VOLVO 544 med decal

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler VOLVO 544 med decal

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Her er foto af to biler… Den med decal skulle være original. Der findes to af dem hos forskellige Svenske samlere, og den ene er købt sådan fra ny garanteres det.

Vi er nu oppe på to mørkegrå biler uden interiør… Mærkerne er røde med hvide 1-taller og det er overføringsmærker … DET er da lidt interessant eller hur… Begge biler er fra Sverige…

Tænker at den Svenske folkbilen, måske er blevet mærket af importøren til at begynde med til hjemme markedet ?

peter frandsen
    Keymaster

Jeg har godt set bilen – men jeg tror ikke på den som en original bil fra Tekno, blandt andet fordi de er de rød/hvide danske 1 – tal fra Cooper Norton. peter

Nej eller ja — Det kan du have ret i… Det kommer jo an på hvor hen man ligger det “Originale fra Tekno” … Original fra Danmark ? – sikker ikke –
    Æsken prydes af en bil med nr. 1… Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men jeg tror det egentligt ikke.

Der er ikke en Svensk racer fra Tekno, så skal den være nr. 1 bliver det en Dansk. Som jeg nævnte kunne det måske tænkes at den Svenske importør mærkede et antal biler til at begynde med. Der kendes to mørkegrå biler uden interiør.. Ikke mange .. Kender du også en så er vi oppe på tre ! … Den ene skulle angiveligt være købt ny, af nu værende ejer for 60+ år siden.

Men er de mærket i Sverige af importøren er det jo også Code2 biler, men mærkerne kan jo godt være de originale Norton mærker. Men det bliver interessant om der dukker flere op.

peter frandsen
    Keymaster

Det er kan sagtens passe, men den er for simpel også i forhold til en Teknobil. Det var ligesom ikke Teknos stil at lave noget helt tilfældigt uden rod i noget. Jeg tror ikke importøren Berico brugte tid på at pakke bilerne ud og sætte decaler på. Men der er tusindvis af gamle originale decaler i omløb som virker – uden at jeg behøver at sige mere. /peter

Som virker.. JA — NÅÅÅ Men een af de nævnte biler er købt af Norsk legetøjs historiker fra ny i 1960/61 så vit jeg har forstået på manden, som er omkring 10 år ældre end bilen. Nu vel Jeg tror heller ikke direkte på bilen men at tre ens er dukket op og en skulle være gammel er lidt interessant.. Som ofte kan der ske ting når der skrives om det. Det kan vi jo håbe også sker i dette tilfælde 😉

MEN det kan jo også være lidt friskere legetøjshandlere end min. Og at disse forretningsdrivende, har ladet drengenes ønsker gå i opfyldelse ved at lade nogen af bilerne udstyre med decaler. 😉 Måske en mere plausibel konklution.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.