Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Min lille samling af Falck biler.
- This topic has 31 svar, 5 stemmer, and was last updated 3 years, 8 months siden by
Kim Bjarne Sørensen.
- ForfatterIndlæg
- maj 2, 2020 kl. 21:33 #67982
Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Du har ganske givet ret, jeg har faktisk skiftet det blå blink til et med krave, Jeg har nemlig kataloget fre 1968/69, og der kan jeg se at VWen svare til den der i når jeg har skiftet blinket.
Jeg synes nu også at et blink med krave er pænest.
Efterløberen tror jeg også er nyere end VWen.
Næsehjulet kan vel monteres i det hul der er i tværstiveren mellem støttefødderne, hvis det er muligt at fremskaffe.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 6 years, 1 month siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
maj 3, 2020 kl. 09:37 #68017Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Der er 2 udgaver af stige efterløber
En spare udgave som din
Forskellen er Plastik ruller på håndtag plastik tandhjul til gear hjul den har ingen fjeder i stige hus til at holde stigen og tynde akslet i stige hus finger skruer som støtte ben uden “fødder”
Den har ikke rulle i toppen af stigen men den har et stige stop i bunden af stigen det har den gamle ikke .
Den første udgave har metal ruller på håndtag tykke aksler til stige hus fjeder til stige hold rulle i toppen af stigen se fotoAttachments:
maj 3, 2020 kl. 09:49 #68025Flemming Rasch
ParticipantHer lidt om træk bilerne
Bil 1:Metal hjul støbt lad indsats malet rød støbt træktøj og pumpe slange ruller malet røde og den gamle type blå blink med hvid krave
Bil 2:Plastik hjul støbt lad indsats malet rød slange ruller er ikke malet støbt træktøj og pumpe ny type blå blink med hvid krave
Bil 3:Sort plastik ind sats ,træktøj og pumpe ny type blå blink med hvid krave Mustang/Blister pakke hjul.
Bil 1 : har klare rude
Bil 2-3 : grønne rudermaj 3, 2020 kl. 15:54 #68031Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Flemming.
Mange tak for dine fyldestgørende inlæg.
Ja, jeg kan godt se at der er sket en del ændringer i tidens løb.MVH Kim B S.
oktober 15, 2022 kl. 22:13 #87479Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Her er en af mine kommende projekter. Jeg har nemlig flere Falck Zonen brandbiler, men Tekno har aldrig fået lavet en Brandchef som passer til dem. Der har vi kun en Volvo 144 og en Mercedes 220 SE fra Københavns Brandvæsen som i øvrigt mangler nogen brandbiler.
Men nu har jeg fået anskaffet en intakt overmalet Politi Volvo Amazon. Og da jeg i forvejen har en Politi Volvo Amazon, så bliver denne lavet til Falck Zonens Brandchef.MVH Kim B S.
Attachments:
oktober 17, 2022 kl. 07:57 #87506Flemming Rasch
ParticipantSuper ide glæder mig til at se den færdig
oktober 23, 2022 kl. 20:45 #87592Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej alle.
Nu har min ny-færdiglavede Volvo Amazon brand chef taget sin plads i skabet med udryknings-køretøjer.MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 3 years, 8 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
- Dette svar blev ændret 6 years, 1 month siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.














