VW 1:18 samt plastic byggesæt Tamiya

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler VW 1:18 samt plastic byggesæt Tamiya

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inactive

Jeg var et tur på loftet forleden hvor jeg har nogle plasticbyggesæt
    som har været deponeret på et slags “fjernlager”.
    Modellerne har jeg lavet engang i 70erne, desværre for den slags, så har de det med at “falde” lidt sammen, men jeg har alligevel tænkt mig at gemme dem.
    Her er nogle af typerne, samt en “Britains” med mangler af alt muligt.
    En VW 1200/1955 i 1:18 er et færdigt produkt.
    Der er intet firma angivet, blot SS 7707 made in China. Gode fælge, og dæk, fint interiør, sæder der kan klappes frem/tilbage, samt en meget detaljeret undervogn,alt er med i støbningen, selv oliaftapnings dekslet. Jeg har selv haft en magen til, dog en 1962 (den med benzinmåler)

Hej Ib.
    Den sorte VW 1200 du har findes i flere udgaver. Jeg har selv 2 af dem, en i Rødmetal og en i gul, den gule med forblinklys som din sorte og min røde ikke har. Størrelsen er dog kun 1:25. Den hvide som er med på mine billeder er nemlig opgivet til størrelse 1:24, og den er lige en anelse større.

https://www.copy.com/s/uiSGBoLwMT6I4oDC/VW%201200%20modeller%20%C3%A5rg.%201955

MVH Kim B S.

Hej begge to. bemærk nr. pladen…. Tror der står WOB VW 1954 på den uden USA blink på forskærmene, og WOB VW 1956 på den med blink. Jeg har en sjælden gul en med reklame på taget fra OMA — og flere bla. i Hvid, sort, sort metallic, lysegrøn, mellemblå metallic, pink, gul, post rød. Det er sådan set udemærkede modeller der kostede omkr. 20,00 kr 1990´rne. Dem med USA blinklygter burde dog også være med USA kofangere.
    Biler i USA skulle have blinklugter, formentligt fra 1955 eller 1956. Den spidse blev så brugt til VW type 1 og 2 og Karmann Ghia – En lygte til hele VW programmet. Blinklygten kom op oven på forskærmen i 1958, og blev iøvrigt generelt indført med 1961 modellen, pr. august 1960. Før den dato havde VW biler afvisevinger uden for USA, undtagen KG.
    USA kofangerene er tidligere, og var et lov krav i USA. Begrundelsen var at alle biler skulle have kofangere i ens højde. Volvo 544 fik også en underlig bøjle osv. Senere krævede USA at alle bil for lygter skulle sidde lodret, hvilket gav biler som fx Jarguar E-Type et underligt udtryk.

Hej Hans Jørgen.
    Nummerpladerne på mine to er faktisk precis ens, og der står WOB-VW55.

MVH Kim B S.

Nå ja oki, jeg har dem ikke i nærheden. Men der er to årstal og det ene er generelt med, og det andet er generelt uden blinklygter. Men det kan vel også smutte.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.