Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Volvo Collection
- This topic has 10 svar, 4 stemmer, and was last updated 9 years, 9 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- februar 17, 2015 kl. 19:59 #27475Flemming RaschParticipant
Hej der ude jeg ved godt dette ikke har noget med Tekno at gøre ville bare høre om nogen af jer samler på disse fine modelbiler og om i også har fået dubletter ????? første gang jeg fik 2 ens var da jeg fik Volvo P1800ES den første d16/11-2012 og anden Volvo P1800ES d6/12-2013 og nu Volvo PV 56 den første d18/1-2013 og så en PV56 i Dag
mvh Flemmingfebruar 17, 2015 kl. 21:51 #27476BahamaParticipantHej ms super
Har lige været ude for det samme i dag hvor jeg har modtaget PV56’eren. VolvoES’eren var dog en guldmetallic, den første var den blåmetallic så vidt jeg husker. Jeg nåede desværre at åbne posen hvor æsken ligger i så den kan ikke sendes tilbage. Næste gang vil jeg tjekke posen udefra og hvis det er en som jeg har i forvejen vil jeg gå ned på posthuset og sende den tilbage med modtagelse nægtet, det har jeg gjort før med MC’erne uden beregning.februar 18, 2015 kl. 00:32 #27479Kim Bjarne SørensenParticipantHej Flemming.
Precis som Bahama har jeg i sin tid fået Volvo P1800ES i de samme to farver, og jeg har som jer også fået en genganger i dag, dog ikke en PV56 men i stedet en to dørs råhvid Volvo Amazon. Den sælger jeg let når jeg kommer på stumpemarked i løbet af året.MVH Kim B S.
februar 18, 2015 kl. 02:05 #27480Hans Jørgen WagnerParticipantHej :
Jeg har ikke prøvet at samle biler på den måde. Overvejede det en gang, men der var for mange jeg ikke ønskede. Det er en anden historie. Jeg har derimod købt bøger der dumpede ind hver måned hvis man ikke fik afbestilt. Enten skulle man afbestille den bog de ville sende, og/eller man kunne vælge en anden. Foregår det ikke sådan med Volvo´rne ? Får i ikke forlods at vidde hvilken model der kommer næste gang, med mulighed for at afbestille den,- eller sender de bare “random” modeller i en lind strøm ?
OG så er der lige den med købeloven, og net handel. Købeloven stiller væsentigt højere krav til sælger, og væsentligt bedre garantier over for køber. De er mig bekendt forpligtiget til at tage varen retur, helt uden udgift for køber, såfremt varen ikke lever op til forventningerne.OG man kan jo ikke se varen før pakken er åbnet.
mvh
Hans Jørgenfebruar 18, 2015 kl. 02:09 #27481Hans Jørgen WagnerParticipantPS: Det er Atlas der sælger Volvo modellerne ikke ?
De er bestilt over en dansk side formodentligt.
Atlas er vidst Fransk.
De sælger varen i Danmark, via en Dansk side. Dermed gælder Dansk købelov for internethandel også for dem.februar 18, 2015 kl. 13:42 #27483Kim Bjarne SørensenParticipantHej Hans Jørgen.
Jo, det er Atlas Volvoerne kommer fra, og ja, de har en dansk afdeling med side på nettet, og de sender bare en Volvo i hver måned, man vælger ikke på forhånd hvad man får. Jeg får i øjeblikket også Saab biler samme sted fra, og fik på et tidspunkt en Saab hvor der manglede et sidespejl. Jeg ringede dem op og oplyste dem om manglen, og få dage efter havde jeg fået en ny Saab magen til hvor alt var i orden uden beregning. Men sådan skal det selvfølgelig også være. Jeg har også tidligere fået Dinky Toys og Bus-collection. De biler jeg ikke selv gider har jeg alle solgt på stumpemarkeder, hvor jeg kommer alligevel. Og det har faktisk gået rimelig let og uden tab.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 9 years, 9 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 9 years, 9 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
februar 18, 2015 kl. 19:37 #27486Hans Jørgen WagnerParticipantHej Kim
Ja – du kommer på stumpemarked og sælger der det er oki for dig. Jeg ville da blive noget skæv i fjæset hvis jeg modtog en jeg havde fået i forvejen, og de forlangt penge for den. Jeg kunne forstå hvis man forlods kunne frasige sig en model, og evt. vælge en anden. Jeg kan da godt forstå der kan gå kludder i række følgen, ud fra at der komme nye samlere til hver dag. Det er også udfra det, at det ville være rimeligt hvis man kunne frasige sig en model på forhånd, fx. ved et svar kort i den forgående forsendelse, eller over nettet.februar 18, 2015 kl. 19:49 #27487BahamaParticipantSom skrevet tidligere, hvis du kan nå at se hvad model der ligger i posen inden at du åbner den, kan du gå på posthuset med den og sige at du nægter modtagelse, så sætter de et mærke på, uden udgift for dig.
februar 19, 2015 kl. 00:27 #27488Hans Jørgen WagnerParticipantDet er forsåvit fuldstændigt lige gyldigt ved en nethandel. Sælger hænger på den iflg. købeloven. Man kan ikke forlange at en kunde skal lege gætte lege ved handler. Så den del er dækket ind under købeloven. Sender sælger en vare der allerede er modtaget en gang så skal sælger tage den retur incl. forsendelses omkostninger. Der er ikke så meget at spille om der. Man kan lade være med at åbne den pakke varen er i, såfremt det fremgår af indpakningen hvad der er i pakken. Den æske/pose virksomheden sender i må gerne åbnes, ellers kan man jo ikke se hvad der er i. Man kan jo nøjes med at skære tapen op, frem for at splitte alt ad.
Men alt er jo i skønneste orden hvis i er glade for dobbelt biler. Jeg forstod blot at det var en skaks problem, og mere reglen end undtagelsen. Personligt ville jeg ikke acceptere. Hvorfor i alverden skulle jeg betale to gange for samme vare ? den er jo dog ikke gratis. Men kan Atlas få folk til at købe dobbelt hver femte gang, så får de jo også solgt overskuds produktionen, til fuld pris. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor de ikke oplyser om hvilke model de sender næste gang, så man kan nå at afbestille den, men det er måske salgs teknik.
Jeg købte en gang nogle plastik lokomotiver af dem, og der oplyste de da hvilken model der kom næste gang. Jeg fik ingen dubletter, men købte heller ikke så mange.
Holder vi privat handler uden for, hvor der gælder helt andre regler, så er reglerne for internet handler skrappe, og det gælder ikke mindst garantier. Det skyldes at kunden ikke har mulighed for at se varen in-nature inden handlen.februar 19, 2015 kl. 16:49 #27489Flemming RaschParticipantHej alle sammen
Jeg skrev en mail til Atlas og fik en fin mail tilbage hvor de skrev at de havde haft et problem internt så jeg skulle bare beholde bilen gratis U.B men det kan de jo saktens bilde mig ind 😉
Mange Tekno hilsener
Ms Superfebruar 19, 2015 kl. 17:09 #27490Hans Jørgen WagnerParticipantHej MS .
Det var da en fin service. 🙂 - ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.