Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Tekno Volvo 144S projekt.
- This topic has 17 svar, 4 stemmer, and was last updated 8 years, 9 months siden by
Flemming Rasch.
- ForfatterIndlæg
- september 2, 2017 kl. 11:27 #43666
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Jeg starter nu på ovenstående projekt, som ses her under.
Jeg har foreløbig 7 Tekno Volvo 144 inclusiv denne, derfor bliver den ikke 100% original. Jeg tænker to farvet lakering, og måske også andet anderledes, det vil tiden vise.
Volvoen er en som en af mine venner har harft fra ny. Jeg har fået den og mange flere biler af ham fordi jeg flere gange har hjulpet ham med flere forskellige ting.
Jeg har også en Sprite Musketeer campingvogn som skal renoveres og sættes sammen med denne Volvo. Spriten kommer i øvrigt samme sted fra. Så det virker meget naturligt at sætte de to sammen.MVH Kim B S.
- Dette emne blev ændret 8 years, 11 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette emne blev ændret 8 years, 11 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
september 2, 2017 kl. 19:15 #43678Flemming Rasch
ParticipantHej Kim BS
Det bliver super så kan vi køre på Volvo Sprint muslerter træf sammen 👍😎🏁
Mange Tekno hilsener
Ms Super Flemming
PS her lidt “blær” fra mit Volvo projekt 👍😎🏁september 2, 2017 kl. 19:35 #43683Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Ja, det Træf kan jeg levere 3 Volvoer med Sprite campingvogne til.
Foruden denne har jeg jo også en rød Amazon HGV og en hvid to dørs Amazon med Sprite.
Jeg er også ret vild med din Volvo, så der har jeg meget at leve op til.Hej alle.
Her kommer lidt billeder af hvor langt jeg er nået med Volvoen.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 8 years, 11 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
september 3, 2017 kl. 10:20 #43689Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Den bliver da super fed i rigtig halvfjerser orange og mat sort forklap så skal campingvognen da også være orange med mat sort tag :-)kun et forslag
Glæder mig til at se den under vejs
Mange Tekno hilsener
Ms Superseptember 3, 2017 kl. 14:21 #43691Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak. Ja, det kunne være en mulighed, men jeg har dog ikke bestemt farver til campingvognen endnu.Hej alle.
Her er lige et billede af hvor jeg er kommet til.
Jeg har opdaget at jeg mangler hjul til min Volvo, så derfor har jeg lånt hjul fra mit Politi Volvo-projekt som skal laves senere.
Jeg mangler at lave ruder til fordørene, jeg har nemlig røde dørsidebeklædninger, jeg mangler også at male bagløgter og blinklys, og flere detaljer vil komme hen af vejen.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 8 years, 11 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
september 5, 2017 kl. 11:38 #43721GtXNorway
ParticipantFlott Volvo =)
september 5, 2017 kl. 11:57 #43722Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Tom.
Mange tak. Jeg vil forsøge at forbedre lidt mere på den endnu.MVH Kim B S.
september 6, 2017 kl. 09:58 #43724Flemming Rasch
ParticipantNå der er også gang i en rigtig bil i baggrunden kan se karossen er hos maleren er det en Herbi 👍😎🏁??
Mange Tekno hilsener Ms Superseptember 6, 2017 kl. 12:07 #43725Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
VWen i baggrunden er en min øngste søn er ved at renovere, på grund af et vædemål ham og jeg har lavet. Det bliver ikke en Herbie. Det går ud på at den skal have malet skærme i en anden farve end resten. Og det er ikke så nemt at få en pæn overgang fra den ene farve til den anden. Jeg kom selv til at lave det om et par gange, da jeg malede en dansk Politi VW.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 8 years, 10 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
- Dette svar blev ændret 8 years, 10 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
september 6, 2017 kl. 13:04 #43729Flemming Rasch
ParticipantJa der er sværere end man lige skulle tro 👍😎🏁 der er jo bare lige 🤣😂
september 17, 2017 kl. 18:45 #43886Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Endelig kom jeg en lille smule videre i Volvo 144S projektet.
Jeg har lavet sideruder til fordørene, og det er ikke den nemmeste opgave, og der er selvfølgelig også blevet monteret dørbeklædninger.MVH Kim B S.
Attachments:
september 17, 2017 kl. 21:26 #43890Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej igen.
Her er lige et par billeder af alle de Tekno Volvo 144S jeg har lige nu som er intakt. Volvo 144S nummer 7 mangler på billederne. Men den skal også lige renoveres, og det er så den som bliver min danske Politi-udgave.MVH Kim B S.
Attachments:
september 22, 2017 kl. 07:35 #43968Bertel Pedersen
ParticipantHej Kim BS.
Super fine Volvo’er, du har samlet.
MVH Bertel.september 22, 2017 kl. 19:47 #43973Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Bertel.
Mange tak. Jeg er også glad for dem. Jeg har siden de første kom i 1969 været vild med Teknos Volvo 144. Min første fik jeg i fødselsdagsgave da jeg blev 8 år i oktober 1969. Det er den med flere farver, spoilere og projektøre. Den var hvid da jeg fik den, men har siden skiftet farve 4 gange i gennem tiderne, og heldigvis er den stadig intakt.MVH Kim B S.
oktober 12, 2017 kl. 00:34 #44175Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Nu har jeg endelig fået fremskaffet de rigtige baghjul til min projekt-Volvo, så jeg er kommet lidt videre.
Jeg har monteret det nymalede motorrum med B20 motoren med nye luftfiltre, ny bremseforstærker og fælge med nye dæk.MVH Kim B S.
Attachments:
oktober 12, 2017 kl. 09:26 #44178Flemming Rasch
ParticipantDen bliver fin 👍😎🏁
Hvordan med campingvognen til den ?? 😁😎👍🏁oktober 12, 2017 kl. 11:55 #44179Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak.
Jeg har ikke lavet noget på campingvognen endnu.
Og som man kan se på billederne her under, så trænger den til en meget kærlig hånd.
I øvrigt er jeg heller ikke helt færdig med Volvoen. Der får lavet flere små detaljer efterhånden.MVH Kim B S.
Attachments:
oktober 12, 2017 kl. 14:11 #44183Flemming Rasch
ParticipantJa jeg kan godt huske da jeg sad med min røde 144S så fik den lige Monza hjul,lang gearstang,stoplygte i bagruden,stor udstødning,gejl i motorrum og så fandt jeg en tagbagagebære fra en skrot bil og lige en stribe ekstra lygter
Og så blev jeg ved med campingvognen Monza hjul ny lak magen til Volvo en 👍😎🏁 ja du har set træner før men her lidt billeder - Dette emne blev ændret 8 years, 11 months siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.