Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Projekt Lion Ford FK 1000.
- This topic has 11 svar, 3 stemmer, and was last updated 3 years, 10 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- januar 8, 2021 kl. 16:15 #75177Kim Bjarne SørensenParticipant
Hej alle.
Så er der sat gang i ovenstående projekt.
Planen er at den skal ende som militær røde-kors ambulance.
Malingen er skaffet online ved Militærbutikken
Her er lidt billeder af den foreløbige udvikling.MVH Kim B S.
Attachments:
januar 8, 2021 kl. 19:31 #75204Kim Bjarne SørensenParticipantHej alle.
Nu har den fået sidste lag maling.MVH Kim B S.
Attachments:
januar 9, 2021 kl. 12:59 #75207peter frandsenKeymasterHej Kim
Den ser fint ud. Tak for oplysningen og spraymaling fra Militærbutikken – der er rigtig mange, der gennem tiden har spurgt efter militærmaling på spray. Så ved vi det.
mvh
Peterjanuar 9, 2021 kl. 16:34 #75208Kim Bjarne SørensenParticipantHej Peter.
Mange tak.
Angående malingen, så plejer jeg at købe Motip ved en farvehandler i Hobro, men på grund af Corona har de lukket i øjeblikket, så derfor måtte jeg i stedet købe på nettet.
Og jeg fandt også et sted hvor jeg kunne købe Motip maling, men de havde ikke Militærgrøn. Derfor søgte jeg i stedet på militærgrøn Spaymaling, og på den måde kom jeg ind på Militærbutikken. Og malingen er faktisk ret nem at have med at gøre, og jeg gav kun lidt over 80kr med forsendelse.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 years, 11 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
januar 11, 2021 kl. 12:35 #75323Kim Bjarne SørensenParticipantHej alle.
Jeg er kommet lidt videre, og jeg blev nød til selv at lave nye ruder, da de gamle originale var skæve og ikke kunne dække hele vindueshullerne.MVH Kim B S.
Attachments:
januar 11, 2021 kl. 19:47 #75329peter frandsenKeymasterSer flot ud Bjarne.
januar 12, 2021 kl. 01:19 #75331Kim Bjarne SørensenParticipantHej Peter.
Mange tak. Forløgterne er i øvrigt dem jeg købte som er til en MG A i Tekno. De passer hel perfekt på denne Ford FK 1000.MVH Kim B S.
januar 17, 2021 kl. 15:52 #75465Kim Bjarne SørensenParticipantHej alle.
Så kom der røde-kors mærker på og bilen er færdig.MVH Kim B S.
Attachments:
januar 18, 2021 kl. 19:09 #75492peter frandsenKeymasterHej Bjarne
Den ser fin ud – og tak for tippet med forlygterne.
mvh
peter
januar 18, 2021 kl. 21:38 #75494Hans Jørgen WagnerParticipantPerfekt med forlygterne… Der er to typer lygter på Forden… De tidlige modeller havde fluoserende lygter fra Vilmer lastbilerne… De senere havde klare lygter.
Kan godt li at du har malet blink på siden… Det er præcis det den har (også lige under A-stolpen) hvilket siger noget om produktions start for den mpdel. For i virkeligheden fik bilen først blink med 1961 modellen, lige som VW bilerne iøvrigt, så som legetøj kan den ikke være tidligere end 1961, selv om at nogen ude i verden gerne vil gøre den ældre. 😉
januar 19, 2021 kl. 01:18 #75495Kim Bjarne SørensenParticipantHej Peter og Hans Jørgen.
Mange tak for rosen. Der er jo faktisk en lille forhøjning i karosserriet som gør det ud for sideblinklys. Jeg plejer også at tjekke billeder på nettet af den rigtige bil når jeg renovere en modelbil. Og der kunne jeg se at nogen af dem havde sideblink lige presis der. Så derfor blev det sådan.MVH Kim B S.
januar 19, 2021 kl. 23:51 #75502Hans Jørgen WagnerParticipantNemlig og ser du godt efter så sidder lygten på en større forhøjning på LION bilen der dækker over det aflange hul der ellers var en afviservinge i… Man stemplede simpelthen ikke hulle ud på de virkelige biler, til at begynde med. Senere blev forhøjningen jævnet ud… Kikker du godt efter er der også små forhøjninger lige under A-stolperne på LION bilen… Blinklygte… Den gang var det iøvrigt kun Danmark der havde lov for sideblink.
Den endelige lov for blinklygter på alle biler, også gamle biler trådte ikraft i DK i 1969….
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.