VW 1200 (Type 2)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Flemming Rasch
    Participant

Har lige fået en rigtig fin VW hjem en blister pakke model uden Tekno logo i bunden så opdager jeg en “plet” støbe “fejl” på bunden finder en anden frem fra mit skab den har samme “plet” som i kan se er de hvide med rødt indtræk den sidst ankommende et Hvidt rat og den “gamle” sort rat ? Er der nogen af jer der har biler med den samme “fejl” mange Tekno jule hilsener Ms Super

Kjehr
    Participant

Hej MS Super.

Du har fuldstændig ret – kikkede lige på mine VW, og fandt to med samme fejl.
    Tror at det er støbefejl.

Mvh / Kim

Kjehr
    Participant

Og så lige den anden.

819 type to — den med fjedre — 819b kalder jeg den, da den i forhold til forgængeren er en helt anden model. Den findes med 3 bunde.
    Med Tekno navn… Metal,- eller plast standard hjul med kapsel.
    Sølvgrå hammer lak eller hvid. med eller uden markering af gearkasse ophængsbolte — det er de to små knupper for enden af centralrørs gaflen.
    Uden Tekno navnet…Mustang,- og senere Cooper-Norton hjul.
    De er altid med markering af bolte for gearkasse ophæng.
    Viste støbe fejl er der ofte mere eller mindre udtalt.
    Bunden kan være sølvgrå hammerlak, mat sort, halvmat,- eller halvblank, sort Og den kan være sort i underlig skjoldet sølvgrå som om malingen ikke er blandet ordentligt.

Jeg har en der ligger i renoverings kassen… Den var voldsomt overmalet og knækkede kofangere…Tekno i bunden, og originalt var den lysegrøn. Metalhjul og kapsel, Klare ruder, GRØNT INTERIØR og hvidt rat. Det grønne interiør ses ikke tit.

PS: Har pt. noteret 48 varianter af 819b og der er flere. Men for at jeg kan fylde “hullerne” ud skal jeg ud over farven på bilen også kende interiør, rat, rudefarve, hjul,bund, evt. mærker og ekstra lygter mv.

Hej alle.
    Jeg har også lige tjekket alle mine, både dem som er hele og løse bunde, og fejlen er faktisk på alle dem jeg har uden Tekno-logo i bunden, nogen mere tydeligt end andre, mindst tydeligt er fejlen på min originale Tekno Herbie.
    Min sorte VW 1200 er med Tekno logo og de gamle metalhjul, og på den kan jeg ikke registrere nogen støbefejl. Her under er billeder.

https://copy.com/V8tuZRGpbfvEmeHv

MVH Kim B S.

Jeg tror støbe maskinen er blevet lidt slidt. Jeg tror det er der støbemassen kommer ind når der støbes. Stedet ses meget tit som en ring, eller en cirkelformet forhøjning, på andre ting.Når man ser på VW bundene så er der også ofte en linie, eller grat på tværs over bunden ca. samme sted. Det er der formen er delt. Igen noget der er tydeligere på de nyeste modeller.
    Hilsen Hans Jørgen

Flemming Rasch
    Participant

Hej HJW det du kalder gearkasse bolte er styr til træktøj ??

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.