VW K 70 1:87

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Jeg søger efter en VW K 70 i 1:87
    Og ikke en NSU k 70 for den har jeg nemlig
    Ved godt at dette er en Tekno gruppe men måske nogen også nørder lidt model tog
    Mvh
    Ms Super
    Flemming

NSU K70 – Hvem har lavet den ?

Var lige inde på Wiking siden — Kan se at Wiking havde NSU modellen i programmet i 2020

VW K70 kan du finde som Wiking i 1:87 – 1971-2019

Link — klik på Marken i den grå firkant…
    http://www.wiking-datenbank.de/

Hej Hans Jørgen
    Du ved da af nogen at det var NSU der havde lavet K70 til en “billig” udgave af søster bilen RO 80 eller snare en erstatning for RO 80
    Men så op købte VW jo NSU og vupti en ny VW på marker VW K 70
    Jeg tænkte om der var nogen som lå inde med en de ville af med / sælge

Ja Ja – det ved jeg da.. Men jeg tænkte umiddelbart hvem der havde lavet den som lille model…Kom så i tanke om Wiking, det kunne jo være. Har selv VW K70 derfra, men jeg har desværre kun een…. Det næste var så om din måske også var en Wiking eller det var noget vildt mystisk du havde fået finger i ! Jeg har ikke selv se Wiking modellen før…

Jeg har iøvrigt RO80 som Tekno, Corgi junior(eller også er det en Husky, kan ikke huske), Wiking H0 og Wiking skala N.. Så tror jeg ikke den kommer længere ned… 😉

Jeg finder den frem og tager et foto af den 😁
    Jeg har 2 Tekno udgaver
    1 fra Minichamps i 1:43
    Den fra Corgi i lilla har jeg også

Yep — Var inde på hjemmesiden — linket — og tjekkede den ud.. Der er et billede man kan klikke stort… Det er en temmelig god hjemmeside med alt Wiking i det omfang det kendes… Alle biler skala z og op efter, alle årgange, alle små fly og skibe osv. og i alle varianter, med beskrivelser.

Det er en fin K70

Snart 20 år siden jeg så en rigtig bil sidst. Min er en ældre VW model, og af alle farver “grå” og fra inden Wiking kunne lave krom om vinduer og på dørhåndtage mv…

Jeg har også en blå i 1:43 og en grå/bages kan ikke lige huske skala på den men finder den frem en dag 😁

Hej Hans Jørgen
    Kan du ikke lægge nogle foto op ad dine VW k 70 biler ??

Pakket væk… Hylder og værksted er fyldt med Vilmer pt.

En K70 der kan være værd at kikke efter vil være Märklin 1:43 modellen… Märklin RAK miniaturautos 1:43 nr. 1837… Der er iøvrigt også VW variant og 411 d er begge er noget sjældne i den størrelse også samt 914 der også kendes i en Dinky version..
    MEN Märklin har også en NSU RO80 i denne serie med nr. 1811..
    Der er også BMW 1600 GT modeller… De første der er oprindelige GLAS biler der blev overtaget af BMW, fik et nyt grin og andet navn… Glas var først med tandrem frem for kæde…. Sjov historie, for fru Glas vaskemaskine var stoppet. Den gode hrr. Glas måtte se hvorfor. En gummi tandrem var knækket. Forstærket måtte det afgjort være en ide frem for de raslende kæder til den overliggende knastaksel. Som tænkt så gjort, og siden er vi befriet fra motor raslen, men går i evig nervøsitet for at remmen knækker – plusli – 🙂 — Der skulle dog være plads til ventilerne i de fleste VW motore hvis uheldet er ude.

Link til Mârklin RAK oversigt
    http://www.maronline.org.uk/wp-content/uploads/2016/04/Marklin-RAK-1972.jpg

Hej Hans Jørgen
    Der er ikke plads til ventilerne på VW motore hvis tandremmen knækker måske på min gamle LT men jeg ville ikke løbe den risiko
    Jeg har faktisk en VW type 3 variant i 1:43 fra Marklin Polizei 😁🏁jeg har også en K 70 i 1:43 kan ikke huske fabrikatet

Nej det er ikke en risiko man ønsker at løbe… På min Golf 4 knækkede det konsol der for enden af motoren holder alle gummi stropperne på plads med div. hjul. Det var nederste hjul til tandremmen der incl. del af konsol knækkede af — der skete ikke andet. Men konsollen var så-gu dyr nok, og skulle findes ude i verden.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.