Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Volvo P1800
- This topic has 4 svar, 4 stemmer, and was last updated 9 years, 9 months siden by
Kim Bjarne Sørensen.
- ForfatterIndlæg
- januar 29, 2016 kl. 10:36 #33024
Ole Monrad
ParticipantVolvo P1800 hører blandt de Tekno-biler, jeg sætter aller højest. Måske skyldes det, at jeg inderst inde drømmer om at få en sådan veteranbil at køre rundt i. Det betyder, at jeg konstant er på udkig efter denne model, men ofte har prisen afskrækket mig. Indtil for et par uger siden var jeg kommet op på tre og gik og ventede på den fjerde – i rød farve!
Den var købt på ebay af en franskmand for €40, hvilket var udbudsprisen. Der var ikke andre, der bød, og der var kun ét billede af bilen (det første i vedhæftede række af billeder), så jeg var noget usikker på, om jeg havde overset noget. Der kunne også være fejl på bilen, som ikke fremgik af billedet. Men som det ses af mine egne billeder, er bilen nærmest i mint-udgave. Så jeg er rigtig glad for mit køb til en meget overkommelig pris.
For øvrigt udspandt der sig en morsom konversation, da jeg gav mit bud. Auktionen udløb midt på dagen i frokostpausen, og det var en dag, hvor jeg var ude som censor. Jeg tog min laptop med til frokost og sad og kiggede på lottet og var ved at indtaste mit maxbløb, da eksaminator så mig over skulderen og forbavset udbrød: “Køber du bil på nettet?”. “Ja”, svarede jeg, “det har jeg gjort flere gange. Her er det fra Frankrig, men jeg har også handlet i andre lande.” “Men er det ikke frygteligt besværligt med afgifter og så at få den transporteret til Danmark?” Samtalen fortsatte lidt endnu, indtil jeg gjorde det klart, at det ikke handlede om “rigtige” biler.
Nu står mit nye køb og pynter på en reol i stuen. Det var ikke gået med en “rigtig” bil.
januar 29, 2016 kl. 14:34 #33044Flemming Rasch
ParticipantHej Ole det er en fin PV 1800 du der har fået fat i ???
januar 29, 2016 kl. 19:55 #33054Flemming Rasch
ParticipantHer er et par billeder af en af mine PV 1800 ??
januar 29, 2016 kl. 20:50 #33073Hans Jørgen Wagner
ParticipantNope. En rigtig bil kan ikke stå i en alm. reol ! ——-
januar 30, 2016 kl. 01:45 #33141Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Ole.
Om det er den rigtige Volvo P 1800 eller det er Tekno-modellen, så er de suveræn flotte når de er røde, ikke mindst når det er så fint og velbevaret et eksemplar som du har fået fat i der.
Jeg forstår meget godt at du godt kunne tænke dig en af de rigtige, jeg drømmer også lidt om at få sådan en, men de er desværre ikke særlig billige i indkøb, hvis de er i fornuftig stand, men til gængæld er det ikke noget problem at skaffe reservedele, også til rimelige priser.MVH Kim B S.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.