DA SMEDEN FIK SIN DRØMME BIL – PORSCHE 911

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler DA SMEDEN FIK SIN DRØMME BIL – PORSCHE 911

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Det har altid været min drømme bil. En fin rød Porsche 911, og helst af den gamle slaks med kort aksel afstand. Den som Tekno/Kirk lavede. Jeg har i hele mit liv kun haft 2 356 modeller. En blik tingest og en Faller til bil bane, men det var og er 911 eller måske 912 modellen der stod, og står øverst på ønskelisten.
    Da jeg er sikker på en Rød Porsche vil klæde mig godt, skete det også at jeg investerede i en brugt en af slaksen. Den havde lidt brugsslid hist og pist og manglede sidebeklædningen i dørene men den kørte rigtigt godt. 911 og alså den 6 cylindrede version.
    Hvordan renovere man sådan en til original og mint stand ? JO — Man køber en bunke nye dele hos Peter. Hiver ventilatoren ud af motoren, og plusli sidder man med en bunke dele spredt ud over bordet. De skal samles med de nye dele fra Peter. Det tager omkr. 10 min. vis det ikke var fordi der skulle fotograferes også. —- Næste skridt bliver så en rigtig virkelig en i fuld størelse, måske. Det er jo ikke det samme når man har den, for så skal man jo finde på noget nyt ! –
    Hilsen
    Hans Jørgen

Hej Hans Jørgen.
    Rigtig fed Porsche du har der, den er nemlig rigtig flot i rød. Jeg kan nu også bedst lide de gamle modeller, før de fik blinklys mede i forkofangeren. Jeg har selv en fra Kirk, som jeg har haft fra ny. min er dog blevet malet sort for mange år siden, da den oprindelig var karrygul og blevet noget skrammet.
    Men alligevel har jeg også en Porsche 911 Targa årgang 1988 fra Franklin Mint Precision Models, i størrelse 1:24. Den er meget flot og detaljeret, og det er den eneste modelbil jeg har med gulvtæppe både i kabine og i bagagerum.

https://www.dropbox.com/sh/fe5jv5g041gw4z8/zh7phB85sI

MVH Kim B S.

Væg til Væg tæppe, i en porsche 😉 wiiiihiuuu hvor det køre.. Fin model. Jeg har flere Porsche 911 modeller, både fra Corgi, Wiking og Matchbox mf. men de er alle uden undtagelse kommet til efter jeg var blevet 30. Ak ja. Og den gode model fra Corgi tja,- jeg nærmede mig såment 50 inden den kom forbi. Nu har jeg så 2 Kirk modeller i mint stand, og de er bedst i designet.
    mvh. Hans Jørgen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.