Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Mercedes Benz 220SE Falck
- This topic has 3 svar, 4 stemmer, and was last updated 7 years, 8 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- marts 31, 2017 kl. 17:02 #41037Ole MonradParticipant
Vedhæftede billede stammer fra en igangværende auktion. Men er den forreste bil – Mercedes Benz 220SE, decal med “Falck” – en original Tekno-bil? Jeg kan ikke finde den version i Hans’ Samlerkatalog.
Venlig hilsen
OleAttachments:
marts 31, 2017 kl. 18:05 #41039Flemming RaschParticipantJeg troer ikke den er original og den Transit bag med rød malet hjul er heller ikke original
Mvh
Ms Super Flemmingmarts 31, 2017 kl. 19:20 #41042Kim Bjarne SørensenParticipantHej Ole.
Jeg tror heller ikke at Mercedesen er original som Falck bil.
Som udrykningskøretøj har jeg kun set denne Mercedes model, som brandchef fra Københavns brandvæsen.
Transiten kan godt være original, bortset fra den røde farve på hjulene.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 years, 8 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
marts 31, 2017 kl. 20:52 #41044Hans Jørgen WagnerParticipantPå nydansk er en ombygning scratch build, og det er ikke et nyt fænomen. En forsigtig en af slaksen kunne fx. være røde hjul på en Transit. Mercedesen kunne da godt være en original hvid udsat for det samme. Det ser ikke ud som om det er en ny ombygning fra forleden dag. Der er gammel gul snavs i kanterne. Er det et overføringsmærke på døren så ser det heller ikke nyt ud, der er guldnet i kanten. Er det et klistermærke er sagen anderledes, for så vil der være en farve forskel. Tror begge er en lokal Falck mands værk et sted fra.Og dem er der nok mange af fra de sidste 70 år.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.