Scania ASG lang snude

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Scania ASG lang snude

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #49895
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej alle sammen
    Så er der lige en beslutning som skal tages 😁 skal der en dansk eller Hollandsk trailer efter den gamle Scania ???
    De er lige pæne 👍😎🏁
    Hvad siger i der ude 👍😎🏁
    Jeg er nok selv til den danske for det er Scaniaen men kom med et bud
    Så er der lige det næste projekt 😎jeg kommer ind i cement branchen 🤪😁
    Mvh
    Flemming
    Ma Super

    #49899

    Hej Flemming.
    Jeg ville personlig vælge den danske til en dansk lastbil, når muligheden er der.
    Ellers et rigtig lækkert træk, jeg er vild med de gamle langsnude-Schaniaer.

    MVH Kim B S.

    #49915
    bjergsamler
    Participant

    Hej Flemming.
    Det er nok en af de flotteste modeller, ASG. 🙂
    Når du nu spørger, så er jeg mest til at holde Dansk og Hollandsk, hver for sig. Også, hvad angår presseningerne 🙂

    Og rent nysgerrighed, hvor har du fundet de fine cement beholdere ?

    mvh
    Bjergsamler.

    #49925
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Bjergsamler
    Cement beholderne og tilbehør har jeg købt af “vores” alle sammen Peter Frandsen 👍😎🏁
    Send en mail til ham på det du mangler så skaffer han delene
    Jeg håber også det bliver godt 😁
    Min gamle farfar sage altid man kan ikke bedømme et godt smede arbejde før det er spartlet og malet 👍😎😁🤪
    Han var god ik 👍😎🏁
    Jeg er også til den danske trailer
    Mange Tekno hilsener
    Flemming
    Ms Super

    #49933
    Bahama
    Participant

    Har aldrig brudt mig om de hollandske presseninger, er de ikke alt for høje?

    #49935
    Bertel Pedersen
    Participant

    Godmorgen Flemming, mine synspunkter ti dine spørgsmål;
    Skønt træk du viser, dansk Scania med de lave presninger og DK hænger.
    De høje presninger er ok til Scania LBS140/141 – Volvo F88/89.
    Velkommen i “cementklubben”.
    MVH Bertel.

    #49939
    Anonym
    Inactive

    Hej

    Nu ved jeg ikke hvad et medlemskab af en cementklub koster,- men jeg sniger mig ind som “gratist”

    #49941
    Flemming Rasch
    Participant

    Fin samling af cement biler du har samlet
    Jeg har også en af de gule helt originalt
    Mvh
    Flemming
    Ms Super 👍😎🏁

    #49942
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Ib (dinkytoys samler).
    Fine cementbiler du har. Så mangler du bare at købe en stige til din
    Inter–Consult bil, fra vores allesammen’s stumpe forhandler Peter!!!
    MVH Bertel.

    #49943
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Flemming.
    Før og efter billeder, af mit ASG projekt;
    DK Scania, NL hænger og lave presninger med “omvendte” decaler.
    MVH Bertel.

    #49947
    Anonym
    Inactive

    jamen der er stiger på alle,-

    Det var nemt fordi de havde deres originale kugler,-jeg opgav
    tanken om kun underdel med førerhus, alene fordi leverandøren ikke havde nogle gode kugler i løs vægt,
    Det der er skiftet er delevist transfers på Portland og den gule.

    #49949
    Anonym
    Inactive

    jeg var lige en tur i foto arkivet,- det var nyt for mig at der er forskel på højden af metal dækningen på ladet-
    Jeg har den udg som man kan se, samt sættevogns trækket,- ikke fordi
    netop den Scania udgave har min store interesse, men fordi de kunne
    købes hos en legetøjshandel som lukkede
    Jeg er knap klar over om min model er enten fra NL eller DK,-
    den var i rød blå boks med klar rude
    men det var ny viden

    #49954
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Bertel
    ASG med hvid presenning 😁 det ser sjovt ud måske lidt forkert forde man er vandt til den blå udgave 🤪
    Det må næsten være fra noget Hollansk ??
    Mange Tekno hilsener
    Flemming
    Ms Super

    #49955
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Dinky tit samler
    Den Scania 141 ASG du har sat et billed op af er fra Holland
    Mvh
    Flemming
    Ms Super

    #49956
    Anonym
    Inactive

    ok
    sagen er, den står øverst på samlerhylden med andre modeller ovenpå
    står ASGerne i række, er de gode til at sætte fra på,
    samleri sprænger nemt rammerne,
    Om tit eller hvad det er, så har tits abs min interesse…

    #49957
    Flemming Rasch
    Participant

    Du må undskylde men jeg er ikke lige med på hvad du mener med
    Så har tits ABS min interesse 😳
    Mvh Ms Super

    #49959
    Anonym
    Inactive

    det gør jeg heller ikke, men du skrev

    Flemming Rasch

    Participant
    Hej Dinky tit samler
    Den Scania 141 ASG du har sat et billed op af er fra Holland
    Mvh
    Flemming
    Ms Super

    Hvad er en tit samler?

    Abs interesse betyder at det du nævner absolut har min interesse
    men da jeg ikke ved hvad du mener, ville jeg blot være høflig

    #49960
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Dinkytoys samler
    Jeg har nok siddet og fumlet da jeg har skrevet til dig om din fine Scania 141 ASG
    Du spørger om den evt er fra Holland ??;-)
    og det er jeg temmilig sikkert på den er
    Traileren for aksel vender spejlvendt af en dansk trailer og så har den de høje presenninger
    Mvh
    Flemming
    Ms Super
    P.S Det er ingem skam at være høflig 😉
    men det symtes jeg også vi er her på forum

    #49997
    Anonym
    Inactive

    jamen du har fuldstændig ret,- det var hvad jeg kunne finde på at svare
    men i mellemtiden fik jeg arrangeret stigen, og ja, begge er hollændere
    hvilket er printet i bunden,

    tit kunne jo være det engelske ord for bryster (pardon) og var det sådan,
    ja så er interessen til stede

    Jeg tror ikke altid jeg skal tages bogstavelig, det som er sjov for mig
    betyder ikke altid det jeg tror,

    #49999
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Ib Dinky samleren
    Det er en fin Scania 141 ASG bil du har tag gerne nogle billeder af den 👍😎🏁
    Og “tit” er altid godt 🤪

    #50001
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Ib.
    Meget fint eksemplar af den skønne Scania 141 du har.
    Dog en lille advarsel; vær opmærksom på den zinkpest, der ser ud til at være på et par af hjulene på traileren!!!
    Se eventuelt Peter’s indlæg om emnet på siden med artikler-Generelt

    Zinkpest


    MVH Bertel.

    Attachments:
    #50011
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Ib.
    Hvis det hvide “stads” på hjulene ikke er meget alvorlig “zinkpest”, er det min erfaring at de saktens kan redes.
    Af med dækkene, skrab/slip det hvide af og giv de angrebne områder et par gang klar lak. Når lakken er godt tør, på med dækkene igen og bilen har mange gode år tilbage på hylden med modelbiler.
    MVH Bertel.

    #50024
    Anonym
    Inactive

    det er ikke pest, men derimod afsmitning af noget plasticbaseret hvid maling nogen havde brugt til nogle kasser jeg fik til “hylder”

    #50025
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Ib.
    Det var da godt at det ikke er zinkpest.
    Jeg har for et par år siden købt en Hollandsk bil af Peter, som havde noget på hjulene der kunne ligne pest. Det var ikke af den alvorlige type der kommer af dårligt materiale, men den mere godartede der kommer som følge af en “vandskade”. Problemet var let at ordne, som beskrevet tidligere.
    MVH Bertel.

    #50028
    Anonym
    Inactive

    godt du er opmærksom med oplysningen,
    det kom som en overraskelse da jeg lavede de nye hylder at nogle dæk havde fået en hvid klat , også at andre stod på “flade”
    dæk,- jeg skiftede derfor dæk på de fleste gamle modeller.

Viser 25 indlæg - 1 til 25 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.