ModelHobby Messe 29 & 30. oktober 2022 kl. 10.00 – 16.00

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler ModelHobby Messe 29 & 30. oktober 2022 kl. 10.00 – 16.00

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Hej alle.
    Hvis i har mulighed for at komme til Aars i lørdag eller søndag, så kan det varmt anbefales. Jeg har selv fundet mange gode modelbil-fund både nyt og gammelt ved ved disse messer.
    Her er en aktivitets-kalender fra Aars Messecenter.

https://messecenteret.dk/DK/Events(x17x)%20Messer%20(x9x)%20Udstillinger/Messer%20og%20udstillings%20kalender.aspx

MVH Kim B S.

Hej Kim BS
    Model Hobby Messe i Aars, ser gotnok spændene ud.
    – Ole Elgaard, Tekno og modelbiler
    – Max Jørgensen, salg Tekno biler og andet legetøj
    – Frits Thomsen, salg Tekno reservedele
    – Nyrup Productions, 3D print
    – Ole Mortensen, salg modelbiler
    – Modellastbiler.dk v/Martin Strøm, salg modellastbiler
    – Holmsgaard 1/50 modeller, modellastbil og entrepenør
    – Mircea Netea, salg Tekno, Corgi, og Vilmer biler

Det er dog ikke sådan lige mugligt med en spontan tur til hovedlandet, når man holder til i hovedstaden her på “djævleøen”.
    Du må ha’ en rigtig god tur og jeg håber du kommer hjem med nogle gode fund.
    Skulle du finde noget Tekno-Scania, (til rimelige priser) er jeg interessert.
    Kontakt mig gerne på mobil. 40 35 77 31
    Mange samler hilsner fra “Mister Scania”.

Hej Bertel.
    Mange tak. Jeg fik desværre ikke kikket her inde før vi tog af sted. Men jeg skal nok huske dig næste gang der er ModelHobby Messe.

Hej alle.
    Her under er lidt billeder af min høst fra dagens indkøb.
    Det blev til 3 biler og lidt reservedele ved Frits Thomsen.

Et Tekno projekt Volvo P 1800,
    En Dinky Toys Vauxhall Viva,
    Og til sidst en Corgi Toys MG B GT.

Af reservedele købte jeg en flok ølkasser til min Mercedes Tuborg bil,
    En sækkevogn til min Mercedes Skraldebil,
    Rude og rat til den Volvo P 1800 jeg købte,
    Bagløgter til en Tekno Volvo-bus,
    Og en hel flok dæk til gamle Corgi Toys biler. Som det kan ses har jeg sat nye dæk på de to røde VWer og min Austin Mini Contryman.

MVH Kim B S.

Bahama
    Deltager

Dejligt at se en MGBgt der ikke hænger med r…. i vandskorpen som de plejer!
    Bertel; Scania har jeg en del af, jeg skal have solgt ud af lageret, men pt er det pakket ned i flyttekasser, men regner med at finde det frem her indenfor den næste måned

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Bahama.

Hej Niels (Bahama)
    Glæder mig til du får pakket “lageret” ud.
    Så må vi jo se om jeg kunne være interesseret i noget.
    Mange Scania hilsner

Hej Kim
    Den ser rigtig fin ud den gamle Vauxhall Viva HA 👍🏁
    Gør du noget i Vauxhall ??

Hej Flemming.
    Jeg har kun en lille samling af gamle Vauxhall, som kan ses her under.
    Men jeg vil da gerne have flere, og jeg ved også at Vanguards og Dinky Toys har lavet flere ret fine modeller som jeg godt kunne tænke mig, og der er sikkert mange flere.
    Og så er der selvfølgelig også den Lone Star model jeg søger i en anden tråd.

MVH Kim B S.

Hej Niels.
    Ja, det lykkedes endelig at finde en MG B GT som ikke har det problem med affjedringen, og generalt er i fornuftig intakt stand. Det er faktisk kun lakering og crom som er en smule slidt.

MVH Kim B S.

Nye interiør er dyre, og svarer nok ikke helt til en renoveret bils egentlige værdi. Jeg vil tro at fx. Chevrolet Impala med krom siden samt lign. modeller fra Corgi, er de værste at reparere. Men er bilerne adskilte kan de ombygges med en mere solid affjedrings type.

De knækkede plastik fjedre i Corgi kan reddes… UDEN AT SKILLE BILEN AD…
    Det er et generelt Corgi problem, men også enkelte Dinky havde plastik fjedre…
    Affjedringen er støbt som 4 arme, sammen med interiøret… OG en eller flere af disse plastik arme knækker ofte.

Man kan med lidt nørkleri trykke et stykke pianotråd ind under interiøert, og oven på akslen. Det skal man så helst gøre til begge sider så bilen står lige, og aller bedst hvis man kan få pianotråden hele vejem igennem til også at ligge oven på forakslen.

Pianotråden kan man sikkert købes mange steder, og bruges bla. til affjedring på Tekno biler også. Men den findes også i slanger til em-hætter/tørretumblere, eller den fjeder ting bag på plastik vægure og flere andre steder. Den skal ikke være så tyk…

Skal man bruge en flad fjeder så skal man nok have skilt bilen ad… Der man kan fint bruge flade metal bånd til indpakning. Denne fjeder type anvendes ofte af Dinky ikke mindst til de Dinky modeller der kan dreje, og findes også i Tekno.

En flad plastik fjeder kan være samme pakkebånd men af plastik, og de kan forstærkes yderligere som en alm. bladfjeder ved at ligge en, eller flere stykker oven på. Skal de limes bør det nok være på midten ellers vil den fjedrende effekt udeblive, eller limen vil ikke holde alligevel. Det skyldes at de to dele skal kunne bevæge sig/glide, oven på hinanden. Bare prøv med to tyykker pap. Denne affjedrings type benyttes bla. af Matchbox og Corgi.

Matchbox bilerne har ofte et stykke af interiøret som et U der ligger ned. Med lidt held kan man ligge et nyt U stykke ind i bilen uden at skille den ad…

King modellerne kan have en plastik fjeder som et omvendt og meget bredt/fladt – V – oven på en aksel. Bla. traktor transport traileren har det. Her kan man også nørkle et stykke plastik ind, uden at skille noget ad. Man skal bare huske at bukke plastik delen i vinkel først, og så nørkle det ind med et ben til hver side.

Den lette og simple løsning….SKUMGUMMI
    For omkring 100 år siden trykkede jeg et stykke skumgummi ind bag hjulene på en Corgi Austin skolevogn… Det virkede fint, men skumgummien endte med at blive tør hård og drysse ud. Men det var i midten af 1970´rne, og en alm. gryde svamp jeg brugte. Man kan jo finde noget andet skumgummi, i en lidt bedre kvalitet, at bruge.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.