Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Mercedes 300 SL
- This topic has 12 svar, 4 stemmer, and was last updated 7 years, 9 months siden by psn.
- ForfatterIndlæg
- februar 16, 2017 kl. 19:46 #39715psnParticipant
Min debut?.
Attachments:
februar 16, 2017 kl. 20:18 #39720Flemming RaschParticipantHej psn
velkommen her på forum er det din første Tekno bil ?? den er fin et rigtigt godt begynder projekt nem at gå til 😉
Jeg har selv et par stykker som jeg har renoveret kan sætte billeder af dem hvis det har interesse 😉
Mange Tekno hilsener
Ms Super Flemmingfebruar 16, 2017 kl. 22:07 #39736psnParticipantHej Flemming. Det må du endelig gøre?. Ja det er min første som voksen?.
februar 16, 2017 kl. 22:25 #39740psnParticipantVil i øvrigt gerne vide, hvornår man renoverer, og hvornår man lader stå som original?
februar 16, 2017 kl. 23:58 #39741Kim Bjarne SørensenParticipantHej psn.
Det er faktisk et meget svært spørgsmål som der er meget delte meninger om. Der er dem som ikke renovere hvis bilen er original, til trods for mange brugsspor.
Personlig vil jeg renovere hvis en bil er noget skrammet, og jeg bruger de reservedele som man har mulighed for at købe, blandt andet på denne side, og noget laver jeg også selv. Men jeg har heller ikke økonomi til at købe en masse Teknobiler i mint stand, da jeg også har andre hobbyer. Så må man renovere nogen selv, så bliver der råd til mange flere. Og det er faktisk også sjovt hvis man kan lave en pæn bil til små penge, endda nogen gange af noget der faktisk kun var et vrag. Og mine biler kommer ikke her fra så længe jeg lever.Men det er ellers en fin Mercedes du har der. Den ville jeg nok ikke gøre så meget ved, andet end lidt rengøring og polering af hjulkapsler. Og jeg tænker at man måske kan rense det røde væk fra motorhjælmen.
Og jeg ved at der nårmalt sidder en mand ved rettet i denne åbne udgave. Den ville jeg nok anskaffe hvis det er muligt.I den sidste ende er det en selv der bestemmer. Så du må have god fornøjelse.
MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 7 years, 9 months siden af Kim Bjarne Sørensen.
februar 17, 2017 kl. 01:57 #39743Hans Jørgen WagnerParticipantHej og velkommen. Jeg ville starte med at skille bilen ad og vaske den.. Sprit eller WD40 kan tage tape og lim rester… SPRIT MÅ IKKE RAMME RUDERNE FOR SÅ BLIVER DE HVIDE… er det maling så ville jeg komme noget tyk brun sæbe på det røde og pakke forklappen tæt ind i plastfolie. Så kan man sidde med den under en fodboldkamp i TV og når det røde let gnider ud, skal klappen vaskes af. Så kan du polere efter med alm bil voks og samle bilen igen. Mand eller dame bag rattet og figuren er fra Solido… Personligt ville jeg ikke gøre andet ved bilen.
Nu får jeg ørene i maskinen igen — En renoveret bil har ingen rigtig verdi. Den er lidt lige som frimærker man selv lappe maler på… Så en bil som din ville være synd at ødelægge med hjemme maling…
Jeg har nogen knokler i samlingen der bevidner at de var højt elsket, derfor har de overlevet som de er. Og det bliver de ved med…tænk hvis de kunne tale…. En renoveret bil taler næppe til nogen, ud over at sige Hej ! jeg er pæn og renoveret. Men det er et temperaments spørgsmål.
mvh – Hans JørgenAttachments:
februar 17, 2017 kl. 15:15 #39752psnParticipantHej Begge😊
Helt enig med jeres betragtninger. Det samme gælder for vintageure. Helst ikkecrenoveret skive!!! Mht. Hjulkapslerne, så ser det ud til at være rust. Er de forkromede?februar 18, 2017 kl. 00:50 #39818Hans Jørgen WagnerParticipantDet gælder jo for stort set alt.
Hjulkapslerne er formentligt hvidblik — som konservesdåser. Tyndt blik der har et lag aluminium på, som rusten er slået igennem med tiden. Du kan prøve at polere med en tandbørste og noget krom poler pasta til biler. Skal der gøres noget så kunne man måske acceptere et opfriskende krom lag her. Eller måske finde nogen andre hjul.
Man kan købe noget i Panduro i guld og sølv og bronze farve. Det er meget tyndt som bladguld, og duppes på med en pensel. Jeg har noget men har ikke prøvet. Det var tanken at forsøge med en blik bil køler.februar 18, 2017 kl. 08:29 #39819psnParticipantOK. Men bilen er generelt flot. Lader den stå originalt – Tænker jeg. Synes, at det er svært med priser.
februar 18, 2017 kl. 14:26 #39821Hans Jørgen WagnerParticipantEr det for at sælge ville jeg nok ikke gøre andet end vaske og fjerne det røde. Måske finde en figur, kan ikke huske om de fås her ? Er det for at stille den på hylden ser jeg ingen grund til at forringe værdien.Den er jo meget pæn. Priser er et vidt begreb. Denne model er meget alm. der skal derfor ikke renoveres meget, før man kan købe en der er original til samme pris.
Der er lige solgt en VW på QXL til små 500 kr. Den har været åbnet bag i og fået en uoriginal kofanger. Modellen var pænere end din Mercedes. Men en nitte var boret op….. For og bag kofangere er alså nu forskellige… Prisen er underlig anderledes for VW boble modeller uanset hvor de kommer fra. Og denne model var tillige a første serie uden fjedre, så det kan man ikke helt sammenligne.
Mercedes hjulene kan nok findes måske på en skrot bil, eller som reservehjul, det er samme hjul på alle Mercedes modellerne.
Skal man jagte en sjælden 300SL så er den solgt i Tyskland, som Walco hvor Tekno navnet er slebet væk. Kun 1969 vidst nok.- Dette svar blev ændret 7 years, 9 months siden af Hans Jørgen Wagner.
februar 19, 2017 kl. 08:37 #39836psnParticipantHar nu brugt en del tid på at kigge de forskellige modeller igennem. Synes, at 300 SL står stærkt. Men det skyldes sikkeret, at modellen er så flot. Får en Mercedes politibil (230 SL) ind af døren en af dagene. Glæder mig til at se den 🙂
februar 19, 2017 kl. 23:38 #39890Flemming RaschParticipantHej psn
Her er et par billeder af mine 300 SL faktisk en rigtig lækker model bil
Mange Tekno hilsener
Ms Super FlemmingAttachments:
februar 20, 2017 kl. 06:33 #39894psnParticipantMetal-lakken er bare spot on. Og den bil har bare en god r.😊
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.