Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › VW 1200 med/uden blinklys
- This topic has 5 svar, 3 stemmer, and was last updated 10 years, 4 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- juli 29, 2014 kl. 14:46 #23932BahamaParticipant
Hej, da jeg er igang med at renovere en VW 1200 uden blink på forskærmene har jeg skilt nogle stykker af både med og uden blink og det slår mig at de overhovedet ikke er ens, jeg troede kun at det var blinket på forskærmen der var forskelligt, men nej det ser ud til at bagrude hullet og forklappen er forskellig ligesom opbygningen mht hjulakslerne er faste og dermed ingen affjerding! Er der en historie om modellen uden blink på skærmene?
juli 29, 2014 kl. 17:32 #23933peter frandsenKeymasterHej Bahama
Du har helt ret – bilerne er lavet i 2 forskellige forme og er vidt forskellige. Den forreste kofanger er den samme men bagkofangeren er heller ikke ens. Hvis du lægger mærke til det er udskæringerne i vinduerne også forskellige. Bunden er i øvrigt spejlvendt i forhold til logoet. Ligesom med den 2 og 4-dørs Volvo Amazon er der tale om 2 vidt forskellige biler, hvor serienummeret er genbrugt. Jeg har ikke skrevet en artikel om disse biler endnu.
mvh
Peter
juli 30, 2014 kl. 00:49 #23936Hans Jørgen WagnerParticipantHej :
Man kan også se forskellen på siden — sidelisten — Både for og bag kofangerene er forskellige. Kofangerhornene er langt mere vellign. på den gamle model uden blink, til at begynde med. resten af bilen er dog langt mere vellign. for den “nye” model. At man har ændret kofangerhornene er nok fordi de tidl. kunne vendes på hovedet, i farten ved produktionen. Byvåbnet på forklappen sidder heller ikke samme sted. ( det lille mærke lige over det der skal være håndtaget )
Jeg har sendt noget info. samt fotos med pile mærkning af forskellene, til “dicast plus” men han roder lidt i oplysningerne, selv om at jeg har gjort ham obs. på det flere gange.
Jeg har set modeller uden blink, med plastik forlygter. Jeg formoder der er tale om at gammelt lager, fra den ovale, skulle slides op. Modellen kan iøvrigt have 2 forskellige hjul typer.
Modellen med blink har 3 forskellige bunde, der tillige kan have 3 forskellige farver og den har 4 forskellige hjul.
Hilsen
Hans Jørgen
http://nigelsworld.dyndns-free.com/diecast/detail.php?ID=4680
juli 30, 2014 kl. 00:55 #23937Hans Jørgen WagnerParticipantPS: Mht. til æsken så er der også forskel på den til den gamle model uden fjedre og den senere med fjedre. Forskellen ligger i tegningerne og især den tekniske tegning af bilen fra siden, hvor den gamle har en lodret stående benzintank foran, og dermed et mindre bagagerum.
juli 30, 2014 kl. 11:43 #23941BahamaParticipantHej H.J.W.
Umiddelbart syntes jeg selv at den gamle model uden blink er den der ligner den originale bedst i propotionerne. Det du skriver med for lygterne var jeg ikke opmærksom på har den i starten haft glasklare lygter ex dem fra den lille VW?juli 30, 2014 kl. 19:02 #23945Hans Jørgen WagnerParticipantJa ? Nej ? til forlygterne. Jeg ved det ikke, men jeg har set de klare lygter på den gamle type bil. Om de er efter monteret ved jeg ikke. Jeg tror de er originale, og jeg tror der er for at slide lageret af gamle lygter op. Dermed er det kun 819 modellen med de gamle kofanger type, og med den gamle hjul type der kan have klare plast lygter.
Jeg synes nu der er forlangt fra side listen til rude kanten på den gamle model Og byvåbnet er landet halvt oppe på forklappen. Men det er jo kun godt med forskelle. - ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.