Vis mig din Oldsmobile Toronado 933

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Vis mig din Oldsmobile Toronado 933

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Miwes
    Participant

Jeg er blevet så begejstret for denne model fra Kirk og ved godt andre mærker også har fremstillet denne model, men denne fra Kirk er noget af det mest geniale system jeg har set, når det kommer til at skille bilen fra hinanden og det er uden en eneste skrue vel og mærke.

Jeg har læst artiklen herinde og det fik mig til at tænke på om nogen af jer der ejer sådan en model, om den er restaureret eller en i mint tilstand med æske og samle instruktion, så ville ønske mig at se et billede af din eller dine Oldsmobile Toronado 933 udgaver.

Hvis du vil gøre lige det ekstra og sige lidt om hvad bilen koster i den stand du viser, så ville det lige være en inspiration til hvad jeg kan forvente at bilen skal koste hvis jeg møder den på min bil jagt.

PS. jeg har kun en i lyseblå indtil videre, men jeg ved at de findes i andre farver.

• Dette emne blev ændret 1 years, 10 months siden af Miwes.

Hej Michael.
    Jeg har en enkelt af ovenstående bil, som jeg har fået gratis som den står, af en af mine venner. Den står i original stand, men med mange brugsspor i lakken, og en revne i forruden. Æsken mangler.
    Skulle jeg købe en bil som min, ville jeg højst give 100 til 150 kr.
    Det er min plan at den skal renoveres, hvor den vil få ny rude og ny lakering.
    I Teknobogen står den til 700 kr. Men så skal den være som ny. Så det er faktisk ikke en af dem som er mest værd, selv om den faktisk er ret godt lavet, som du jo også har lagt mærke til.

MVH Kim B S.

Miwes
    Participant

Hej Kim

Tak for dit indlæg og selv om den er lidt slidt så er det helt sikkert en bil der er værd at sætte i stand.

Jeg ved ikke hvordan det ligger med reservedele for kunne forestille mig at glas er svære at få fat på.

Vigtigt er det at rammen er komplet og ikke nogen knækket hjørnestolpe, men den ser ikke ud til at lide af det.

Nu er vi så to herinde der har den model, jeg var ved at tro på at jeg var den eneste 😉

Hej Michael.
    Min Oldsmobile Toronado Har nemlig ikke nogen brud eller skævheder, den er bare meget skrammet i lakeringen.

Og dele til Oldsmobile Toronado er slet ikke noget problem. Det kan du såmænd købe af Peter, som har denne side. Du kan bare kikke på det jeg har lagt ind her under.

https://www.teknosamleren.dk/produkt-kategori/reservedele/tekno-originale/933-oldsmobile-toronado-tekno-originale/

MVH Kim B S.

Miwes
    Participant

Tak Kim

Så er det jo ikke noget problem 😉

Flemming Rasch
    Participant

Jeg har også en Oldsmobil Toronado
    Men faktisk at jeg har et par stykker i en kasse et sted
    Min er en Tekno udgave i nær Mint den vogn har jeg faktisk aldrig rigtig syntes om men der skal jo være en i samlingen

Miwes
    Participant

Er der forskel i kvaliteten på Kirk og Tekno eller er de ens blot med forskellig tryk i bunden.

Det er et flot eksemplar du viser frem og skulle jeg vælge en farve på de her modeller så bliver det en i sort, det kunne være flot.

Jeg så det link du sendte til DBA der er mange til salg, så den er let at finde åbenbart.

Hej Michael.
    Umiddelbart tror jeg ikke der er nogen forskel om det er fra Tekno eller Kirk.
    Jeg har selv to Jaguar E, Den ene fra Tekno og den anden fra Kirk, og jeg synes ikke der er nogen kvalitetsforskel på dem, og alle dele passer sammen til dem begge.
    Jeg er sikker på at det samme gælder for Oldsmobile Toronado samt alle andre som findes fra begge firmaer.

MVH Kim B S.

Miwes
    Participant

Hej Kim

Så er det nok det samme med denne Toronado.

Det er ret mærkeligt at finde ud af hvad der er folks holy grail er og hvordan de er kommet frem til lige den udgave af Tekno, som man bare må eje.

Nu er jeg jo helt ny i at samle Tekno og relaterer mine “må jeg bare eje” til hvad jeg husker fra barndommens legetøjs-vinduer.

Den jeg bare må eje er heldigvis ikke svær at få fat på og tekno volvo 459 med pæn kasse er sådan en der heldigvis er på vej til mig og glæder mig til at se hvor fin den er live.

Der er ikke mange som er vilde med den her OLDSMOBILE, men ved du Kim om der er en top 10 liste af det gamle Tekno ?

Hej Michael.
    Jeg kender ikke til en desideret top 10 liste, men man kan godt se på priserne hvad der er meget eftertraktet. Hvis vi ser på personbiler, så er mine foretrukne biler gamle Volvoer. Og en af de dyreste personbiler fra Tekno er Volvo Amazon Herregårsvogn. Jeg har 4 Intakte. Kun en af dem er dog helt original. Resten er renoveret.
    og der er helt sikkert nogen Teknobiler som der er mange flere af. Et godt eksempel er VW 1200 boblen. Den er så heller ikke nær så dyr. Jeg har købt flere projekt Tekno VW bobler til under 100kr stykket. Dem har jeg så også 12 af ind til nu. De bliver lavet i flere forskellige varianter.

Jeg har i øvrigt også flere af Teknos Falck biler, blandt dem et rigtig fint originalt eksemplar af 459 Volvo Ekspres slangebrandbil. Jeg gav oprindelig 450 kr. for den, dog uden æske.

MVH Kim B S.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.