidt på de øvrige 3 biler jeg har fra Købenshavns Brandvæsen, og jeg kan se at der rigtigt står A9 på mine to ambulancer, lige som på min Mercedes Brandchef. Men jeg har også en Volvo 144 som Brandchef, og på den står der P1 på siden.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej med jer
    Nu vi har gang i skriveri om Mercedes Benz 220SE servil / Brandchef bil hvornår kom den i produktion og hvornår ud gik den ?
    Jeg har et katalog fra 1971/72 der er den ikke i .
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej Ms Super.

Ud fra de oplysninger jeg kan finde, er den gået i produktion i 1960. Det er sværere at finde ud af hvornår produktionen sluttede. Jeg har nemlig det samme katalog fra 1971/72 og kan bekræfte at den ikke er der i, og så har jeg et fra 1968/69, og der er Mercedes 220 SE  nemlig stadig med i alle udgaver. Desvære har jeg ikke noget katalog for 1970, men den må være udgået lige der omkring, måske er Volvo 144 som Brandchef lavet som Mercedes Brandchefens afløser, den kom nemlig lige nøjagtig i 1970. Den sorte Mercedes 220 SE på mit billede har jeg dog købt som ny i 1971, men den kan jo godt have ligget på lager i lang tid.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Ja så den gal igen
    Er der en af jer som kan fortælle mig om taglygten (den i midten)på
    Mercedes Benz 220 SE er malet sort eller den bare er grå/sølv?
    Og hvad farver har de 2 “Horn” ?
    Jeg spørger for de jeg har set nogle med sort malet lygte og røde eller gule “horn” Jeg ved at “horn”huset er sort lige som taget.
    Den udgave jeg taler om er den med udryknings flag og P1 på siden.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej Ms Super.

I Samlerkataloget fra 1997 er der et billede af en. Der er taglygten i midten grå/sølv, med andre ord ikke malet. Hornene i siderne er røde i sort hus. Forøvrigt samme farver som på Mercedes ambulancerne. 

MVH Kim.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim
    Tak for svaret jeg er lidt i tvivl om de er gule eller røde eller Tekno har lavet begge udgaver .
    Hvis man goggler teknobiler.webbyen.dk han har en med flag og gule “horn”og den ser meget orginal ud.?? .
    Mange Tekno hilsener
    ms super

Hej Ms Super.

Jeg har lige prøvet at google (Tekno Mercedes 220 SE Brandchef) Og som du skriver så kommer der også et billede af en med gule horn. Derfor vil jeg heller ikke udelukke, at man måske også har lavet den med de gule horn. Der er jo mange teknobiler som er lavet i voldsom mange varianter.

MVH Kim B S.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.