OPEL combi No 722

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #49348
    RENAULT16
    Deltager

    Den kom aldrig i produktion men hade nog blivit populär

    Attachments:
    #49350
    JohnDK
    Deltager

    Helt riktigt, läg til en Volvo 210 eller Duett.
    Flotte bygge.:)
    John

    #49352

    Fin model. Men jeg tror ikke den var blevet så populær. Opel kom allerede i 1963 med en ny model, og igen i 66 og igen i 67… Det var det samme hysteriske model skifte for de fleste GM biler den gang. Se blot Corgi Chevrolet impala. 1959 model, og allerede forældet 1960. Corgi kogte lidt suppe på den, som politi, brand og Taxi bil, og delvist som hunde bil. OG de lavede forsøg med plastik krom/fjeder systemet som de efterfølgende også brugte til nye modeller… Tror tilgengæld en Volvo 210 i både heregårdsvagn og van ville have kunne sælges godt.Der kørte mange og den model var også i produktion hos Vovo frem til 1972, mener jeg. Jeg møder forresten tit en, stadig i daglig drift ved Herlev. Ikke køn men den ruller.

    #49355

    Hej Hans Jørgen.
    Gamle Volvoer er noget af det jeg ved mest om.
    Derfor ved jeg også at Volvo P210 kun blev produseret til 1968, sidste årgang hvor man brugte B18 motoren. Men det var også ret sent, når man tænker på at sedan udgaven PV544 udgik i 1965.
    Volvo Amazon HGV, blev produseret til 1969 og fik derfor B20 motoren i sidste årgang. Her var det så den 2 dørs sedan udgave af Amazon som overlevede lænst, nemlig til 1970, hvor i mod 4 dørs modellen udgik allerede i 1967.

    Hej RENAULT16.
    Her er et par senere modeller af Opel Rekord P2 Van og Volvo P210 Van.

    MVH Kim B S.

    #49362
    Ole Monrad
    Deltager

    Meget interessant at få noget mere at vide om Opel Caravan og Opel Combi. Det er først efter, at Hans Jørgen videresendte links til en række modelbil-brochurer, at jeg blev opmærksom på disse to Tekno modellers eksistens. I kataloget til 25 øre fra 1961 er de to modeller annonceret som kommende Tekno biler. Men hvorfor blev produktionen opgivet?
    Og specielt til RENAULT16: Kan du uploade flere billeder af de to prototyper, som jeg går ud fra, det er? Er de overhovedet til at få fat i?
    Venlig hilsen
    Ole

    #49374

    Ole jeg tror du kan tjekke -Opel Rekord Wikipedia- og finde svaret på hvorfor den ikke blev til en Teknobil — Den ville ikke komme på gaden før der kom en ny Opel Rekord model i virkeligheden. De skiftede model hvert andet år, og en enkelt holdt kun et år. Jeg synes at have læst et sted at modellen hos Langes Legetøj/Termax, knabt nåede tegnebords stadiet.

    Jeg husker tydeligt at mellem os drenge var det kun nye biler der duede, derfor var Tekno modellerne lidt outdated midt i 1960´rne. indtil der dukkede NSU-RO80, Volvo 144 og Saab 99 modeller op på legetøjsforretningernes hylder. Bilerne skulle ligne dem i bilforretningerne, og dem vi måske havde set på bil udstillinger.

    Opel var måske også mere interesseret i at støtte udgivelsen af en Opel Kadett model. Den kom på gaden i 1962, som virkelig bil. Første gang siden 1940 kom Opel med en bil der skulle tage den hårde konkurrence op mod sællerter som fx. Ford Anglia og VW 1200.

    Men det er noget jeg tror, ikke noget jeg ved. Tekno selv lancerede jo en meget fin Tekno, Ford Transit model. Allerede den gang forstod jeg det ikke, for Ford selv var jo lige kommet med en helt ny model.

    #49603
    Stroget
    Deltager

    Ole – are those handmade cars by RENAULT16? Very nicely done.

    Tak you for the color catalog photo! And some people have written (Anders Ditlev Clausager) about Tekno and think the Opels were too hard to make with the thin window pillars and roof above, so it took too long before they were outdated or they gave up.

    • Dette svar blev ændret 5 år, 5 måneder siden af Stroget.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.