Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Tekno Volvo PV544
- This topic has 13 svar, 3 stemmer, and was last updated 7 years, 3 months siden by
Bahama.
- ForfatterIndlæg
- februar 11, 2019 kl. 00:47 #52370
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her er en af mine kommende projekter, den trænger meget til ny maling og lygter. Men ellers er den intakt.
Den har været rød fra ny, og det vil den blive igen når jeg får givet den någet maling.MVH Kim B S.
- Dette emne blev ændret 7 years, 4 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
februar 11, 2019 kl. 01:24 #52374Kim Bjarne Sørensen
Participantfebruar 11, 2019 kl. 12:49 #52380Kim Bjarne Sørensen
ParticipantSom det kan ses på billederne for oven har jeg også en hvid PV544.
Det er udgaven med plastikhjul og rødt interiør.
Mit projekt er med metalhjul og hvidt interiør, og som det ses med grønne ruder. Så det må være en af de tidlige udgaver med interiør og affjedring.- Dette svar blev ændret 7 years, 4 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
februar 22, 2019 kl. 00:33 #52620Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her i denne tråd kan man i fremtiden følge renoveringen af 3 af mine Volvo PV 544.
Det er planen at jeg foruden den hvide, vil have en rød, en sort og en mørkeblå, i øvrigt ene farver som den rigtige PV 544 findes i originalt.MVH Kim B S.
Attachments:
februar 23, 2019 kl. 18:24 #52694Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er der gang i første PV 544 projekt.
Jeg er startet på den grimmeste, den som en gang er blevet malet over med sort.
Jeg har rengjordt alle dele, og karossen er lige nu ved at blive malet rød, og hjolene er poleret og malet.
Det lykkedes at polere hjulkapslerne med rens-let. De er faktisk blevet pæn blanke, selv om de var temmelig grimme af rust og skidt. Og så lykkedes det at male det hvide på fælgen med en lille pensel bag efter. Alt sammen uden at afmontere hjulene.
Det betyder at denne bil bliver lavet af alle de oprindelige originale dele.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 years, 4 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
februar 23, 2019 kl. 19:58 #52700Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Det ser godt ud glæder mig til at møde den til Volvo træf 👍😎🏁
Mange Tekno hilsener
Flemmingfebruar 24, 2019 kl. 02:07 #52708Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak. Ja, det kunne være sjovt, vi må da kunne samle en kæmpe flok Volvoer, hvis vi sætter alle vores model-Volvoer sammen, også selv om vi nøjes med dem vi har fra Tekno.Hej alle.
Og nu er min røde PV 544 færdig. Og jeg synes selv at det er gået rimelig fint. Den er i hvert fald blevet pænere end jeg selv havde forventet.
Så nu mangler jeg bare at lave en sort og en blå.MVH Kim B S.
Attachments:
februar 24, 2019 kl. 02:25 #52713Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej igen.
Jeg fik lige øje på da jeg så billederne at der var lidt små stykker sort maling på kølergiteret og foreste kofanger.
Det er hermed fjernet.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 years, 4 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
februar 24, 2019 kl. 10:18 #52718Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Den er blevet rigtig fin 👍🏁
Ja det kunne være sjovt st mødes en dag med alle vores små biler til en form for “træf” for genfødte Tekno biler 👍🏁😎😁 og hilse på dem man sidder og skriver med og dele historier.
Mange Tekno hilsener
Flemmingmarts 1, 2019 kl. 22:58 #52878Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så har jeg gang i endnu et projekt Volvo PV 544, denne gang en sort.
Lakeringen er lige startet.MVH Kim B S.
Attachments:
marts 2, 2019 kl. 01:40 #52883Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Så er PVen malet sort og løst samlet.
Jeg mangler bare at montere forløkter og male bagløkter og forblink.Der efter mangler jeg kun at renovere den som skal være mørkeblå.
MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 years, 3 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
marts 2, 2019 kl. 10:17 #52887Flemming Rasch
ParticipantHej Mr “PV” det bliver en fin samling Volvo biler du få 👍😎🏁
Mange Tekno hilsener
Ms Super
Flemming- Dette svar blev ændret 7 years, 3 months siden af
Flemming Rasch.
marts 2, 2019 kl. 13:29 #52891Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak.Hej alle.
Nu er den sorte også færdig. Så må vi se hvornår jeg får tid i overskud til den kommende mørkeblå.MVH Kim B S.
Attachments:
marts 10, 2019 kl. 00:52 #53200Bahama
ParticipantHej Kim
Jeg har oprettet en fb gruppe som omhandler renovering af modelbiler, så meld dig ind hvis du har lyst. Vh Niels
https://www.facebook.com/groups/2094322284008792/ - Dette emne blev ændret 7 years, 4 months siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.























