Kirk biler og papæsker – Mercedes 300SL

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Kirk biler og papæsker – Mercedes 300SL

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Under Mercedes 280 SL indslagende tilføjede Peter et par billeder af en model i en tidlig KIRK æske.(Gentaget her) Det var den gamle 10 stjerne æske, men med Kirk navnet på. Jeg har i World Guide Model Cars 1:43 fundet et billede af Mercedes 300SL i en tilsv. box.
    Noget siger mig at aftalen mellem AS og Lange stoppede med udgangen af 1968, og Kirk producerede biler skulle dermed i Kirk æsker. Personligt har jeg ikke set en MB300SL i en udstillingsæske fra Tekno, men den burde have været i sådan en ? Jeg synes heller ikke den har optrådt i en Kirk æske ud over den her viste. Da der ikke entydigt kan sættes en ophørs dato på modellen, så kunne det nok passe meget godt med et tidspunkt i løbet af året 1969.
    Det øvrige viste er fra bogen “World Guide Model Cars 1:43 af H. Hedegård, fra 1991” Jeg hæfter mig ved en SaaB som eneste Tekno der fortsatte, og nogle synes jeg, lidt skæve årstal. Mercedes 250SL modellerne vil iøvrigt være 280SL alle sammen, med der vil nok stå 230SL eller 250SL på den gamle pap æske type. Jeg konstatere også at Chevrolet Monza modellen optræder hos Pilen med årstallet 1969er det ikke, som for Dalia modellerne, for tidligt ?
    Hilsen Hans Jørgen

Flemming Rasch
    Participant

Hvis man kigger godt efter på MB 300 SL æsken på billet så er Kirk logoet et klistermærke som er på sat ? Er der nogen der har set en MB 300 SL med Kirk i bunden jeg har ikke ??

Jeps — Samme måde som for den 280SL Peter viste (farve fotos) Jeg tror ikke at man har skiftet navn i bunden på 300SL og jeg tror den udgik samme år som den med æsken kom alså i løbet af 1969. Dalia Mercedes 280 SL kørte lystigt frem til 1980 med tekno navnet i bunden lige som de øvrige Tekno Dalia modeller.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.