Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Lift
- This topic has 13 svar, 5 stemmer, and was last updated 10 years, 11 months siden by
Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- november 17, 2014 kl. 18:31 #25804
Rene Olsen
Participantnovember 18, 2014 kl. 16:22 #25808Bertel Pedersen
Participantnovember 18, 2014 kl. 17:04 #25813Hans Jørgen Wagner
ParticipantJa ,- Det er den jeg skulle have købt. 😉 NÅ ! men den passer formentligt til blik bilerne ? Kan du ikke tage et foto med en bil, på den. Og farven passer til andet blik fra Tekno før krigen, og fx. den støbte Ford V8 skraldebil kasse, oa. Ford V8 fx. skærme mv. Jeg har set den på nettet før jeg så den på qxl, men jeg kan ikke finde stedet, så du må igang med at søge. Det var i forbindelse med noget vedr. Tekno maskiner jeg søgte oplysninger på. Den er ikke i Tekno bogen og den er heller ikke i Tekno billedealbum.
Din Bertel, er en Matchbox accerypack med plastik olie suger, fra omkring 1970. Iøvrigt en udemærket ting. Der findes tillige en rød Matchbox lift lidt ældre der passer til Matchbox tankene og tankstationen med ESSO navnet. Der findes endnu en rød støbt, samt en lyseblå også støbt af metal. Jeg mener at den ene røde blev solgt af Tekno, men er ikke helt sikker. Fælles for den røde, vidst også den røde Matchbox og den lyseblå er, at der ikke står navn i. Det er ikke mange autolifte der er at finde generelt. Wiking havde en meget enkel en af plastik og tråd der passer til små biler i skala omkring 1:87. Men legetøjs biler kom åbenbart ikke på værksted, før det var for sent og de var helt smadrede.
mvh Hans Jørgennovember 19, 2014 kl. 08:39 #25874Flemming Rasch
ParticipantSjov og hyggelig lille snak om autolifte i har kørende det glæder automekanikeren.
Den gang havde man ikke periode syn af personbiler så det var ikke så almindeligt at løfte hele bilen op 😉 og det med vinter hjul var heller ikke så brugt 😉 man brugte for det meste don kraft og bukke.november 19, 2014 kl. 09:21 #25875Flemming Rasch
ParticipantSjovt nok fandt jeg en autolift i en af mine “rode” kasser som var lidt defekt knækket ved den tap som løftehåndtag sidder på men det er løst ved at afmontere liftarmen og vende den 180 grader og montere løftehåndtag på den hele tap vupti så virker den fint igen 😉
Min er også en Matchbox series A-1 service ramp 1970 Lesley products &Co Guldfarve.
Mangler desværre olie stander som er endegavlen .november 19, 2014 kl. 12:27 #25877Hans Jørgen Wagner
ParticipantHÆ HÆ
Vinter hjul ! Nååå de der hmmm. Nå var det ikke stærkt nødvendigt for hjulene var temmeligt smalde i gamle dage. Så bilerne “skar” sig ned i sneen. Jeg har altid haft en boble, og den behøver ikke sån rigtigt vinterdæk. Men min 1600 TL kørte som et grydelåg på glat is uden vinterhjul, og det gjore min 1303 også. Men den gammeldags boble var ligeglad. Sne, is, plader, jord, mark, strand den gik gennem det hele på sommer dæk 😉
Hilsen Hans Jørgennovember 19, 2014 kl. 17:13 #25884Flemming Rasch
ParticipantNej hvor er det fedt at høre at du har kørt i rigtige biler det glæder et gammelt VW hjerte hvd kører du i nu ?? 😉
november 19, 2014 kl. 17:59 #25887Hans Jørgen Wagner
ParticipantJeg kom til at købe en postkasse rød, 5 dørs, Peugeot 207 HDI for 4 år siden. Den er ny synet for 14 dage siden med synsfrit træk der kun har trukken en trillebør med have affald. 100.000 Km på klokken om en måned ca. Den kan afhentes i morgen desformedels 68.000 Kr. hvis det skulle være — Det er lidt under det forhandleren ville give mig hvis jeg købte en ny — Mine biler har været VW boble 1953-60-61 og en Jeans fra 1974 og en 1303 fra 1973 en 1600TA model fra 1970 og 1971. Så har jeg delt en 1970 bus camper med min søster. SÅÅÅ kom jeg til at købe en ny Lupo 1,7 diesel havde den i 10 år og 298.000 km. Et problem. Måtte skifte gearkasse ved 200.000. Den gamle boble fra 1960 var en-ejers Jeg købte den af damen i 1988. Jeg gik istå og bilen var træt så jeg solgte den i 2010. Afviser vinger og dobbelt udkopling ned i første gear. 😉 Lige nu nøjes jeg med omkr. 800 små bobler, en stor del Herbie, masser af andet luft VW papir og mærker fra 1938 og frem. + noget tekno, corgi og matchbox. Ikke alt er fremme samtidig skal jeg huske at nævne 😉 Hvad med dig, og dine biler ?
Attachments:
november 19, 2014 kl. 19:57 #25893Flemming Rasch
ParticipantHej H.J.W. Jeg skriver lidt i morgen 😉
november 19, 2014 kl. 22:32 #25895peter frandsen
KeymasterHej alle
Jeg har faktisk den samme lift fra Tekno. Den er givetvis fra 1930.erne. Malingen er den samme som på gravemaskiner mv. fra den periode. Jeg har aldrig set en reklame eller andet med denne artikel på, men ingen tvivl om, at den er fra Tekno. Det er rigtigt at den passer til blikbilerne, men jeg tror den er ældre, men det er et gæt.
Attachments:
november 19, 2014 kl. 23:33 #25897Hans Jørgen Wagner
ParticipantHej : det ville jeg tro du har ret i. hvad med et foto med en bil på, så vi har en størelse at forholde os til — alle os uden lift 😉
Rene skriver et andet sted at den er for lille til blik bilerne ? Og så ville jeg tro den var fra sidst i 1930´rne.november 19, 2014 kl. 23:43 #25898peter frandsen
KeymasterHmm – den er pakket langt væk, måske kan vi lokke Rene til at tage et billede, hvis han har liften
november 20, 2014 kl. 10:32 #25900Flemming Rasch
ParticipantHej H.J.W.
Som aftalt ville jeg skrive lidt .
Jeg startede lige da jeg fik køre kort med en Vauxhall Viva HB Estate 1971 her efter en VW 1303 1973 så blev det til en Opel Kadett C sedan 1977 efter den en Opel Manta B coupé 2,0S 1979 også blev jeg fornuftig her købte vi vores første nye bil en VW Golf 2 1,8 Pasadena 1991 Den havde vi i 16 år kørte 365000 km i den den fejlede aldrig noget ALDRIG 😉 den savner jeg stadig her efter en Golf 4 4 motion 2,8 V6 4×4 2000 og jeg skal komme efter dig 😉 fed vogn men blev aldrig rigtig glad for den små irreterende ting (el) heletiden vi havde den i 5 år nu har vi en Golf 6 1,4 TSI Higline fra 2012 den er vi SUPER glade for for hunne den kører godt og den lille knaldhætte ude foran gør det rigtigt godt savner ikke 2,8 v6 på noget tidspunkt 😉 foruden de oven nævnte kørertøjer har vi også en gammel VW LT autocamper 1977 og familiens barn “Magnus” en VW Polo 1,1/1,3 mk 2 fra 8/3-1982 den er igang med at tage livet af Golf no 3 😉 foruden mine model biler som løber op i ca 1000-1100 stk hvor de ca 900 stå i skabe på mit kontor her af er de ca 800 VAG biler her ud over ca 100-150 stk Tekno biler + alle dem der ligger og venter på rep 😉 her lidt billeder af de biler jeg har og har haft P.s Motorummet på min Golf 2 efter 355000 km 😉- Dette svar blev ændret 10 years, 11 months siden af
Flemming Rasch.
november 21, 2014 kl. 00:07 #25926Hans Jørgen Wagner
ParticipantNÅ — Du gik direkte fra GM til VW, lige bort set fra den ene 03´r der kom forbi. Min far havde sidst en Polo Coupe 1,3 fra 91. Den blev solgt ny synet 0-fejl 300.000 km. og 12 år efter. HJW
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.













