Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Scania ASG lang snude
- This topic has 25 svar, 6 stemmer, and was last updated 7 years, 8 months siden by
Flemming Rasch.
- ForfatterIndlæg
- september 21, 2018 kl. 18:58 #49895
Flemming Rasch
ParticipantHej alle sammen
Så er der lige en beslutning som skal tages 😁 skal der en dansk eller Hollandsk trailer efter den gamle Scania ???
De er lige pæne 👍😎🏁
Hvad siger i der ude 👍😎🏁
Jeg er nok selv til den danske for det er Scaniaen men kom med et bud
Så er der lige det næste projekt 😎jeg kommer ind i cement branchen 🤪😁
Mvh
Flemming
Ma Super- Dette emne blev ændret 7 years, 9 months siden af
Flemming Rasch.
september 21, 2018 kl. 19:55 #49899Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Jeg ville personlig vælge den danske til en dansk lastbil, når muligheden er der.
Ellers et rigtig lækkert træk, jeg er vild med de gamle langsnude-Schaniaer.MVH Kim B S.
september 23, 2018 kl. 11:03 #49915bjergsamler
ParticipantHej Flemming.
Det er nok en af de flotteste modeller, ASG. 🙂
Når du nu spørger, så er jeg mest til at holde Dansk og Hollandsk, hver for sig. Også, hvad angår presseningerne 🙂Og rent nysgerrighed, hvor har du fundet de fine cement beholdere ?
mvh
Bjergsamler.september 23, 2018 kl. 11:59 #49925Flemming Rasch
ParticipantHej Bjergsamler
Cement beholderne og tilbehør har jeg købt af “vores” alle sammen Peter Frandsen 👍😎🏁
Send en mail til ham på det du mangler så skaffer han delene
Jeg håber også det bliver godt 😁
Min gamle farfar sage altid man kan ikke bedømme et godt smede arbejde før det er spartlet og malet 👍😎😁🤪
Han var god ik 👍😎🏁
Jeg er også til den danske trailer
Mange Tekno hilsener
Flemming
Ms SuperAttachments:
september 23, 2018 kl. 21:53 #49933Bahama
ParticipantHar aldrig brudt mig om de hollandske presseninger, er de ikke alt for høje?
september 24, 2018 kl. 06:56 #49935Bertel Pedersen
ParticipantGodmorgen Flemming, mine synspunkter ti dine spørgsmål;
Skønt træk du viser, dansk Scania med de lave presninger og DK hænger.
De høje presninger er ok til Scania LBS140/141 – Volvo F88/89.
Velkommen i “cementklubben”.
MVH Bertel.september 25, 2018 kl. 02:42 #49939Anonym
InactiveHej
Nu ved jeg ikke hvad et medlemskab af en cementklub koster,- men jeg sniger mig ind som “gratist”
september 25, 2018 kl. 07:42 #49941Flemming Rasch
ParticipantFin samling af cement biler du har samlet
Jeg har også en af de gule helt originalt
Mvh
Flemming
Ms Super 👍😎🏁september 25, 2018 kl. 11:45 #49942Bertel Pedersen
ParticipantHej Ib (dinkytoys samler).
Fine cementbiler du har. Så mangler du bare at købe en stige til din
Inter–Consult bil, fra vores allesammen’s stumpe forhandler Peter!!!
MVH Bertel.september 25, 2018 kl. 11:59 #49943Bertel Pedersen
ParticipantHej Flemming.
Før og efter billeder, af mit ASG projekt;
DK Scania, NL hænger og lave presninger med “omvendte” decaler.
MVH Bertel.Attachments:
september 25, 2018 kl. 15:56 #49947Anonym
Inactivejamen der er stiger på alle,-
Det var nemt fordi de havde deres originale kugler,-jeg opgav
tanken om kun underdel med førerhus, alene fordi leverandøren ikke havde nogle gode kugler i løs vægt,
Det der er skiftet er delevist transfers på Portland og den gule.september 25, 2018 kl. 20:58 #49949Anonym
Inactivejeg var lige en tur i foto arkivet,- det var nyt for mig at der er forskel på højden af metal dækningen på ladet-
Jeg har den udg som man kan se, samt sættevogns trækket,- ikke fordi
netop den Scania udgave har min store interesse, men fordi de kunne
købes hos en legetøjshandel som lukkede
Jeg er knap klar over om min model er enten fra NL eller DK,-
den var i rød blå boks med klar rude
men det var ny videnseptember 26, 2018 kl. 07:52 #49954Flemming Rasch
ParticipantHej Bertel
ASG med hvid presenning 😁 det ser sjovt ud måske lidt forkert forde man er vandt til den blå udgave 🤪
Det må næsten være fra noget Hollansk ??
Mange Tekno hilsener
Flemming
Ms Superseptember 26, 2018 kl. 07:55 #49955Flemming Rasch
ParticipantHej Dinky tit samler
Den Scania 141 ASG du har sat et billed op af er fra Holland
Mvh
Flemming
Ms Superseptember 26, 2018 kl. 13:52 #49956Anonym
Inactiveok
sagen er, den står øverst på samlerhylden med andre modeller ovenpå
står ASGerne i række, er de gode til at sætte fra på,
samleri sprænger nemt rammerne,
Om tit eller hvad det er, så har tits abs min interesse…september 26, 2018 kl. 15:21 #49957Flemming Rasch
ParticipantDu må undskylde men jeg er ikke lige med på hvad du mener med
Så har tits ABS min interesse 😳
Mvh Ms Superseptember 26, 2018 kl. 18:42 #49959Anonym
Inactivedet gør jeg heller ikke, men du skrev
Flemming Rasch
Participant
Hej Dinky tit samler
Den Scania 141 ASG du har sat et billed op af er fra Holland
Mvh
Flemming
Ms SuperHvad er en tit samler?
Abs interesse betyder at det du nævner absolut har min interesse
men da jeg ikke ved hvad du mener, ville jeg blot være høfligseptember 26, 2018 kl. 20:02 #49960Flemming Rasch
ParticipantHej Dinkytoys samler
Jeg har nok siddet og fumlet da jeg har skrevet til dig om din fine Scania 141 ASG
Du spørger om den evt er fra Holland ??;-)
og det er jeg temmilig sikkert på den er
Traileren for aksel vender spejlvendt af en dansk trailer og så har den de høje presenninger
Mvh
Flemming
Ms Super
P.S Det er ingem skam at være høflig 😉
men det symtes jeg også vi er her på forumseptember 27, 2018 kl. 20:53 #49997Anonym
Inactivejamen du har fuldstændig ret,- det var hvad jeg kunne finde på at svare
men i mellemtiden fik jeg arrangeret stigen, og ja, begge er hollændere
hvilket er printet i bunden,tit kunne jo være det engelske ord for bryster (pardon) og var det sådan,
ja så er interessen til stedeJeg tror ikke altid jeg skal tages bogstavelig, det som er sjov for mig
betyder ikke altid det jeg tror,september 27, 2018 kl. 21:34 #49999Flemming Rasch
ParticipantHej Ib Dinky samleren
Det er en fin Scania 141 ASG bil du har tag gerne nogle billeder af den 👍😎🏁
Og “tit” er altid godt 🤪september 28, 2018 kl. 17:12 #50001Bertel Pedersen
ParticipantHej Ib.
Meget fint eksemplar af den skønne Scania 141 du har.
Dog en lille advarsel; vær opmærksom på den zinkpest, der ser ud til at være på et par af hjulene på traileren!!!
Se eventuelt Peter’s indlæg om emnet på siden med artikler-Generelt
MVH Bertel.Attachments:
september 29, 2018 kl. 11:14 #50011Bertel Pedersen
ParticipantHej Ib.
Hvis det hvide “stads” på hjulene ikke er meget alvorlig “zinkpest”, er det min erfaring at de saktens kan redes.
Af med dækkene, skrab/slip det hvide af og giv de angrebne områder et par gang klar lak. Når lakken er godt tør, på med dækkene igen og bilen har mange gode år tilbage på hylden med modelbiler.
MVH Bertel.oktober 1, 2018 kl. 02:05 #50024Anonym
Inactivedet er ikke pest, men derimod afsmitning af noget plasticbaseret hvid maling nogen havde brugt til nogle kasser jeg fik til “hylder”
oktober 1, 2018 kl. 07:07 #50025Bertel Pedersen
ParticipantHej Ib.
Det var da godt at det ikke er zinkpest.
Jeg har for et par år siden købt en Hollandsk bil af Peter, som havde noget på hjulene der kunne ligne pest. Det var ikke af den alvorlige type der kommer af dårligt materiale, men den mere godartede der kommer som følge af en “vandskade”. Problemet var let at ordne, som beskrevet tidligere.
MVH Bertel.oktober 1, 2018 kl. 22:12 #50028Anonym
Inactivegodt du er opmærksom med oplysningen,
det kom som en overraskelse da jeg lavede de nye hylder at nogle dæk havde fået en hvid klat , også at andre stod på “flade”
dæk,- jeg skiftede derfor dæk på de fleste gamle modeller. - Dette emne blev ændret 7 years, 9 months siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.






