Svar til: Ford D 800 Longtrailer

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Ford D 800 Longtrailer Svar til: Ford D 800 Longtrailer

Hej Flemming.
I følge mit samlerkatalog blev Ford D 800 produseret fra 1968 og frem til lukningen i 1972. Jeg tror dog ikke at den med sættevogn var med fra starten, da den ikke er med i kataloget fra 1968/69, og jeg har desværre ikke et katalog fra 1970. Derfor må den være kommet i 1970 eller 1971, ud fra hvad jeg kan se. I bogen er der to udgaver, en som er lyseblå og hvid uden tekst, og en anden som ligeledes er lyseblå og hvid men med teksten, Tekno Freezer. Den med Frisko is er slet ikke i bogen, men jeg har dog set den flere gange til salg på QXL. Jeg ved ikke om det måske kan være nogen af dem, som blev samlet efter Teknos lukning.

PS. Jeg har lige kikket i kataloget fra 1971/72, og kunne heller ikke finde modellen med sættevogn der i. Så jeg må indrømme at jeg er noget i tvivl. Men ellers er det jo heller ikke første gang at jeg må konstatere, at der er produseret biler som ikke var med i kataloget.

MVH Kim B S.