Svar til: VW 411-412 Historie

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler VW 411-412 Historie Svar til: VW 411-412 Historie

Jeps. og jeg glemte lige K70 der vel igrunden overtog 412 pladsen sån halvt om halvt en meget kort periode. Jeg kunne nu iøvrigt godt lide K70 modellen. 412 havde også direkte insprøjtning, som noget at det første i mellem bil klassen. Type 3 1600 fik det også på E versioner. Eneste tidligere var en lille unselig 4 personers Gutbrod model i halvtredserne. Mercedes fik imidlertid Gutbrod fuelinjection den gang også.
Det er jo det mest utrolige som små modelbiler kan føre til af automobil historie. 😉
Jeg sidder lige og sveder lidt over styrebrev til bus 6 uger på fuld dag tid. Kom i tanke om min morfar. Han kørte sin morbrors Ford model TT ladbil i 3 år. Så mente morbroren at det vr tid til at få et kørekort. Morfar tog vognen til politigården. Ja – Ja Eriksen. Ka´han og kyre vognen. Hvor efter morfat kørte tre gange rundt på pladsen. Køreprøve og teori bestået- Kørekortet underskrevet og iorden. — ded var ded — og for 100 år siden.
Hilsen Hans Jørgen