Klap til Volvo autotransporter

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Klap til Volvo autotransporter

Viser 12 indlæg - 26 til 37 (af 37 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #36232
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej H.J.W
    Det er sjovt du nævner VW Holbæk ? Der har jeg arbejdet for en del år siden på det gamle der lå på Tåstrupsgårdsvej ? Det er jo revet ned nu øv øv

    #36252

    Det helt gamle VW lå ved Rosen — Baggården hvor Brugsen kom (1965)… Den stod den gamle også bag med, blyanten, forresten. – Brugsen – Det er en kæmpe mega boghandel nu.
    Tåstrup Møllevej 1… Der ligger Lidel nu og de sidste 10 år faktisk… Ja det var det min fader stod bag hele den VW bix med værksteder, maler, pladeværksted, udstilling, service station, tank, hulkort prøvestation, kontore osv.(1965 og det var vidst fusk, måske lidt orange og sån) —– Ved du hvorfor trappen op til chef kontoret var så smald —– Eller er du fra efter Kjølbek´s tid 😉
    Min far førte også blyanten for Simca der lå overfor. Det er også væk og er blevet en Fakta. Men vi fik en Simca 1501 i den forbindelse. Kørte godt, god størelse, men rustede meget.
    Er du da her fra, eller er det noget du hurtigt kom — alså her fra 😉

    #36260
    Flemming Rasch
    Participant

    Nej hvorfor var den så smald kan godt huske den da vi har holdt Golf træf i Holbæk i nogle år der var vi oppe på kontoret ???

    #36261
    Flemming Rasch
    Participant

    For at vende tilbage til denne tråd er jeg lige faldet over denne Dinky Toys autotransporter i kan se størrelse forbehold er ca 1:43 efter det der står i bunden er den fra 1965 og i seddelens god stand ???
    Det eneste engelske jeg lige havde ved mig jeg kunne sætte på den var denne Massey-Ferguson ?

    #36268

    Nydelig Dinky… Den ses ikke tit, tror kun jeg har set een i virkeligheden.

    vedr, trappen til chef kontoret VW Holbæk..
    Kølbæk startede virksomheden — Autoforretningen Hafnia, i samarbejde med to andre, der hvs. åbnede lignende forretninger i Kallunborg, og Nykøbing Sj. Det var omkring 1950, og man solgte SMC biler hvilket omfattede Land-Rover, Rolls-Royce, og meget andet eksotisk. Jeg har en prisliste eller to et sted. Verden var en anden, og man havde ikke en særlig alkoholpolitik på arbejdspladserne, og bilerne var lige glade de kørte alligevel. Sådan var det i halvtredserne og i tredserne. Da VW i Holbæk skulle have nyt domicil, skulle som det eneste, Chefens kontor være oven på. Så kunne hr.Jens Kølbæk kikke ud over det hele. En plads til en sekretær, og et møde lokale blev det også til. Kølbæk var en høj mand, med passende sko størrelse, og blød hat. Når snakken gik lidt højt, og svendene ville have mere i løn, og sælgeren havde fået en tår over tørsten, var det en god fidus med den smalde trappe, til chefens kontor. Hr. kølbæk udfyldte hele åbningen og stod øverst. Så kunne de jo ellers bare prøve om de kunne komme forbi…. Det var dengang cheferne var anderledes, folk havde øgenavne, og Citroën sælgeren fredag aften kørte efter den hvide streg i vejsiden, med kølerfiguren på Traction Avant Cabrioleten, som sigte. — uha uha uha

    Forresten så boede den rigtige, første og Dansk byggede “Røde Orm” ledbus fra 1948, lige bag ved, helt til omkr. 2010. Bussen kørte oprindeligt Valby-Køge. Jeg kan huske da den kom til Holbæk. Den var kæmpe. Den var verdens største bus da den var ny. Men det er en helt anden røver historie. Lego lavede en stor træ model af den.

    Hilsen Hans Jørgen

    #36270
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej H.J.W
    Super god historie jeg sender min mail en af dagene
    Mange sommer Tekno hilsener Ms Super ??????☀️⛱

    #36348
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej alle i Teknoland.
    Volvo transporteren har fået sin rampe.
    Samt et par nye Scania’er, de tre på transporteren er et jubilæums set for Scania’s 125 år, fra Tekno NL.
    MVH Bertel

    #36350

    Fint sæt Bertel. Og i en trediedel af Scanias 125 år har den bagerste model trukket læsset. Så i sidste uge, en pornoblå (mørkblåmetallic) på motorvejen ml. Holbæk og Roskilde, trille med en container til lossen. Oppe ved Vig trille en rundt som chokolade bus. tror ikke den model, er til at ødelægge.

    #36384
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Bertel
    Super fine biler og en fed autotransporter til store biler hvor har du den fra ?? ???
    Mange Tekno hilsener
    Ms Super Flemming

    #36387
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Hans Jørgen og Flemming.
    Nej ingen ved hvor gammel en Scania kan blive.
    Lastbiltransporteren er fra Holland, kan ikke huske fabrikatet.
    Bilerne er Tekno NL.
    MVH Bertel.

    #36388
    Flemming Rasch
    Participant

    ??????????
    Den er super fed ???

    #36406
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej igen i Teknoland.
    Lastbiltransporteren er fra WSI Collectibles Holland.
    Et billede mere af mine nyeste Scania’er.
    MVH Bertel

Viser 12 indlæg - 26 til 37 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.