Scania 110 Hængertræk.

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Scania 110 Hængertræk.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Hej alle.
    I mens jeg havde VW karosse til tøring, fik jeg lige tid til at lave lidt nænsom renovering på min røde Scania 110 som jeg har harft fra ny, købt ved en Legetøjsforretning i Lyngby for 39,50 kr. 15-10-1969, med andre ord på min 8 års fødselsdag. Jeg fik nemlig 40 kr. af min Mormor, og så stod jeg meget hurtigt inde ved Legetøjsforretningen.
    Scaniaen har fået ny fronthjelm, da den var knækket i hængslet, og så har jeg monteret ny lås til træktøj, på anhængeren. Mere vil jeg ikke gøre ved den, da den gerne må have lidt patina efter godt 47 år i mit ejerskab.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Den er rigtig fin og dejligt med den gode patina her et par billeder af en af mine Scania biler
    Og et par projekter

Hej Flemming.
    Rigtig fine Scania lastbiler.
    Den er nemlig rigtig fed sådan en Scania, det er det man forstår ved en rigtig lastbil, og det var helt sikkert derfor at det var den jeg gik målbevidst efter da jeg havde fået 40 kr. af min Mormor. Jeg er sikker på at jeg har været en meget glad lille dreng da jeg løb ind til legetøjsforretningen, efter min første rigtige store Tekno lastbil. Den flotte røde Scania med anhænger.

MVH Kim B S.

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Kim og Flemming.
    Mine Scania LS76 hængertræk. To forskellige chassiser, Dansk og Hollandsk anhængere.
    MVH Bertel.

psn
    Participant

Hej Kim

En rigtig fin historie! Så er vi lige gamle. Har en kosangasmercedes fra jeg var dreng. Gjorde det af en eller anden grund ikke meget i lastbiler. Øh har den ikke pt på telefonen, så må vise min Nuovo 500😊.

• Dette svar blev ændret 7 years, 8 months siden af psn.

Hej psn.
    Ja, den er fin. Hvis den er fra Mebetoys har jeg en Fiat magen til, dog ikke i så fin stand, min har lidt skrammer og mangler overdækningen til soltaget.

MVH Kim B S.

Hej Bertel.
    Meget flotte Scaniaer. Dem er jeg rigtig vild med. Og nu hvor du har vendt bunden i vejret kan man rigtig begynde at nørde.
    Her under har jeg gjordt det samme med mine 2. Jeg har nemlig en rød mere i en ældre udgave. Og jeg kan se at den er som din den røde. Til gængæld er den jeg har fra 1969 med den nye bund som din den blå/gule, men min har håndtaget til bogie i højre side, hvor jeg kan se at alle øvrige har dette håndtag i venstre side. Så det må være en ændring der er sket efter man skiftede til nye dele i bunden.

Derfor uden kan jeg se at man også har forstærket bunden på anhængeren på et tidspunkt.

MVH Kim B S.

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Kim og Peter.
    Fin Fiat I har der.
    Hånhaget til bogien kan monteres i begge sider med lige god funktion.
    MVH Bertel.

Hej Bertel.
    Mange tak.
    Jeg havde godt nok tænkt på om håndtaget kunne vendes til begge sider.
    Jeg har nemlig bare sat håndtaget som det sad før, så jeg ikke ændrede noget. Så de er åbenbart ikke altid blevet vendt ens ved Tekno.

MVH Kim B S.

Hej alle.
    Jeg har for nylig købt et Scania hængertræk mere til min samling, nemlig en Ekmann Hørsel, som Peter satte til salg lige efter jul. Som man kan se på billederne her under er det en lidt tidlig udgave med det gamle lad. Men anhængeren har dog fået undervogn med forstærkning i mellem vangerne.
    Men ellers en rigtig fed lastbil efter min mening. Den er renoveret, den mangler hæve-sænke-systemet til boogien, men er ellers i meget fin stand. Så den er jeg meget glad for.

MVH Kim B S.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.