“Folkevognen” VW . Tekno nr. 819

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler “Folkevognen” VW . Tekno nr. 819

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #73728

    VW Tekno Denmark nr. 819 Volkswagen “Folkevogn” — NOS

    Jeg har nu to af disse modeller… Der er sansynligvis ikke produceret nye modeller siden 1970. Dem er findes er således gamle dele der har ligget i 50 år og som aldrig er blevet samlet.
    Mange af delene er dog blevet malet og samlet efter 1972 og solgt både i varehuse, og klubber mv. De sidste 25-30 år er der enda mange ny malede og samlede der er solgt som originale mintbox Tekno biler. Det er de jo også lige bortset fra bemalingen, for æsken kan også være NOS (New Old Stock)

    Den ene af mine kan ikke få lygter på. Der er simpelthen ikke huller til montering, hverken set forfra eller bagfra. Det er en af dem der skulle have været retur i smeltediglen, men som overlevede 50 år. Nu er den min , og står det til mig så fortsætter dens eksistens.

    Disse NOS biler er stort set alle sammen med bunden malet sort udvendigt, og hjulene er Ferrari/Cooper Norton hjul. og interiøret er rødt med et sort rat. Bunden er uden TEKNO navnet fordi bilen i 1969 var gået over til billig konkurrence model, solgt i Blister pack. Det gælder alså også for de eftersmlede —-På mine rå biler kan man se at nitterne aldrig er nittet, så der kan ikke fuskes med det.

    Som VW boble og Tekno nørd er sådanne modeller særligt interessante i samlingen.

    Der er et udsnit af en gammel VW reklame fra et blad fra 1960 som billede 2. Oprindeligt forklare reklamen at der er 5.008,00 dele i en virkelig VW bil. Bilen på reklamen er uden blinklygter på forskermene (12 dele mere faktisk) der er knapt så mange dele i en Tekno VW.

    SÅ nu er tiden til at komponere en ny særlig speciel æske til denne model kommet. Arbejdet er startet.

    #73738

    Hej Hans Jørgen
    Jeg har også sådan en liggende købte den for en del år siden den er særlig sjov den uden huller til lygter
    Det bliver spændende at se den æske du vil lave
    Mvh
    Ms Super

    #74002

    Hej Hans Jørgen
    Så fandt jeg min VW type 1 “samle sæt” frem den er også uden huller til lygter lige som din her kun løst samlet for at tage foto den bliver heller ikke samlet så længe jeg har den 😁
    Men jeg kan se at min bund har et lille problem som lige skal løses inden den bliver pakket sammen igen 🥴😁
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.