Svar til: Falsk æske til 822 Volvo P 544

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Falsk æske til 822 Volvo P 544 Svar til: Falsk æske til 822 Volvo P 544

Hej :

Er det ikke hunde svært at se om en æske er original eller ej ?. Nogen kopi æsker er det tydeligt med, men de der er fremstillet godt, der kan man da ikke se det på. Jeg har selv en saab 99 box. Ligner en original på en prik, men der er lidt forskel på flapperne i den blå indsats, i forhold til andre tilsvarende æsker i min samling. En til en VW 819 vinduesbox er også som snydt ud af en original, men den blå inder del mangler modholdet i toppen, der forhindre modellen i at vælte rundt i æsken. Min Canon printer ( en alm. en til omkr. 500,00 kr. ) kan printe en box ud så det ikke er til at se forskel.( Den skal bare printe halvdårligt for at ligne bedst )  Printer man den ud på tyndt fotopapir og spray limer det på en lidt kraftigere svagt guldnet papir, så har man jo en box. Så skal den bare have en anlese falsk patina, eller ligge i skuret et års tid. Jeg laver ind i mellem selv sådanne æsker, men jeg printer navn på en af flapperne. Sandwitch metoden giver en mere stabil æske, og det er sådan de originale er fremstillet. Har man div. papire inden for rækkevidde ved job på et trykkeri fx. så er det ingen sag. Æsken kan selvfølgeligt også være samlet omvendt, eller flapperne kan sidde anderledes, i forhold til originalen. Jeg ved imidlertid at der er en i Holland der fremstiller fandens fine æsker, og sælger dem tid efter anden på ebay, men han nævner de er kopi æsker. Har en af hans kunder, solgt en af hans æsker som værende original ? så er der et problem . Jeg mener nemlig ikke disse reproæsker er mærket som sådan. Jeg kan da nævne at et lign. problem er  der med Matchbox 1-75 serie æsker, så dem laver jeg selv frem for at købe noget der tvivlsomt. Og lige netop til matchbox fremstilles der rigtigt mange kopi æsker, både i England, Australien, New Seeland, USA, Tyskland og i Frankrig mf. steder.

Det korte af det lange er, Jeg er nysgærig efter at høre resultatet, af undersøgelsen, meget gerne med billeder.

Hilsen

Hans Jørgen