VW modeller.

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 116 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #18748

    Hej alle.
    Her starter jeg en tråd med forskellige Folkevogne i min samling. Jeg starter selvfølgelig med boblen fra Tekno, VW 1200 hvor jeg tilfældigvis også lige har fået nye lygter, kofangere og ruder, til en som blev malet sort for få dage siden. Jeg mangler lige at male blinklys, baglygter og hjul som er de gamle i metal. Den har selvskab af en hvid med mustanghjul, den uden Tekno navnet i bunden, som jeg har harft fra ny.

    PS. Har Teknos VW 1200 nogen sinde været lavet i sort?
    Det var jo en meget solgt farve i den rigtige VW, og jeg synes at jeg manglede en sort i min samling. Forøvrigt har jeg også to Tekno VW 1200 projekter mere.

    https://www.dropbox.com/sh/kjjntkdgin2jzew/0lDtdrHy4w

    MVH Kim B S.

    #18751
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg mener bestemt den har været lavet i sort, iøvrigt et spændende projekt, og fine modeller du har.
    Jeg kan prøve at fabrikere et foto af de arter jeg har, jeg har nok kun samlet dem fordi jeg selv har haft både 1200 og 1303 Big, men
    jeg har haft en Tekno 1500, mener den var gråblå,
    Jeg har også nogle bobler i andre fabrikater.
    mvh
    ib

    #18753

    Hej Ib.
    Mange tak. Ja, en Tekno VW 1500 har jeg kun en rød af. Kan ses her under.

    https://www.dropbox.com/sh/rr133um0lqma31h/dLujhwGAzr

    MVH Kim B S.

    #18754
    Anonym
    Inaktiv

    Tekno VW type I ,Tekno nr 819
    hvid,sort,grå,rød, + mindre i grøn,intet nr men VW logo og Tekno Denmark.Ingen vogne er renoverede
    Andre fabrikater
    VW 1303 Big 1973, malet af mig selv i samme farve som min egen.
    Mebetoys,Italy,Mattel
    VW De Luxe Sedan, lyseblå, Dinky 1988
    VW 1200 rød, fabrikat Rio, Italy
    KdF Wagen 1938,stengrå, Vitesse, Portugal Belin Nr Plade IIA
    KdF Wagen 4X4 Sandfarvet,Schuco(Deutsche Reichsbahn Minsk 1943)
    Kdf Wagen 4×4 1945 Sort, Wehrmachts nr plade, mrk Versuchsmodel
    Generatordrift med Gengasgenerator foran.Firma Victoria, Machau

    Billederne vises bagfra jvf teksten ovenfor

    #18764

    Hej Ib.
    en rigtig flot samling VWer du har der, og rigtig flot malet VW 1303 Big.

    Den lyseblå fra Dinky har jeg magen til, en årgang 1951 produseret i 1988 af Dinky og Matchbox i samarbejde.

    MVH Kim B S.

    #18770
    Anonym
    Inaktiv

    hej
    ja det må være den samme, jeg fandt den på et hestemarked,
    VW big modellen sprøjtemalede jeg idet jeg skiftede 4 skærme som jeg
    malede i carporten så det er den originale VW farve.
    Jeg gav i øvrigt 30.000 for den i 1977 og i 1994 måtte jeg desværre sælge den, tror jeg fik 5000 for den-(altså den rigtige VW)
    Her er en VW 1200 som jeg glemte, sort, den er dog muligvis en af de
    ny samlede modeller som man ofte ser idet den har matsort bund
    med helt nye nitter, så faktisk kan jeg ikke sige om farven
    er original, fik den gennem en kollega som er i besiddelse af et helt
    lager af usamlede Tekno biler, i pallevis

    #18777

    Hej med jer
    Jeg er en stor VW tosse som mine venner kalder mig det bliver for vidt at vise dem alle sammen her da jeg har ca 1000 stk VW biler af forskellige fabrikater og selvfølgelig en del Tekno prøver om jeg kan få billeder på denne lille historie 😉
    Mange Tekno hilsenerMs Super

    #18779

    Her er lige et par stykker til som jeg har renoveret havde en kassevogn i overskud og fik lige en sjov ide 😉
    Mange Tekno hilsener
    Ms Super

    #18781

    Her er en stigebil renoveret

    #18783

    Og her er den før rep

    #18785

    Hej Flemming.
    Meget flotte VWer du viser. Jeg er blandt andet vild med din Herbi. Jeg har jo selv et Herbi-projekt som skal laves som din.

    Hej alle.
    Så fik jeg malet blink, bagløkter og hjul på den sorte VW.

    https://www.dropbox.com/sh/bvnxw6rqpav0u0m/MHd-8qbHGx#/

    MVH Kim B S.

    #18786

    Hej Kim her er et billed af Herbi før rep og efter rep

    #18789

    Her er lidt flere VW biler efter rep 😉

    #18791
    Anonym
    Inaktiv

    hvis man er VW tosset, så er man faktisk “godt” tosset, hvilket skal forstås på den helt rigtige måde, ivørigt en hel fornøjelse at se
    de ret pæne ting i har fået frembragt.
    Jeg har lidt mere VW, min onkel var repræsentant, han gik fra Ford v8, til Ford Popular og i 56 fik han en VW 1200 lyseblå i sit firma.
    Jeg var med ham hos Heidemann i Aarhus på Kystvejen, og husker værkstedet,jeg fik en blå VW skråhue, jeg kan se at der er en Tekno
    VW med decal derfra.
    Min onkel fik i 1961 diplom fra VW i Wolfsburg for at have kørt 1000.000 uden reperationer, dog Incl eftersyn, med dem var der en VW nål og 2 vognplaketter som var monteret inside.Jeg har diplom,nål,
    og plaketter, rigtig sjove, faktisk så fik jeg et par Taunus rugbrød
    den ene var Pre og den anden Snevit, firmaet var fa.B.Nielsson, senere
    Justesen, kolonial engros, men de modeller i æske, byttede jeg bort for ingenting med Bertie Torè som havde et brandværnsmuseum.Ak ja.
    Gad vide hvor de er idag…
    Jeg har haft LYkkeberg Sild, BP, og et klaverfirma, men de blev givet
    væk af mine forældre sammen med hele min samling af tændstikbiler,-
    kæmpe traume….

    #18810

    Hej MS SUPER .
    Så er vi to vw tosser ;-)… Min sidste optælling er et par år gammel – 800 VW bobler, og der er ikke to ens. Der er kommet flere til siden, og så er der alle dem der ikke er bobler ! Jeg har dog solgt en del af dem med vandmotore i den forkerte ende, så jeg kun har luft VW´r Det bliver ikke nemmere at finde varianter, så jeg er begyndt på underlige ting og mærker oma. Den kom jo på et forkert tidspunkt i verdens historien så nogen mærker har det gamle nordiske soltegn på, som desvære fik en upassende mørk betydning. Om de gamle mærker er originale ? tjaaaa . njæææ ! Hmmm Det kan man ikke se, dog har jeg stærkt på fornemmelsen at to af dem er ok nok.
    Teknoib — 1 mill. km. på 5 år. Den har rullet den boble, eller var det 100.000 km to gange 😉 Jeg har to mærker af dem. Der findes mindst et til. Verdensmester plakette mint box, og et nøglevedhæng. Det var VW 1302 i 1972. Det var den lyseblå metallic version. Så er der et par sølv mønter – 5.000.000 biler i 1961 – og den sidste tysk byggede, 1978.
    Hvide ambulancer. En Tekno og En GAMA type 2 ambulance fra sidst i tredserne.
    Dinky/Matchbox modellen har en fejl. Den har ikke trækruder i dørene, og det er korrekt. Kofangerene er med rille, også korrekt til brille bagruden. På højre side er det en årg. 1948 – 50 men på venstre side er det en årg. 1951. I 1951 og kun dette år, havde vognen friskluft klapper lige bag forskærmene — I BEGGE SIDER — 😉
    Hilsen
    Hans Jørgen

    #18821

    Hej Hans Jørgen.
    Der var en detalje jeg ikke havde opdaget, nemlig de friskluft klapper, selv om jeg har både Dinky/Matchbox modellen og to 1:18 Meisto modeller også årgang 1951, en i originalt udseende og en overgejlet brian model. De to har lige nøjaktig friskluft klapper i begge sider.

    https://www.dropbox.com/sh/jzqewy531v60kcz/pPvOIwhjef

    MVH Kim B S.

    #18822
    Anonym
    Inaktiv

    hej
    rigtig rigtig flot, og du har de samme km plaketter som min onkel fik,
    jeg tror de har været postet her, men jeg tager den igen…
    De små mærker fra Tyskland omkring den 1.5.38 har jeg også, logoet med tandhjulet var også på hjulkapslerne og tankdækslet,hvorimod
    der ikke var noget logo hvor det senere kom(øverst på frontklappen)’
    Jeg har også Wolfsburg byskjoldet som sad lige over grebet foran.
    Har du også gengas modellen?
    Vedr logo, så har jeg et ark decals, men også et foto af et armbind
    med et logo som burde være fra før 1945, men VW, altså det blev jo benævnt Kdf Wagen (Kraft durch Freude, en organisation for arbejderes
    fritids muligheder dengang) så hvornår kalder man dem for VW?
    Jeg har et foto i en bog Jochen Wollert/Kübelwagen on all frontiers.
    hvor der er et reperationstelt med symbolet, og jeg har fundet et foto af et armbind med det samme symbol, men det ses iøvrigt ikke i
    den litteratur jeg har.
    Jeg har også et par tomme kuverter sendt under krigen af en dansker
    som arbejdede på fabrikken, byen hed dengang “Stadt des Kdf Wagens”
    hvilket findes i stemplet, samtidig har jeg et par numre af fabrikkens
    blad for de ansatte, men det er jo en anden historie.
    Her er nogle miniudgaver, nogle kunne fåe hos “Tiger” butikkerne.
    Matchbox modellen har motorklap som kan åbnes,indenfor er der en
    bitte motor støbt.Den har Lesney Matchbox no 25 og må derfor være fra
    tiden mellem 1953-55

    #18832

    Hej Ib.
    Den lille VW fra Matchbox Lesney nr. 25 har jeg også, men da den har stor bagrude, er den nød til at være lidt nyere end 1953-55 da den store bagrude kom et stykke inde i 1957. Jeg sidder nemlig med en bog, hvor der står noget om ændringer ved VW boblen i gennem tiderne.

    MVH Kim.

    #18833
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Kim

    du har ret, den kom i 1960, iøvrigt den sidste nye listepris jeg har set for en udgave mint i æske er £ 175-185,-

    #18838

    Hej Teknoib :
    Interessante kuverter, og generator bilen er også interessant. Den har jeg ikke. Jeg synes ikke jeg har set den før. Jeg har ikke så mange ” samler modeller ” Jeg er nok for meget detalje freek. Jeg har dog fra Rio en alm. boble 1938, og fra force tror jeg, en kübel,- og en schwimmwagen. Min seneste investering i budget pris klassen er en vitesse postbil. Den blev anvendt, og bygget både før og efter 2krig. Det er igrunden tankevækkende at, at uanset hvilken smart ombygget VW boble model der kommer, så har den faktisk været fremstillet inden 1949. Og som Buggy eller med kæmpe motor, på bagsædet, alerede inden 1966.
    Volks Auto var den alm. vending der blev anvendt, om små billige biler. Porsche brugte også den ord stilling. Et enkelt lille firma – Standard, brugte i reklamerne for deres Superior model ord stillingen – deutschen Volkswagen –
    Porsche havde gået og leget med ideen om et folke automobil altid, og var igang forskellige steder.Hitler og Dr. Ley der begge manglede penge i KDF organisationen, fandt på opsparings fidusen, og staten gik ind i projektet. VolksWagen blev derfor et registreret varemærke allerede i 1934. Som du ser på et foto, har jeg er brev fra Volkswagenwerk og det er fra 1942.
    På den sorte bil, står der over kofangeren, at den er til Dr. R. Ley som var chef for KDF og arbejder fronten. Dvs. den er fra 1939 og af første produktions serie. Se ved forrudens nederste kant – Der sidder et VW mærke. Det er det med tandkrands.Mærket med vinger sad på hjulkapslerne, men ikke på alle.
    På den rigtige bil er der ikke kofanger foran, der hvor nr.pladen sidder.Af de biler der blev leveret til Pamperne i 1939 er kun en overlevet. den står på det lille VW museum i Wolfsburg. Vognen fik flere ejere, og rundede vidst en halv mill. km. inden den landede i Wofsburg igen omkr. 1960. Det er Eva Braun´s cabriolet. Der findes et par andre gamle, og den ene blev fundet på taget af en benzintank i estland vidst, og er den med helt tag det optræder ved grundstens lægningen 1938. Vognen er nu renoveret. Det er sålede eneste prototype der er overlevet.
    Mht. Matcbox modellen findes den med/uden bemalede baglygter. En sjælden model med sort motor. Og en sjælden model hvor Volkswagon er stavet korrekt Volkswagen . Den kom i 1960 og er jo også uden blink på forskærmene.Den udgik igen i 1964. Den virkelige bil kørte jo med konservative afviservinger lige til 1961 model årgangen.
    Der findes gode matchbox sider, linker en her.

    http://www.vintagebritishdiecasts.co.uk/index.htm

    #18850
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg prøver lige en gang mere og håber det lander det rigtige sted.
    Her tre af mine gamle VW’er. To Tekno og en Corgi.

    Hvordan sletter man indlæg ?

    #18854

    Hej zamleren.
    Rigtig fine VWer du har der.

    Hej alle.
    Her er lidt flere VW billeder af nogen af mine, i lidt forskellige størrelser og stand.

    https://www.dropbox.com/sh/cpnim0uikxkz0fv/eaVvKbmS5q

    MVH Kim B S.

    #18855

    Hej Kim :

    Jeg skuede lige en blå 412. Hvad er det for en ? Har ledt efter 1:43 af den model men uden hæld. Jeg har den til spor Z og N og HO og en schuco i 1:64 og der stopper festen så. Din ser flot ud.
    Hilsen Hans Jørgen

    #18863

    Hej Hans Jørgen.
    Mange tak. Den blå er en VW 411 fra Minichamps. Den skiftede dog navn til VW 412 i forbindelse med et faselift hvor de blandt andet fik større og højere plaseret blinklys foran. Mon ikke det skete omkring 1972-73.

    MVH Kim.

    #18866
Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 116 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.