Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Ny Rally bil fra Atlas
- This topic has 9 svar, 4 stemmer, and was last updated 8 years, 4 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- juli 28, 2016 kl. 15:51 #36089Flemming RaschParticipant
Så kom der lige er rigtig rally bil til mekanikerens samling
VW Golf 2 16 V ????Attachments:
juli 28, 2016 kl. 19:16 #36095Hans Jørgen WagnerParticipantJeg har oz fået en til samlingen ! —-
Og tager vi atlaset frem og ser geografisk på det, så kommer den fra Vejle, via Ringsted og lander i Holbæk 😉- Dette svar blev ændret 8 years, 4 months siden af Hans Jørgen Wagner.
Attachments:
juli 28, 2016 kl. 22:44 #36098AnonymInactiveen model jeg ikke har set før
juli 29, 2016 kl. 07:38 #36110Flemming RaschParticipantHej HJW
Den er vist i 1:1 en rigtig fin Golf 4 ??? hvis du mangler en rigtig fin bagklap til den har jeg en stående i sølvmetalik med rude og greb
De kunne godt finde på at ruste ved greb og under sigling lige i bunden af klappen
Mvh Flemming Ms Superjuli 29, 2016 kl. 13:33 #36114Hans Jørgen WagnerParticipantJo tak..Kunne ikke lade være. kun 160.000 på klokken. Pensionist bil. Helt grøn i alle kanter og sprækker. Det tog 8 timer, med vand, sæbe, div. rense midler og voks, at nå resultatet på foto. SÅÅÅÅÅ skulle den køres til igen. Man kunne næsten cykle hurtigere. Men det er der ændret på 😉
Men den taber PLUSLI al strøm ca. 1 sek… Det virker lisom det ene hjul dumper ned i et hul i vejen… Så kommer den igen og sån ca. en gang hver uge eller ca. 500 km ????? Har kikket på relæ nr. 100. Det ser ok ud inden i… SÅÅÅ der nok kun den tunge vej med et nyt bundstykke til tændingslåsen…
Ja,- den har lidt ved greb, men ikke noget alvorligt, bare sån lidt nuler i kanten. Havde en Lupo 1,7 SDI fra ny, der kørte 300.000 med mig og der var grebet ved at gå helt i opløsning. Så der kunne man tale om ZINKPEST tror jeg. Det boblede grundigt op og fik hvide skjolder, huller og blev grimt, og låsen måtte man tilsidst lege med når der skulle åbnes. Nøglehullet blev fyldt op med det der “pest” Jo- jeg rensede det jævnligt og malede det med alt muligt godt men det var ikke fra overfladen. Det kom fra støbe materialet ingen ting at gøre ved det.
Den byttede jeg ud med en ny Peogeo — fy for sa—– det gør jeg aldrig nogen sinde mere Jeg skal ikke nyde noget af PSA motore. Newer -0- nix — de kan beholde dem kan de. 😉juli 29, 2016 kl. 15:02 #36118Kim Bjarne SørensenParticipantHej Flemming.
Fin Golf 2 rallybil, den har jeg også lige fået et eksemplar af.MVH Kim B S.
juli 29, 2016 kl. 15:43 #36119Flemming RaschParticipantHej HJW
Hvad ligger der i af motor ??? Motor kode ?? ??juli 29, 2016 kl. 16:40 #36128Hans Jørgen WagnerParticipantHmmm Hvor finder jeg motorkoden ? —- 1,6- 105 hk 77 kw fra 9/10 måned 2002 (2003 model)
august 1, 2016 kl. 13:50 #36149Flemming RaschParticipantHej H:J.W.
Dit motor nummer bør stå i service hæftet på en mærkat med vogn data eller det bør også sidde i bagagerummet nede ved reservehjuletaugust 1, 2016 kl. 20:31 #36153Hans Jørgen WagnerParticipantDer står det samme omme ved reservehjulet :
Stelnr.
Bil type, ydelse, gearkasse.
Motorbogstaver : BCB Gearkassebogstaver : ERT Lak : LA7W og ydstyr : DE
Herefter 8 linier med pr-numre og ekstraudstyr.BCB må være koden for motoren. Et evt. talnr. må jo så være det fortløbende produktions nr. for motoren. Det må i så fald stå et sted på blokken.
Det er nemmere på en luftkølet. Der står nr. under dynamo, og jeg har bogen der fortæller præcist hvilken måned motoren er fra og resten af oplysningerne om den enkelte motor 😉
Men det kan være vi skal gå over til alm. mail. Dette er vel knapt interessant for andre — plysbamse@msn.com —
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.